Novinky

  • 21.09.2020 Good Brit Kenneth McAlpine, účastník sedmi velkých cen, slaví 100. narozeniny

  • 21.09.2020 Neutral Na VC Eifelu na Nürburgringu bude umožněn vstup až 20 000 diváků

  • 20.09.2020 Good Posádka Buemi - Nakadžima - Hartley (Toyota) vyhrála letošních 24 hodin Le Mans

Facebook Instagram

Po dešti se roztočila pneumatikářská ruleta

Po dešti se roztočila pneumatikářská ruleta

VC Maďarska – analýza Pirelli

Déšť ovlivnil všechny připravované strategie pro závod. Postupné osychání tratě, správně načasované zastávky a volba směsí potom byly klíčem k dobrému výsledku. O vítězi totiž nebylo pochyb.

Na startovní rošt přijeli všichni jezdci se zeleně značenými přechodnými pneumatikami. S výjimkou Kevina Magnussena, který zvolil pneumatiky do mokra. Na konci zaváděcího kola však odbočily oba haasy pro hladké pneumatiky ze střední směsi. Musely sice startovat z boxů, ale rychle se dostaly na třetí a čtvrtou pozici. Až se zpožděním reagovali na rychle osychající asfalt také soupeři.

Jezdci na prvních pěti místech využili čtyř různých strategií. Lewis Hamilton měl dokonce takový náskok, že si mohl dovolit v samém závěru přezout na měkkou směs, aby získal i bonusový bod za nejrychlejší kolo.

Navzdory havárii při cestě na startovní rošt uhájil druhé místo Max Verstappen. I díky tomu, že měnil kola jen dvakrát. Valtteri Bottas zvolil i zastávku třetí, vystupňoval tempo, ale před soupeře z Red Bullu se už nedostal.

Vzhledem k tomu, že závod začal s pneumatikami do mokra, pravidla již nezavazovala jezdce k použití dvou různých typů hladkých pneumatik.

Na tvrdých pneumatikách dosáhl nejlepšího času Valtteri Bottas výkonem 1:17,665. Na střední směsi byl nejrychlejší Lewis Hamilton (1:18,611), na měkké rovněž Lewis Hamilton (1:16,627) a na přechodné Lewis Hamilton (1:31,458).

Na tvrdé směsi ujel nejdelší vzdálenost Daniil Kvjat (51 kol), na střední Daniel Ricciardo (39), na měkké Charles Leclerc (18) a na přechodné Lando Norris, George Russell, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Max Verstappen a Antonio Giovinazzi (4 kola).

Jedinkrát u mechaniků zastavili Kevin Magnussen a Romain Grosjean, dvakrát Max Verstappen, Alexander Albon, Sebastian Vettel, Sergio Pérez, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz, Charles Leclerc, Daniil Kvjat, Lando Norris, Esteban Ocon a Kimi Räikkönen, třikrát Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Lance Stroll, Antonio Giovinazzi a George Russell, pětkrát Nicholas Latifi.

Více se dozvíte z následující infografiky.

Zdroj: Pirelli; Foto: Pirelli

 

Komentáře ke článku