Novinky

  • 24.10.2020 Good Pole position pro VC Portugalska si vyjel Lewis Hamilton (Mercedes)

  • 24.10.2020 Good I třetí trénink na VC Portugalska vyhrál Valtteri Bottas (Mercedes)

  • 23.10.2020 Good Také ve 2. tréninku na VC Portugalska zvítězil Valtteri Bottas (Mercedes)

Facebook Instagram

Hamilton tentokrát lépe šetřil pneumatiky

Hamilton tentokrát lépe šetřil pneumatiky

VC Španělska – analýza Pirelli

Lewis Hamilton se poučil z minulého závodu. S pneumatikami zacházel opatrně, šetřil je a přesto mu rychlostí nikdo nestačil. Vyhrál s obrovským náskokem a navýšil celkové vedení.

Podle očekávání převažovaly dvě zastávky. Lewis Hamilton odstartoval na použité měkké směsi a potom dvakrát nasadil novou střední. Byla to spolehlivá taktika, která v kombinaci s vydařeným startem vynesla očekávaný úspěch.

Max Verstappen měl tentokrát větší starosti. Volba směsí sice byla úplně stejná, ale v prvním případě zastavil u mechaniků o dvě kola dřív a podruhé dokonce o devět kol. Proti Silverstone to byla velká proměna. Příčinou mohla být zhruba o osm stupňů vyšší teplota asfaltu.

Třetí v cíli Valtteri Bottas na rozdíl od soupeřů podruhé přezul na měkkou směs, aby získal větší rychlost ke stíhání red bullu. Když zjistil, že to stejně nebude nic platné, zastavil se ještě dvě kola před cílem pro novou střední směs. Chtěl si pojistit nejrychlejší kolo v závodě a také se mu to podařilo.

Někteří jezdci se z různých důvodů rozhodli pro jedinou zastávku. Z nich byl na tom nejlépe Sergio Pérez, kterého penalizace srazila ze čtvrtého na páté místo. Hamiltonovi sice neuvolnil ideální stopu, ale přesto byl trest za nerespektování modrých vlajek dost přísný. Jinak ovšem na úvodní měkké sadě ujel nejvíc kol ze všech – 29.

Opačnou volbu směsí zvolil Sebastian Vettel. Vyměnil je ve stejném kole, takže na měkké sadě ujel do cíle dokonce 36 kol! Vyneslo mu to 7. místo, takže to nakonec nebyla špatná taktika. Na tým se přesto zlobil. Důvodem ovšem bylo, že mu včas neoznámil plán setrvat na měkkých gumách do konce závodu. Jezdec Ferrari byl první, kdo si mohl zvolit úvodní směs. Rozhodně se mu to vyplatilo.

Šestý Carlos Sainz použil variantu, která měla být teoreticky nejrychlejší: měkká – měkká – střední. Alexander Albon jako jediný v závodě využil tvrdou směs. Nevyplatilo se mu to, protože na ní ztrácel hodně času.

Zajímavé je, že jezdci na bodovaných místech použili na cestě do první desítky šest různých strategií!

Na tvrdých pneumatikách dosáhl nejlepšího času Alexander Albon výkonem 1:23,688. Na střední směsi byl nejrychlejší Valtteri Bottas (1:18,183), stejně jako na měkké (1:19,750). Na tvrdé směsi ujel nejdelší vzdálenost Alexander Albon (22 kol), na střední Kevin Magnussen (37) a na měkké Sebastian Vettel (36).

Jedinkrát u mechaniků zastavili Sergio Pérez, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo. Esteban Ocon a Kevin Magnussen. Dvakrát Lewis Hamilton, Max Verstappen, Lance Stroll, Carlos Sainz, Alexander Albon, Pierre Gasly, Lando Norris, Daniil Kvjat, Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi, George Russell, Nicholas Latifi a Romain Grosjean. Třikrát měnil kola Valtteri Bottas.

Víc se dozvíte z následující infografiky.

 


Zdroj: Pirelli. Úvodní foto: Pirelli

 

Komentáře ke článku