Novinky

  • 12.01.2023 Neutral Vettel po 10 letech a 150 kilometrech prodává Nissan GT-R.

  • 11.01.2023 Good Sebastián Montoya se stal členem juniorky týmu Red Bull.

  • 09.01.2023 Good Dnes se ujímá funkce šéfa Scuderia Ferrari Frédéric Vasseur.

Facebook Instagram

Latifi se zlobí kvůli nálepce platiče

Latifi se zlobí kvůli nálepce platiče

Desítky milionů prý nejsou to hlavní...

Nicholas Latifi, jenž stále čeká na svou první velkou cenu F1, je již teď unavený z nálepky "paydriver", tedy platící jezdec. Tato nálepka vznikla pro jezdce, kteří do F1 přinesli více peněz než talentu.

Zbavit se jí asi nebude pro mladého Kanaďana snadné, jelikož jeho otec prý týmu Williams přispěl částkou 30 milionů eur (811 milionů korun). Michael Latifi je miliardář a zároveň výkonný ředitel společnosti Sofina Foods, která přibyla na seznam sponzorů Williamsu. Jiná Latifiho společnost refinancovala celý dluh Williamsu, který měl v HSBC. Kromě toho jeho syna podporují i ​​Royal Bank of Canada a Lavazza. Mladý Latifi ale má minimálně jeden pádný argument.

"Samozřejmě, že někteří lidé takto nahlížejí na ty, kteří mají takové finanční zázemí jako já," brání se závodník. "Realita je prostě taková, že motorsport je drahý. K závodění potřebujete peníze a pak už může být jedno, jestli jsou od rodiny, od osobních sponzorů, státních společností... Nezáleží na tom odkud, ale ty peníze musejí přitéct.

A co se týče F1, ta má specifickou podmínku, že jezdec musí mít superlicenci. Tu dostane, až když (v systému FIA) získá superlicenční body. To je bariéra, která do F1 nepustí kohokoli s dostatkem peněz. Já mám výsledky a více než dostatek bodů k udělení superlicence. Takže si myslím, že jsem si své místo zasloužil."

Latifi neměl v juniorských sériích nejlepší výsledky. V roce 2012 vyhrál jeden závod v Italské F3 a pak čtyři roky vůbec nic. Má však na kontě jeden obrovský úspěch. Loni skončil druhý v celkovém hodnocení F2 a díky tomu má i zmíněné superlicenční body. Škarohlídi mohou namítnout, že se této série (tehdy ještě pod jménem GP2) začal sporadicky účastnit již na konci roku 2014 a pevnou součástí pole byl od roku 2016. V roce 2019 již tedy patřil k nejzkušenějším v poli.

Latifi strávil ve F2 čtyři a půl roku a získal šest vítězství. Foto: DAMS

Zdroj: FORMULE.cz