Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Na maďarské trati nemusí vyhrát ten nejrychlejší

Na maďarské trati nemusí vyhrát ten nejrychlejší

VC Maďarska – Pirelli před závodem

Drtivá většina současných jezdců začínala svou kariéru v motokárách. Těsný a klikatý Hungaroring, okruh s nejnižší průměrnou rychlostí ze všech stálých závodních tratí, by jim tedy měl vyhovovat.

Ale to rozhodně neznamená, že by to s pneumatikami tentokrát měli snadné. Stálé zatáčení jim totiž bez ohledu na směs neposkytuje žádný odpočinek. V důsledku toho Pirelli pro Maďarsko nominovalo C2 jako tvrdou, C3 jako střední a C4 jako měkkou směs.

Hungaroring je tratí zatáček, z nichž většina je pomalá. Protože přicházejí rychle za sebou, pneumatiky neustále pracují a nemají možnost vychladnout. Teploty patří k nejvyšším v celé sezoně. To zvyšuje tepelnou degradaci. A jezdcům to znesnadňuje život, protože nízké průměrné rychlosti znamenají, že vozem proudí málo vzduchu.

Opotřebení a degradace pneumatik jsou přesto poměrně nízké. Letošní nominace pneumatik je zhruba ekvivalentem loňského ročníku, kdy byla vybrána střední, měkká a ultraměkká směs. Pneumatika C2 (v Maďarsku tvrdá) je ve skutečnosti o něco měkčí než střední směs z roku 2018. V devíti z dosavadních 11 závodů byly všechny tři směsi použity.

Týmy budou používat nastavení s vysokým přítlakem. Loňskou vítěznou strategií byla jedna zastávka. Lewis Hamilton přezouval z ultraměkké na měkkou směs ve 25 ze 70 kol. Sebastian Vettel dojel druhý s alternativní možností jedné zastávky – přezouval z měkké na ultraměkkou směs. Naopak jeho týmový kolega Kimi Räikkönen skončil třetí po dvou zastávkách. Z toho je patrné, že na stupeň vítězů vedly tři různé strategie.

Traťový rekord na Hungaroringu je stejně jako v Austrálii, v Bahrajnu nebo v Číně z roku 2004 a jeho držitelem je Michael Schumacher. Na třech jmenovaných tratích se ani letos překonat nepodařil. Dočkáme se alespoň v Maďarsku?

Maďarsko představuje poslední velkou cenu před tradiční letní přestávkou. Závod bude velmi těžký fyzicky i strategicky. V úzké závodní linii je velmi složité předjíždění, a naopak riziko uklouznutí je vysoké. V minulosti se nezřídka stalo, že se správnou strategií a nastavením auta vyhrál ten, kdo rozhodně nebyl nejrychlejší,“ zdůraznil Mario Isola, šéf Pirelli pro F1 a automobilové závody.

Podívejme se nyní, jaké pneumatiky mají pro maďarský víkend jednotliví jezdci k dispozici.