Novinky

  • 05.08.2020 Good Felix da Costa (Techeetah) vyhrál první ze šesti závodů formule E v Berlíně

  • 05.08.2020 Bad Letošní závod na 500 mil v Indianapolisu se uskuteční bez diváků

  • 04.08.2020 Bad Šéf Mahindry Dilbagh Gill měl před berlínskými závody FE pozitivní test na Covid-19

Facebook Instagram

Všechny týmy s motorem Ferrari zpomalily

Všechny týmy s motorem Ferrari zpomalily

Shoda náhod, nebo skutečný zdroj problémů?

To, že Sebastian Vettel nepostoupil do finálové části kvalifikace bylo nejzřetelnějším signálem velkých problémů Ferrari. Avšak smutní zůstali všichni jezdci tří týmů používajících pohonnou jednotku z Maranella.

Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi z týmu Alfa Romeo vypadli v první části kvalifikace, přičemž je porazil i George Russell z Williamsu. Před branami Q2 zůstal také Kevin Magnussen a jeho týmový kolega z Haasu Romain Grosjean byl v Q2 ze všech nejpomalejší. Taktická výhoda startu z 11. místa na nových pneumatikách dle vlastního výběru nic nemění na zklamání z Vettelova nepostoupení mezi nejlepší. Do první desítky se tak dostal pouze jediný motor Ferrari. Ten, který je umístěn ve voze Charlese Leclerka, jenž bude startovat ze sedmého místa.

Je na místě připomenout, že Ferrari mělo slabší konec minulé sezony, což někteří spojovali s upřesněním pravidel v oblasti pohonné jednotky. Po skončení sezony FIA pokračovala ve zkoumání pohonné jednotky Ferrari, což vedlo k uzavření kontroverzní tajné dohody, kterou následovalo další upřesnění pravidel prostřednictvím technické direktivy. Část médií se proto domnívá, že Ferrari po odhalení svých triků přišlo o spoustu koňských sil.

Když porovnáme letošní kvalifikaci na Red Bull Ringu s loňskou, zjistíme, že nový vůz Racing Pointu byl o téměř sekundu rychlejší, Williams o 0,7 sekundy a o méně než polovinu sekundy zrychlily McLaren, Toro Rosso/AlphaTauri, Mercedes a Renault. Red Bull si zachoval stejnou rychlost, což není dobrý začátek sezony.

Ale ještě je to dobré ve srovnání s Haasem, který zvolnil o 0.6 sekundy a Alfou Romeo, která byla s novým vozem o 1.1 sekundy pomalejší. A Ferrari bylo, ve srovnání nejlepšího dosaženého času, pomalejší o 0,9 sekundy. Loni bylo po skončení kvalifikace na tomto rychlém okruhu v první desítce pět ze šesti jezdců s motorem Ferrari a Grosjean obsadil jedenáctou pozici.

Vítěz loňské kvalifikace Leclerc byl dnes na krátkém Red Bull Ringu o 0,9 sekundy pomalejší. Foto: Ferrari

Zdroj: FORMULE.CZ

Komentáře ke článku