Leclerc těsně před Verstappenem
VC Francie - 1. trénink
První volný trénink na Velkou cenu Francie vyhrál Leclerc. Pilot Ferrari porazil o pouhých 91 tisícin sekundy vedoucího muže šampionátu Verstappena. Třetí skončil Sainz. Z nezávodních jezdců se vedlo lépe De Vriesovi. Nizozemec zaskočil u Mercedesu za Hamiltona devátým časem. Kubica zajel v barvách Alfy Romeo předposlední 19. místo.
Ve 14:00 hodin místního času odstartoval první volný trénink na Velkou cenu Francie. Jezdci a týmy zahájili závodní víkend na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet za slunečného a horkého počasí. Zatímco vzduch měl před startem 29 stupňů, asfalt dokonce 54.
Všechny týmy kromě Haasu přivezly do Francie vylepšení. Nejvíce jich nasadil McLaren, který přivezl nové bočnice zadního křídla, kryt motoru, chlazení, bočnice nebo úpravy podlahy.
Ke změnám došlo pro první trénink i v jezdeckém složení. Mercedes si totiž odbyl první ze dvou případů, ve kterých musí letos stejně jako každý tým nasadit pilota s maximálně dvěma velkými cenami na kontě. Hamiltona tak vystřídal De Vries. Pro Nizozemce nešlo o první letošní svezení v rámci víkendu F1. Šampion formule E totiž nastoupil už ve španělském prvním tréninku za Williams místo Albona.
Alfa Romeo dala podruhé v letošním roce šanci Kubicovi, kterého pustil do kokpitu Bottas. Jelikož už má ale Kubica na kontě 99 velkých cen, nezapočítávalo se jeho nasazení Alfě Romeo jako jeden ze dvou povinných startů nováčka. V tomto případě už má ale i přesto Alfa Romeo splněno. Pilotem, který neabsolvoval více než dvě velké ceny, byl totiž při prvních dvou závodních víkendech její stálý jezdec Čou.
Hned v úvodu se na trať vydaly první vozy. Úvodních třicet minut se ale neobešlo pro všechny zcela bez potíží. Norris i Leclerc si stěžovali na chování svého pedálu. Gasly měl zase problémy s motorem a na nějaký čas zajel ke svým mechanikům. Pérez se dostal do hodin ve čtvrté zatáčce, byl ale schopen pokračovat.
Dobré zprávy nepřišly během první poloviny úvodního tréninku ani ze Sainzova tábora. Španěl totiž nasadil nové části pohonné jednotky a to znamenalo, že v neděli ztratí na startu deset míst.
Po prvních třiceti minutách se v čele výsledkové listiny nacházel Verstappen před Pérezem a Leclercem. Během první poloviny jsme viděli v akci všechny směsi pneumatik.
Krátce po začátku druhé poloviny tréninku šel do čela Sainz. Španěl zajel kolo v hodnotě 1:34,268. Na špici se ale udržel jen na pár minut. Zanedlouho ho totiž překonali Verstappen (1:34,021) a Leclerc (1:34,104). Úřadujícímu šampionovi nezabránilo v návratu na první místo ani to, že byl široký v zatáčce Le Beausset.
Leclerc se stal čtvrt hodiny před koncem prvním pilotem, který pokořil hranici 1:34. S časem 1:33,930 se Monačan ujal vedení.
Gasly vycestoval sedm minut před koncem z trati a po přejezdu přes obrubník měl obavu o svou podlahu: "Zkontrolujte, jestli je všechno v pořádku," zaúkoloval svůj tým. O pár chvil později byl svým inženýrem uklidněn. "Žádná poškození," dostal informaci.
Ve zbytku tréninku už se pořadí na špici neměnilo. Zvítězil tak Leclerc před Verstappenem a Sainzem. Zajímavostí je, že Ferrari i Red Bull se během prvního tréninku věnovaly výhradně jízdám na měkké sadě pneumatik.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:33,930 | 22 | |
| 2. | Max Verstappen |
Red Bull |
Red Bull | 1:34,021 | + 0.091 | 18 |
| 3. | Carlos Sainz |
Ferrari |
Ferrari | 1:34,268 | + 0.338 | 20 |
| 4. | George Russell |
Mercedes |
Mercedes | 1:34,881 | + 0.951 | 24 |
| 5. | Pierre Gasly |
AlphaTauri |
Red Bull | 1:34,979 | + 1.049 | 20 |
| 6. | Sergio Pérez |
Red Bull |
Red Bull | 1:35,174 | + 1.244 | 20 |
| 7. | Lando Norris |
McLaren |
Mercedes | 1:35,232 | + 1.302 | 20 |
| 8. | Alexander Albon |
Williams |
Mercedes | 1:35,414 | + 1.484 | 23 |
| 9. | Nyck de Vries |
Mercedes |
Mercedes | 1:35,426 | + 1.496 | 22 |
| 10. | Daniel Ricciardo |
McLaren |
Mercedes | 1:35,660 | + 1.730 | 20 |
| 11. | Čou Kuan-jü |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:35,676 | + 1.746 | 20 |
| 12. | Lance Stroll |
Aston Martin |
Mercedes | 1:35,810 | + 1.880 | 18 |
| 13. | Esteban Ocon |
Alpine |
Renault | 1:35,828 | + 1.898 | 20 |
| 14. | Sebastian Vettel |
Aston Martin |
Mercedes | 1:35,851 | + 1.921 | 23 |
| 15. | Fernando Alonso |
Alpine |
Renault | 1:35,875 | + 1.945 | 21 |
| 16. | Mick Schumacher |
Haas |
Ferrari | 1:36,022 | + 2.092 | 18 |
| 17. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:36,104 | + 2.174 | 21 |
| 18. | Juki Cunoda |
AlphaTauri |
Red Bull | 1:36,127 | + 2.197 | 25 |
| 19. | Robert Kubica |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:36,332 | + 2.402 | 19 |
| 20. | Nicholas Latifi |
Williams |
Mercedes | 1:37,043 | + 3.113 | 22 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

22.07. 2022

Charles Leclerc
Ferrari
Max Verstappen
Red Bull
Carlos Sainz
George Russell
Mercedes
Pierre Gasly
AlphaTauri
Sergio Pérez
McLaren
Alexander Albon
Williams
Daniel Ricciardo
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Lance Stroll
Aston Martin
Alpine
Sebastian Vettel
Haas
Kevin Magnussen
Juki Cunoda
Robert Kubica