Verstappen těsně před Norrisem, Leclercův propadák
VC Rakouska – sprintová kvalifikace
Do sprintového závodu v Rakousku odstartuje první Verstappen, který v boji o nejlepší startovní pozici porazil jen těsně Norrise. Třetí skončil Piastri. Leclercovi v závěru zhasl motor a nestihl najet do měřeného kola, což ho odsuzuje ke startu až z 10. místa.
V 16:30 hodin se šlo na Red Bull Ringu bojovat o pozice pro start sobotního sprintu. Na programu totiž byla sprintová kvalifikace. Panovalo slunečné počasí a nic nenasvědčovalo tomu, že by mělo zapršet.
Jediný volný trénink zvládl nejlépe Verstappen. Pilot Red Bullu zaznamenal nejrychlejší čas i přesto, že se postaral o červené vlajky, když zůstal stát na dráze kvůli problémům s motorem. Zůstávalo však otázkou, jaká je skutečná forma Mercedesu a McLarenu. Zatímco Russell s Norrisem totiž nezvládli zajet reprezentativní kolo na měkkých gumách, Hamilton tuto sadu vůbec nenasadil.
Úvod první dvanáctiminutovky, kterou museli jezdci povinně absolvovat na střední sadě pneumatik, se nesl v klidném duchu. Zhruba tři minuty se totiž vyčkávalo v garážích a na dráze bylo hrobové ticho. Poté se ale s výjezdy do akce roztrhl pytel a aktivitou na trati se to jen hemžilo.
Stejně jako loni se mazaly časy za překračování traťových limitů. Jako první toto postihlo Hamiltona s Čouem. Sedminásobný šampion vycestoval do štěrku na výjezdu ze šesté zatáčky. Dvojice tak dlouho zůstávala na chvostu a měla co dělat. Později bylo smazáno kolo také Bottasovi.
První část nakonec přinesla vyřazení Ricciardovi, Hülkenbergovi, Bottasovi, Albonovi a Čouovi. Číňan sice zajel měřené kolo, z posledního místa se ale odlepit nedokázal.
Nejrychlejší byl Verstappen před Russellem a Sainzem. Hamilton se nakonec zachránil. Pilot Mercedesu měl ale s opotřebovanými pneumatikami co dělat. Zajel totiž pouze 13. čas.
Pořádně zatrnulo také Cunodovi. Japonec se na výjezdu z předposlední zatáčky roztočil a šel do únikové zóny. Až do bariéry ovšem nedoplul a navíc postoupil. Obsadil 15. místo.
Druhá část kvalifikace již byla vypsána na 10 minut. Jezdci opět museli nasadit střední směs pneumatik.
Po prvních pokusech bylo pořadí Verstappen, Russell, Piastri, Sainz, Leclerc, Hamilton, Norris a Pérez. Zbytek pole prozatím vyčkával v garáži a čekal až na závěrečné minuty.
Závěrečné minuty rozhodly o tom, že do třetí části se nedostanou Magnussen, Stroll, Alonso, Cunoda a Sargeant. Verstappen se opět blýskl nejrychlejším časem. Za ním se seřadili Russell, Piastri, Sainz, Leclerc, Hamilton, Norris, Pérez, Ocon a Gasly. Alpine se tak opět dostal do třetí části s oběma monoposty.
Rozhodující část kvalifikace měřila 8 minut. Tentokrát už se jelo na měkkých gumách. Během prvních vteřin zůstávali piloti v garáži a na dráhu se nikdo z nich nehrnul. Brzy bylo jasné, že každý z pilotů sází jenom na jediný ostrý pokus.
Až v době, kdy zbývaly méně než tři minuty do konce, se piloti nahrnuli na trať. Někteří jeli pomalu, aby si vytvořili dostatek prostoru pro svůj pokus. Leclercovi v boxové uličce dokonce zhasl motor. Monačan ale vzápětí vyjel do akce a doufal, že stihne najet do ostrého kola.
Hektické momenty nakonec zvládl nejlépe Verstappen. Nizozemec porazil o 93 tisícin sekundy Norrise. Třetí skončil Piastri. Čtvrtou pozici obsadil Rusell, pátou Sainz, šestou Hamilton, sedmou Pérez, osmou Ocon a devátou Gasly. Leclerc nakonec nestihl najet do měřeného kola a do sobotního sprintu tak bude muset vyrazit až na desáté pozice.
| p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Max Verstappen |
Red Bull |
Red Bull PT | 1:05,690 | 1:05,186 | 1:04,686 | 11 |
| 2. | Lando Norris |
McLaren |
Mercedes | 1:05,786 | 1:05,561 | 1:04,779 | 13 |
| 3. | Oscar Piastri |
McLaren |
Mercedes | 1:06,081 | 1:05,379 | 1:04,987 | 14 |
| 4. | George Russell |
Mercedes |
Mercedes | 1:05,764 | 1:05,325 | 1:05,054 | 9 |
| 5. | Carlos Sainz |
Ferrari |
Ferrari | 1:05,781 | 1:05,435 | 1:05,126 | 12 |
| 6. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:06,504 | 1:05,539 | 1:05,270 | 13 |
| 7. | Sergio Pérez |
Red Bull |
Red Bull PT | 1:06,256 | 1:05,612 | 1:06,008 | 14 |
| 8. | Esteban Ocon |
Alpine |
Renault | 1:06,343 | 1:05,686 | 1:06,101 | 12 |
| 9. | Pierre Gasly |
Alpine |
Renault | 1:06,465 | 1:05,757 | 1:06,624 | 12 |
| 10. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:06,149 | 1:05,526 | DNF | 12 |
| 11. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:06,387 | 1:05,806 | 8 | |
| 12. | Lance Stroll |
Aston Martin |
Mercedes | 1:06,037 | 1:05,847 | 8 | |
| 13. | Fernando Alonso |
Aston Martin |
Mercedes | 1:06,487 | 1:05,878 | 9 | |
| 14. | Juki Cunoda |
RB |
Red Bull PT | 1:06,557 | 1:05,960 | 9 | |
| 15. | Logan Sargeant |
Williams |
Mercedes | 1:06,518 | DNF | 9 | |
| 16. | Daniel Ricciardo |
RB |
Red Bull PT | 1:06,581 | 6 | ||
| 17. | Nico Hülkenberg |
Haas |
Ferrari | 1:06,583 | 6 | ||
| 18. | Valtteri Bottas |
Sauber |
Ferrari | 1:06,725 | 6 | ||
| 19. | Alexander Albon |
Williams |
Mercedes | 1:06,754 | 6 | ||
| 20. | Čou Kuan-jü |
Sauber |
Ferrari | 1:07,197 | 6 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce

Němka Mathilda Paatz bude jezdit za Aston Martin ve FIA Academy 2026
Vozy týmu McLaren byly vyloučeny z VC Las Vegas

28.06. 2024
Max Verstappen
Red Bull
Lando Norris
McLaren
Oscar Piastri
Mercedes
Carlos Sainz
Ferrari
Sergio Pérez
Esteban Ocon
Alpine
Charles Leclerc
Kevin Magnussen
Haas
Lance Stroll
Aston Martin
Juki Cunoda
RB
Logan Sargeant
Williams
Nico Hülkenberg
Valtteri Bottas
Sauber
Alexander Albon
Čou Kuan-jü