Novinky

  • 08.10.2024 Bad Michael Andretti již neřídí tým Andretti Global, zůstal jako poradce

  • 10.09.2024 Neutral Magnussena v Baku nahradí Bearman.

  • 31.08.2024 Good Ital Andrea Kimi Antonelli nahradí u Mercedesu pro příští rok Lewise Hamiltona

Facebook Instagram

Borković ovládl i poslední dva závody sezony

Borković ovládl i poslední dva závody sezony

TCR Eastern Europe na Hungaroringu

Během minulého víkendu vyvrcholila letošní sezona seriálu TCR Eastern Europe. Závěrečný čtvrtý podnik ročníku 2020 hostil maďarský Hungaroring. Finálové dějství sezony se ovšem uskutečnilo za poněkud skromnější účasti. V akci jsme tentokrát viděli pouze deset aut.

V porovnání s předposledním podnikem sezony na Automotodromu Brno ubylo ze startovní listiny šest vozů. V Maďarsku nenastoupili René Martinek (RTM Motorsport), Rudolf Pešović (GM Racing Team), dále dvojice stáje Honda Wyszomirski, kterou tvoří sám šéf stáje Jakub Wyszomirski se Sebastianem Kolakowskim, a neviděli jsme ani tým Fullinrace Academy s jezdci Petrem Čížkem a Carolem Wittkem. Ekipa Petra Fulína se rozhodla od startu upustit, neboť jej vzhledem k současné situaci považovala za příliš riskantní.

Po potížích ve čtvrtečním placeném tréninku nakonec sešlo i z avizovaného startu Tomáše Pekaře s vozem Cupra Leon TCR jeho vlastní stáje Carpek Racing. Český jezdec tak na Hungaroringu závodil pouze s Renaultem Clio. Své původní plány přehodnotil i Sandro Soubek, který měl zprvu v úmyslu nestartovat. Nakonec ale Rakušan, kterému před podnikem patřilo celkové třetí místo, nastoupil.

Ke změně v jezdeckém složení se rozhodl sáhnout ACCR Czech Talent Team, který je společným projektem Autoklubu České republiky a stáje Janík Motorsport. Ten před posledním závodním víkendem sezony ukončil spolupráci s Dušanem Kouřilem mladším. Třetího muže loňského ročníku nahradil Tomáš Korený. Pro něj se sice jednalo o premiéru v TCR Eastern Europe, ale rozhodně ne v závodech cestovních vozů. V minulosti jsme ho mohli vidět například ve FIA ETCC. 

Tomáš Korený nahradil na Hungaroringu Dušana Kouřila mladšího. Foto: TCR Eastern Europe/Petr Frýba

O titulu bylo před startem víkendu již rozhodnuto. V Brně si jej zajistil Dušan Borković. Srbský pilot v předchozích závodech sezony suverénně kraloval. Ve všech šesti případech si totiž dojel pro vítězství. A přestože měl celkové prvenství v kapse, nehodlal poslední podnik sezony vypustit. Že to s ním ani tentokrát nebudou mít soupeři snadné, potvrdil už v páteční kvalifikaci. V té zvítězil o sedm desetin sekundy před druhým Milovanem Vesničem. Třetí skončil Jáchym Galáš.

Do prvního závodu víkendu, který byl na programu v sobotu, tak Borković vyrážel z prvního místa. Vedle něj startující krajan Vesnić ovšem zvládl úvodní metry lépe a ujal se vedení. Borković klesl na druhou příčku.

Z pětadvaceti minut určených pro závod jich uběhlo osm a vše se vrátilo do letošního normálu. Borković se dostal zpět před Vesniče. Poté začal šampionovi ze sezony 2019 ujíždět a v cíli se s náskokem necelých čtyř sekund mohl radovat z dalšího prvenství.

Milovan Vesnić dorazil pod šachovnicovou vlajku jako druhý před třetím Jáchymem Galášem. Čtvrtý dojel Sandro Soubek, pátý Tomáš Korený, šestý Michal Makeš, sedmý Szymon Ladniak, osmý Szymon Jablonski, devátý po startu ze čtvrtého místa Lukasz Stolarczyk a jako poslední desátý proťal cílovou čáru Radim Adámek.

