Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Jsem schopen spolupracovat, říká Alonso

Jsem schopen spolupracovat, říká Alonso

Španěl popírá svou pověst

Svými výkony se Fernando Alonso během svého působení ve F1 dokázal zapsat do historie. Stalo se tak zejména díky sezonám 2005 a 2006, v nichž si spolu s Renaultem dojel pro dva mistrovské tituly.

Pokud jde ale o mezilidské vztahy, zde si v padoku již tak dobrý obraz rozhodně vybudovat nedokázal. Z tohoto důvodu si zavřel dveře k angažmá v elitních týmech, což roku 2018 v podstatě vedlo k jeho odchodu z F1.

Rodák z Ovieda ovšem popírá, že by patřil mezi sebestředné závodníky, za kterého bývá mnohými považován. Navíc se domnívá, že by se jeho bývalý zaměstnavatel Ferrari v letošní sezoně vyhnul řadě nepříjemností, kdyby v jednom z vozů maranellské stáje seděl právě on.

„Myslím si, že pověst a fakta jsou dvě odlišné věci. Když sledujete, jak bourají týmoví kolegové a podobné věci, jako jsme to viděli letos a jako to mezi stájovými parťáky pozorujeme každý rok, a pak obrázky se mnou, dojdete k názoru, že bych na Monze a ve Spa-Francorchampsu pomoc v podobě jízdy v závěsu poskytl. Umím takto spolupracovat. Pokud tedy hovoříte o reputaci, je lepší podívat se na fakta,“ řekl šampion WEC ze sezony 2018/2019 před pátečním slavnostním galavečerem FIA v Paříži.

 Barvy Ferrari hájil Fernando Alonso od roku 2010 až do sezony 2014

Jako důkaz, že není ve vnitrotýmových vztazích egocentrický, pak účastník 314 velkých cen F1 předkládá situaci z počátku svého účinkování právě na scéně vytrvalostního závodění. Tehdy neměl podle svých slov problém předat svým parťákům Buemimu a Nakadžimovi své zkušenosti.

„Nepředstavovalo žádný problém se s těmi dvěma kluky podělit. S vytrvalostním závoděním měli pochopitelně zkušenosti a od prvního testovacího dne mě toho hodně naučili. Oni znali vůz, já okruhy a oni zase věděli, jak k přistoupit k dlouhým závodům. Vždycky jsem byl tím, který dělal chyby nebo pokládal dotazy. Nejsem šťastný, když vyskočím z vozu, neboť chci vždy závodit. Ale pokaždé, když jsem vystoupil z vozu a oni do něj usedli, stresoval jsem se méně. Věděl jsem totiž, že udělají správné věci. Byla tedy mezi námi velká důvěra.“

Na závěr se šestý nejúspěšnější pilot F1 z hlediska dosažených vítězství (32) rozpovídal i o své nejbližší výzvě, kterou bude premiérový start v lednové Rallye Dakar. Ohledně konečného výsledku ale zůstává nohama na zemi.

„Poslouchejte, pokud se ptáte, zda-li si to tam jedu užít, tak ano. Jestli se ptáte, zda se z toho pokusím dostat maximum, ano. Jestliže ale přemýšlím o vítězství, necítím se být připraven. Jsem si dobře vědom svých nedostatečných zkušeností. Víte, jsou závody jako Indy, Le Mans nebo Daytona, které jsem si vyzkoušel a cítil jsem se v nich docela konkurenceschopný. Mohl jsem tedy bojovat o vítězství. V případě Dakaru si ale nemyslím, že bych byl na takové úrovni. Ale zvolím odlišnou strategii. Nebudu tím nejrychlejším, ale doufejme, že se na konci ocitnu v dobré pozici.“

Na vítězství si Fernando Alonso při své premérové Rallye Dakar nevěří

Alonsův program pro rok 2020 se ale pravděpodobně nebude skládat pouze ze startu na Dakaru. Španěl totiž vyjádřil i přání vrátit se do „staré cihelny“ na závod 500 mil Indianapolisu. V něm by rád odčinil loňský propadák v podobě vyřazení v kvalifikaci a pokusil se zkompletovat tzv. trojkorunu motorsportu, která sestává kromě triumfu ve slavném americkém klání také z vítězství ve 24 hodinách Le Mans a VC Monaka. Těmito úspěchy se již pyšnit může.