Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Největší průměrná rychlost padla v Chrámu rychlosti

Největší průměrná rychlost padla v Chrámu rychlosti

Pirelli – strategie pro závod

Všichni jezdci z první desítky na startovním roštu odstartují do závodu na měkké směsi pneumatik. Jejich taktické možnosti by se proto neměly příliš lišit.

Teoreticky by měl být nejrychlejší strategií start na měkkých pneumatikách, přezutí zhruba po 24 kolech a poté dokončení závodu na střední směsi. Přesný opak může fungovat také. Další vhodnou variantou je po startu na měkké směsi po 22 kolech přezutí na tvrdou.

V případě startu na střední směsi se nabízí zastávka kolem 26. kola s přezutím na tvrdou směs. Jako vždy to může stejně dobře fungovat i opačně. Pokud by se někdo rozhodl pro dvě zastávky, pak by byly nejlepší volbou dva úseky po 16 kolech na měkké směsi a závěr na střední.

Trať v Monze, přezdívaná Chrám rychlosti, v sobotu potvrdila svou pověst. Čas Lewise Hamiltona překonal nejlepší výkon všech dob, který držel Kimi Räikkönen z roku 2018. Dosavadní rekord byl překonán dokonce několikrát oběma jezdci Mercedesu. Ve finále se jednalo o největší průměrnou rychlost dosaženou při závodech F1.

Teplota v sobotu byla o něco vyšší než v pátek, vzduch kolem 31 °C a asfalt 46 °C. Podobné podmínky se očekávají i během závodu.

Následující infografika prozradí, kolik má který z jezdců k dispozici pneumatik.

 Zdroj: Pirelli, úvodní foto: Pirelli