Novinky

  • 31.10.2020 Neutral Petr Ptáček obsadil 10. místo v prvním závodě formule Renault v Imole

  • 31.10.2020 Good Valtteri Bottas (Mercedes) si vybojoval pole position pro VC Emilie-Romagni

  • 31.10.2020 Bad V padoku v Imole se šíří dohady o předčasném ukončení letošní sezony F1

Facebook Instagram

FIA brzdí nejrychlejšího, míní Wolff

FIA brzdí nejrychlejšího, míní Wolff

Zákaz párty módu F1 prospěje, kontruje Horner

V posledních dnech se hodně mluví o zákazu měnit motorové režimy v průběhu závodního víkendu, který má začít platit od příštího víkendu. To znamená konec "párty módu" Mercedesu. Šéf týmu německé automobilky Toto Wolff to jednoznačně vidí jako snahu zpomalit nejrychlejšího.

"Formule 1 se vždy pokoušela přibrzdit nejrychlejšího pro dobro sportu," řekl. "Bereme to jako novou výzvu. Máme dobrý kvalifikační režim. V poslední části kvalifikace díky němu míváme více koňských sil."

Z avizovaného zákazu má radost šéf týmu Red Bull Christian Horner. Stáj je nejsilnějším soupeřem Mercedesu v závodech, ale v kvalifikacích dosud neměla šanci, ačkoli svůj motor Honda považuje za druhý nejvýkonnější v poli.

"Dotkne se to všech týmů. Otázkou zůstává pouze to, jak moc. Na kvalifikačním režimu všichni pracovali roky a vývoj takové věci stojí nemalé peníze. Myslím, že F1 se stane díky tomuto zákazu zdravější a také výrobci motorů budou mít radost. Pokud díky tomu budou menší rozdíly mezi týmy, F1 to jen prospěje," uvedl.

FIA se chystá motorové režimy zakázat technickou direktivou. Měnění motorových režimů bude považováno za porušení článku 27.1 sportovních pravidel formule 1, v němž se píše, že jezdec musí vůz řídit "sám a bez pomoci". Skutečnou motivací ale má být, aby si technici FIA udělali přesnější obraz o výkonu jednotlivých motorů.

Jejich vývoj v průběhu sezony byl totiž počínaje rokem 2020 zmrazen. Avšak výrobce může dělat úpravy ve prospěch spolehlivosti, pokud tím nezmění výkon motoru. Jak ale určit výkon motoru, když ho tým neustále softwarově upravuje? Kdyby nedošlo k zákazu, zmrazení vývoje by se prý dalo snadno obcházet.

Mercedes přesune z kvalifikace do závodu více koňských sil než Ferrari. Foto: Mercedes

Zajímavé je ještě vyjádření Tota Wolffa, že co Mercedes ztratí v kvalifikacích, to získá v závodech: "O kvalifikace se moc nebojíme, vyhráváme je s odstupem od ostatních. A pokud se zakážou režimy, nejspíš nám to pomůže v závodech. Pět kol v kvalifikačním režimu motor poškodí jako 25 ve vyšším závodním režimu. Výsledkem bude, že budeme závodit s vyšším výkonem, než jsme měli dosud."

Zdroj: originální materiál redakce, titulní foto: Mercedes

Komentáře ke článku