Novinky

  • 08.11.2019 Good V areálu PVA Expo Praha v Letňanech dnes začíná výstava závodní techniky Racing Expo

  • 06.11.2019 Neutral V Brixworthu probíhají oslavy zisku obou titulů Mercedesu ve F1

  • 04.11.2019 Neutral Alfa Romeo potvrdila, že Antonio Giovinazzi za ni bude závodit ve F1 i v roce 2020

Facebook Instagram

Favorité prý nezvolili nejrychlejší variantu

Favorité prý nezvolili nejrychlejší variantu

VC USA – pneumatiky pro závod

Fin Valtteri Bottas z Mercedesu vybojoval na trati v texaském Austinu své 11. pole position. Boj o titul mistra světa stále nevzdává a pokusí se čelní pozici využít k jízdě za vítězstvím.

V kvalifikaci podal vynikající výkon. Překonal dosud nejlepší čas na trati Circuit of the Americas, který držel z loňské kvalifikace Lewis Hamilton časem 1:32,237 (215,172 km/h). Týmového kolegu překonal výkonem 1:32,029 (215,658 km/h).

V závěrečné fázi souboje s časem sice použil nejměkčí sadu pneumatik, ale do závodu odstartuje na střední, protože na ní zajel svůj nejlepší čas ve druhé části kvalifikace. Stejně je na tom také kvarteto soupeřů za jeho zády: Sebastian Vettel, Max Verstappen, Charles Leclerc a Lewis Hamilton.

Valtteri Bottas převzal cenu Pirelli Pole Position Award od americké legendy Maria Andrettiho, mistra světa F1 z roku 1978

Na rozdíl od VC Mexika tentokrát Pirelli očekává, že nejrychlejší taktickou variantou bude jediná zastávka. Paradoxně však předpokládá, že to nebude ta, kterou zvolily přední týmy. Ještě výhodnější by podle expertů Pirelli měl být start na měkké směsi a ve 22. až 25. kole přezutí na střední.

Špička startující na střední směsi by naopak měla ve 24. až 27. kole přezouvat na tvrdou směs. Už několikrát jsme se však přesvědčili, že životnost pneumatik bývá mnohem delší, než předpokládají teoretické úvahy.

Také třetí nejrychlejší varianta počítá s jednou zastávkou už v 19. až 22. kole a přezutím z měkké na tvrdou směs. Dvě zastávky s volbou měkká-měkká-střední mají být ještě pomalejší.

Loni jsme ve VC USA viděli celou škálu taktických variant a stejně tomu může být i tentokrát. Důležité je, že se v Austinu postupně otepluje a další posun by měl nastat i v neděli. Teoreticky by měly být měkké pneumatiky o vteřinu na kolo rychlejší než střední, takže by špička nemusela tak rychle ostatním soupeřům odjet.

Nejvíc kol na tvrdé sadě zatím ujel Vettel (22), na střední Bottas (20), na měkké Kvjat (21). Nejlepších časů dosáhli na tvrdé směsi Hamilton (1:34,592), na střední Leclerc (1:32,760), na měkké Bottas (1:32,029).

V následující infografice jsou uvedeny pneumatiky, které mají jednotliví jezdci k dispozici pro závod.

 

 

Komentáře ke článku