Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Ferrari se už nebojí rychlosti Red Bullu

Ferrari se už nebojí rychlosti Red Bullu

Tajemství je v systému DRS.

Charles Leclerc třikrát předjel Maxe Verstappena na domácím okruhu Red Bullu charakteristickém především množstvím rovinek na krátké trati. Klíčovým faktorem byla lepší práce s pneumatikami, ale jezdci Ferrari nechyběla vysoká maximální rychlost. Ta byla dosud doménou Red Bullu, což je ale podle šéfa Scuderie minulostí. Tajemství přitom není ukryto v pohonné jednotce, ale v systému DRS a celkově v zadním přítlačném křídle.

Ve srovnání s Red Bullem jsme mívali velkou nevýhodu v rychlosti na rovinkách, hlavně v zónách DRS,“ řekl Mattia Binotto v rozhovoru pro web Motorsport. „Věnovali jsme hodně úsilí, abychom sílu našeho DRS dostali na jejich úroveň. Nasazujeme změněné zadní křídlo, které jste poprvé mohli vidět na Charlesově voze v Kanadě. Nové křídlo nám pomohlo překonat propast mezi námi natolik, že nyní je jejich výhoda velmi malá až zanedbatelná.

Nebyla by to F1, kdyby to nebylo trochu složitější a kdyby všechno nesouviselo se vším. Binotto dále podrobněji vysvětlil, že jejich hlavním problémem na začátku sezony se zdály být pneumatiky. S velkým zadním křídlem mělo Ferrari hodně přítlaku, ale také hodně odporu a jelikož nechtělo být na rovinkách zcela bezzubé i vůči slabším soupeřům, ubíralo z celkového odporu i přítlaku vozu, což se negativně projevilo na schopnosti pracovat s pneumatikami. Aktuální křídlo nemá tak vysoký přítlak, ale je aerodynamicky efektivnější, při nastavování vozu se už nesahá k velkým kompromisům a i z toho důvodu oba jezdci Ferrari zvládli v Rakousku práci s pneumatikami na výbornou.

S efektivnějším zadním křídlem je Ferrari F1-75 rychlé na rovinkách a zároveň hodné k pneumatikám. Foto: Ferrari

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari