Novinky

  • 29.09.2020 Neutral Callum Ilott pojede za Haas první trénink na VC Eifelu na Nürburgringu

  • 29.09.2020 Neutral Alfa Romeo nasadí Micka Schumachera do prvního tréninku na VC Eifelu na Nürburgringu

  • 28.09.2020 Good Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen se dožívá 52 let

Facebook Instagram

Ferrari ztratilo na rovinkách 0,7 sekundy

Ferrari ztratilo na rovinkách 0,7 sekundy

Binotto nemá pro fanoušky dobré zprávy

Šéf týmu Ferrari Mattia Binotto přiznal, že Ferrari na začátku sezony 2020 masivně ztrácí na rovinkách i že velký podíl na tom má pohonná jednotka.

"Při pohledu na kvalifikaci vidím, že jsme zaostali o jednu sekundu. Tři desetiny v zatáčkách," vysvětluje Binotto po prvním víkendu v Rakousku. "Dalších sedm desetin jde na konto výkonu. A s tímto těžko něco uděláme, protože vývoj motorů je již na tento rok zmrazený. Na rovinkách rozhodují motor a aerodynamický odpor. Motor je zmrazený, ale můžeme pracovat na aerodynamice."

V rámci úspor během krize se týmy a výrobci motorů s FIA dohodli, že během sezony se již na motorech nebudou dělat jiné změny než ve prospěch spolehlivosti. Honda do Rakouska přivezla pohonnou jednotku, která by měla mít o něco více výkonu než ta, kterou nasadila do zimních testů. Mercedes prý během jarních měsíců pracoval pouze na spolehlivosti. Renault před Rakouskem svou pohonnou jednotku nevylepšil, protože finance nasměroval jinam. Ferrari nemělo na vývoj čas.

"Máme stejný motor, jako jsme měli v Austrálii. Naše továrna byla zavřena déle než u soupeřů, takže nám na vývoj zůstalo jen velmi málo času. Nepřišli jsme s ničím novým a do konce sezony to už ani nebude možné. Ostatní mohli vyvíjet a získat tím výhodu," přiznává Binotto.

Itálie byla po rozšíření nemoci Covid-19 do Evropy nejsilněji zasaženou zemí a všichni zaměstnanci v továrně automobilky Ferrari v Maranellu přestali chodit do práce dříve než u ostatních týmů F1. A to včetně lidí pracujících na motorech Scuderie. I zaměstnanci ostatních výrobců motorů měli nucené volno, ale to bylo ještě o několik týdnů kratší, než u týmů.

Samozřejmě se okamžitě vyrojily spekulace, že Binottovy dny na místě šéfa Scuderie Ferrari jsou sečteny. Foto: Ferrari

Za čtyři měsíce se toho na motoru, který je vyvíjen od roku 2014, nejspíš moc ani vymyslet nedalo. Otázkou je, proč má Ferrari již od začátku letošních zimních testů problém s nedostatkem výkonu, když loni byl jeho motor považován za nejvýkonnější ze všech.

"Porovnáváme se s konkurencí, ne s minulým rokem," nelíbila se otázka Binottovi. Samozřejmě ví, že si všichni myslí, že náhlá ztráta výkonu musí souviset s loňským vyšetřováním FIA a následnou dohodou s utajeným obsahem, ale nejspíš o tom nemíní vůbec mluvit.

Jako Binotto zmínil, Ferrari může pokračovat ve vývoji aerodynamiky, soustředit se na snižování aerodynamického odporu vozu. Jenže Mercedes, Red Bull a další týmy budou také pokračovat ve zlepšování aerodynamiky svých vozů.

"Objevili jsme nějaké problémy s korelací dat a od chvíle, kdy jsme se vrátili do práce, zabýváme se novým aerodynamickým vylepšením. Ale nebude to finální řešení a problémy nezmizí jako mávnutím kouzelného proutku," je si vědom Binotto.

Zdroj: FORMULE.CZ

Komentáře ke článku