Novinky

  • 27.05.2020 Neutral Ruský miliardář Dmitrij Mazepin se údajně zajímá o koupi továrního týmu Renault ve F1

  • 27.05.2020 Good Ve Velké Británii se od 4. července opět mohou konat motorsportovní akce

  • 27.05.2020 Neutral Světová rada motoristického sportu dnes schvaluje nová pravidla pro MS F1

Facebook Instagram

Na maďarské trati nemusí vyhrát ten nejrychlejší

Na maďarské trati nemusí vyhrát ten nejrychlejší

VC Maďarska – Pirelli před závodem

Drtivá většina současných jezdců začínala svou kariéru v motokárách. Těsný a klikatý Hungaroring, okruh s nejnižší průměrnou rychlostí ze všech stálých závodních tratí, by jim tedy měl vyhovovat.

Ale to rozhodně neznamená, že by to s pneumatikami tentokrát měli snadné. Stálé zatáčení jim totiž bez ohledu na směs neposkytuje žádný odpočinek. V důsledku toho Pirelli pro Maďarsko nominovalo C2 jako tvrdou, C3 jako střední a C4 jako měkkou směs.

Hungaroring je tratí zatáček, z nichž většina je pomalá. Protože přicházejí rychle za sebou, pneumatiky neustále pracují a nemají možnost vychladnout. Teploty patří k nejvyšším v celé sezoně. To zvyšuje tepelnou degradaci. A jezdcům to znesnadňuje život, protože nízké průměrné rychlosti znamenají, že vozem proudí málo vzduchu.

Opotřebení a degradace pneumatik jsou přesto poměrně nízké. Letošní nominace pneumatik je zhruba ekvivalentem loňského ročníku, kdy byla vybrána střední, měkká a ultraměkká směs. Pneumatika C2 (v Maďarsku tvrdá) je ve skutečnosti o něco měkčí než střední směs z roku 2018. V devíti z dosavadních 11 závodů byly všechny tři směsi použity.

Týmy budou používat nastavení s vysokým přítlakem. Loňskou vítěznou strategií byla jedna zastávka. Lewis Hamilton přezouval z ultraměkké na měkkou směs ve 25 ze 70 kol. Sebastian Vettel dojel druhý s alternativní možností jedné zastávky – přezouval z měkké na ultraměkkou směs. Naopak jeho týmový kolega Kimi Räikkönen skončil třetí po dvou zastávkách. Z toho je patrné, že na stupeň vítězů vedly tři různé strategie.

Traťový rekord na Hungaroringu je stejně jako v Austrálii, v Bahrajnu nebo v Číně z roku 2004 a jeho držitelem je Michael Schumacher. Na třech jmenovaných tratích se ani letos překonat nepodařil. Dočkáme se alespoň v Maďarsku?

Maďarsko představuje poslední velkou cenu před tradiční letní přestávkou. Závod bude velmi těžký fyzicky i strategicky. V úzké závodní linii je velmi složité předjíždění, a naopak riziko uklouznutí je vysoké. V minulosti se nezřídka stalo, že se správnou strategií a nastavením auta vyhrál ten, kdo rozhodně nebyl nejrychlejší,“ zdůraznil Mario Isola, šéf Pirelli pro F1 a automobilové závody.

Podívejme se nyní, jaké pneumatiky mají pro maďarský víkend jednotliví jezdci k dispozici.

 

 

Komentáře ke článku