Nejrychlejší Bottas pronásledovaný oběma mclareny
VC Itálie – 3. trénink
Mercedes, Mercedes, Mercedes… Tři tréninky a pokaždé byl nejrychlejší jezdec suverénního týmu. V tom třetím však prokázaly dobrou rychlost mclareny. Dařilo se také Ricciardovi, ale mechanici budou mít starosti, aby jeho renault dostali zpět do dobré kondice do startu kvalifikace.
V sobotu v pravé poledne bylo v Monze příjemných 25 °C, asfalt se zahřál na 37 °C, vlhkost vzduchu byla 54 % a vítr vál rychlostí zhruba 1,2 m/s. To byly parametry, s nimiž si musela dvacítka jezdců poradit ve třetím tréninku na VC Itálie. Ten totiž měl naznačit, zda se pozměnily ambice týmů pro kvalifikaci po zákazu takzvaných party módů.
Někteří jezdci s výjezdem na trať nijak neváhali. Prvním z nich byl Giovinazzi. Okamžitě však všichni zmizeli zpátky v boxech a následovala dlouhá patnáctiminutová pauza. První kompletní kolo objel Sainz na střední směsi pneumatik a nastavil čas 1:21,875. Uplynulo 20 minut a nikdo další ho nenásledoval. Sainz tedy čas posunul na 1:21,502. To už se blížil svému času ze druhého tréninku.
Až v té chvíli se aktivita soupeřů výrazně zvětšila. Na první místo se dostal Hamilton časem 1:20,658, za ním následovali Bottas (+0,116), Gasly (+0,617), Ricciardo, Sainz, Pérez… Nesoustředěný Leclerc pořádně vyděsil Norrise, jen se štěstím nedošlo ke kolizi. Za mercedesy se vyšvihli Ocon, Pérez a Gasly. Vozy týmu Racing Point však dosud nepoužily měkké pneumatiky. Ty naopak nebyly nic platné jezdcům Ferrari, protože jim nepomohly ani do první desítky.
Po půl hodině se pochlapil Bottas a posunul se do vedení časem 1:20,622. Verstappen ho obratem vylepšil na 1:20,456, a to jel na střední směsi pneumatik. Na druhém konci se mezi jezdce týmů Williams, Haas a Alfa Romeo propadl jediný Vettel…
Někteří jezdci kvůli nedodržení limitů tratě přišli o svá nejrychlejší kola, byli mezi nimi například Albon nebo Leclerc. Podle očekávání se posledních osmnáct minut konečně jezdilo na plné obrátky. Hamilton měl do té chvíle odjetých jen pět kol a stále vyčkával.
Lando Norris ve třetím tréninku prokázal dobrou rychlost mclarenů. Foto: McLaren
A když mercedesy vyjely – znovu na měkké směsi – pořadí v tréninku se měnilo. Bottas zajel 1:20,089, zatím nejlepší čas italského víkendu. Hamilton kvůli jezdecké chybě v první šikaně nezrychlil. Zlepšil se až v dalším kole, ale na Bottase to zatím nestačilo.
Zrychlila také obě ferrari a Leclerc vyskočil až na páté místo. Ovšem vzápětí se předvedli i další. Norris postoupil na druhé místo, Ricciardo na třetí. Všichni už měli samozřejmě obutou měkkou směs pneumatik. Ricciardo okamžitě zaplatil daň za zrychlení – musel z technických důvodů odstavit vůz na okraji tratě. Trénink byl kvůli tomu sedm minut a devatenáct sekund před koncem zastavený.
Po obnovení provozu zbývaly jen dvě a půl minuty. Byla to dokonalá generálka na odpolední kvalifikaci. Všichni ze sebe museli dostat maximum v jediném kole. S výjimkou Ricciarda a Norrise, kteří se téhle hry už neúčastnili.
Nejprve Sainz poskočil na druhé místo. Albon vyjel z tratě a pokazil své kolo. Hamilton prožil při velkém provozu krizovku a musel vybočit až do trávy. Nikdo se už nezlepšil, a tak Mercedes ovládl i třetí trénink.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:20,089 | 14 | |
| 2. | Carlos Sainz |
McLaren |
Renault | 1:20,318 | + 0.229 | 14 |
| 3. | Lando Norris |
McLaren |
Renault | 1:20,412 | + 0.323 | 15 |
| 4. | Daniel Ricciardo |
Renault |
Renault | 1:20,419 | + 0.330 | 9 |
| 5. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:20,439 | + 0.350 | 11 |
| 6. | Max Verstappen |
Red Bull |
Honda | 1:20,456 | + 0.367 | 15 |
| 7. | Alexander Albon |
Red Bull |
Honda | 1:20,563 | + 0.474 | 15 |
| 8. | Esteban Ocon |
Renault |
Renault | 1:20,693 | + 0.604 | 13 |
| 9. | Lance Stroll |
Racing Point |
Mercedes | 1:20,804 | + 0.715 | 14 |
| 10. | Sergio Pérez |
Racing Point |
Mercedes | 1:20,897 | + 0.808 | 13 |
| 11. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:20,917 | + 0.828 | 11 |
| 12. | Pierre Gasly |
AlphaTauri |
Honda | 1:20,936 | + 0.847 | 14 |
| 13. | Daniil Kvjat |
AlphaTauri |
Honda | 1:20,953 | + 0.864 | 13 |
| 14. | Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari | 1:21,205 | + 1.116 | 14 |
| 15. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 1:21,263 | + 1.174 | 13 |
| 16. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:21,436 | + 1.347 | 15 |
| 17. | Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:21,459 | + 1.370 | 15 |
| 18. | George Russell |
Williams |
Mercedes | 1:21,677 | + 1.588 | 16 |
| 19. | Nicholas Latifi |
Williams |
Mercedes | 1:21,764 | + 1.675 | 15 |
| 20. | Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:22,090 | + 2.001 | 15 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

05.09. 2020
Valtteri Bottas
Mercedes
Carlos Sainz
McLaren
Lando Norris
Daniel Ricciardo
Renault
Max Verstappen
Red Bull
Alexander Albon
Esteban Ocon
Lance Stroll
Racing Point
Sergio Pérez
Charles Leclerc
Ferrari
AlphaTauri
Daniil Kvjat
Haas
Sebastian Vettel
Kevin Magnussen
Alfa Romeo
Williams
Antonio Giovinazzi