Novinky

  • 06.07.2020 Neutral Williams nasadí do 1. tréninku na VC Štýrska místo Georgea Russella Jacka Aitkena

  • 06.07.2020 Neutral Holanďan Nyck de Vries se stal rezervním jezdcem Toyoty pro seriál WEC

  • 05.07.2020 Bad Alfa Romeo zaplatí 5000 eur za uvolněné kolo na Räikkönenově voze

Facebook Instagram

Vergne se do Red Bullu nevrátí

Vergne se do Red Bullu nevrátí

Marko: Jen na gumy by si zvykal rok

Kdysi početná kohorta uchazečů o F1, shromážděná pod křídly Red Bullu v jeho juniorském programu, v posledních letech povážlivě prořídla. Helmut Marko přesto nechce ani slyšet o případném návratu některých „ztracených synů“.

Při skládání aktuálních sestav Red Bull Racingu a Alpha Tauri z vlastních zdrojů se moc alternativ nenabízelo. Nakonec po boku jasné jedničky Maxe Verstappena zakotvil Alexander Albon, o němž před krátkým časem nikdo ani neuvažoval. V „béčku“ zůstali navzdory svým složitým závodnickým osudům Pierre Gasly a Daniil Kvjat.

Čerstvá krev chybí. Ten, na něhož se nejvíce spoléhalo, tedy britský supertalent Dan Ticktum, udělal všechno pro to, aby svou kariéru co nejvíce pokazil.

Není divu, že sílí hlasy, volající po návratu někdejších bývalých členů přípravky, kteří však z nejrůznějších důvodů posléze zamířili jinam. Nejčastěji je zmiňován dvojnásobný šampion formule E Jean-Éric Vergne.

Podle Helmuta Marka je juniorský program Red Bullu veskrze úspěšným projektem

Šedá eminence motorsportovních aktivit Red Bullu Helmut Marko je ale ostře proti: „To je zcela neprůchozí. Je hezké, že Vergne vyhrál ve formuli E. Jenže je to něco úplně jiného, než co potřebujeme ve formuli 1. Byl by v ní totiž v podstatě nováčkem. Jenom, než by si zvykl na zvláštnosti pneumatik Pirelli, uplynul by celý rok.

Pro Vergneho, Hartleyho či Buemiho jsou tak dveře zavřené. Marko přesto připomněl, že oni i někteří další se úspěšně uchytili jinde a „vydělávají slušné peníze“. Jmenoval například dnes již pozapomenutého Michaela Ammermüllera, Antónia Félixe da Costu, Lucase Auera a trochu necitlivě i vážně zraněného Roberta Wickense.

Zpočátku vystupoval Dietrich Mateschitz jen coby jakýsi mecenáš, usnadňují nadějným jezdcům první krůčky. Potom jsme ale najednou měli dva týmy ve F1. Požadavky na uchazeče se rapidně zvedly. Bereme jen takové, u nichž je reálný předpoklad, že minimálně jednou vyhrají velkou cenu. Těm plně financujeme jednu nebo dvě sezony,“ zdůvodnil Marko pokles počtu frekventantů.

Komentáře ke článku