Milovan Vesnić na Hungaroringu. Milovan Vesnić sice v úvodu prvního závodu kroužil v čele, svého krajana Borkoviče ale za zády neudržel. Foto: TCR Eastern Europe/Petr Frýba

Pořadí se později měnilo. Trestalo se totiž za nerespektování traťových limitů, čehož se dopustilo hned osm jezdců. Nejvíce to od sportovních komisařů schytal Soubek, který dostal 42 trestných sekund. Třicet dva vteřin si vykoledoval Vesnić, dvacet dva Ladniak s Makešem, dvanáct vítězný Borković, sedm Galáš a dvě Korený se Stolarczykem.

Na prvním místě zůstalo i po udělení penalizací vše při starém, udržel si ho Borković. Druhý nakonec skončil Galáš, na třetí pozici se posunul Tomáš Korený, pro kterého tak premiéra v této sérii skončila ziskem stupňů vítězů. Vesnić klesl až na sedmé místo. Ještě hlouběji putoval původně čtvrtý Soubek. Jezdec týmu MAIR Racing Osttirol se propadl na poslední desátou příčku.

Nedělní závod se odjel na mokré trati. Jezdci do něj vyrazili podle svých druhých nejlepších výkonů z kvalifikace. Pro podobu elitní trojice to ale neznamenalo oproti prvnímu závodu žádnou změnu. Z čelní příčky opět vyrazil Borković před druhým Vesničem a třetím Galášem.

Zatímco v sobotu se Borković propadl po startu za Vesniče, tentokrát si již první příčku pohlídal. Vedoucí pozici nikomu nepřepustil ani později a ovládl tak i poslední klání sezony. To znamenalo, že zakončil ročník 2020 se stoprocentní úspěšností. V žádném ze závodů nebyl poražen.

Milovan Vesnić si po startu sice udržel druhé místo, v cíli se ale musel spokojit se čtvrtou pozicí. Nejprve se totiž před něj dostal Jáchym Galáš, který dorazil do cíle jako druhý, a později i Michal Makeš. Jezdec stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra skončil třetí a dosáhl na své první stupně vítězů v TCR Eastern Europe. 

Michal Makeš zakončil svou premiérovou sezonu v TCR Eastern Europe pódiovým umístěním. Foto: TCR Eastern Europe/Petr Frýba

Pódiovým výsledkem se sice Vesnić s letošní sezonou nerozloučil, o titul vicemistra ale nepřišel. Galášovi se sice Srba podařilo bodově vyrovnat, v takovém případě ale přichází na řadu větší počet druhých míst. A v tomto kritériu zvítězil Vesnić poměrem 3:2. Galáš tak v šampionátu skončil třetí.

Další smolný závod v neděli zažil Sandro Soubek. Během něj patrně kvůli technickým potížím stavěl v boxech. Na trať se sice dokázal vrátit, opět ale skončil na posledním desátém místě, a to se ztrátou dvou kol. Horké chvilky v nedělní jízdě zažili také osmý Stolarczyk a devátý Adámek. Ti se v úvodním okruhu roztočili.

Výsledky prvního závodu: 1. Dušan Borković (Srbsko, M1RA Motorsport, Hyundai i30 N TCR) 13 kol, 2. Jáchym Galáš (Česká republika, GT2 Motorsport, Volkswagen Golf GTI TCR) +3,738, 3. Tomáš Korený (Česká republika, ACCR Czech Talent Team, Hyundai i30 N TCR) +14,170, 4. Szymon Jablonski (Polsko, BM Racing Team, Hyundai i30 N TCR) +19,176, 5. Lukasz Stolarczyk (Polsko, BTC Maszyny Racing, Volkswagen Golf GTI TCR) +22,182, 6. Radim Adámek (Česká republika, Horňák-Aditis, Audi RS3 LMS TCR) +24,367, 7. Milovan Vesnić (Srbsko, ASK Vesnić, Cupra Leon TCR) +26,484, 8. Michal Makeš (Česká republika, Mičánek Motorsport powered by Buggyra, Cupra Leon TCR) +35,380, 9. Szymon Ladniak (Polsko, GT2 Motorsport, Volkswagen Golf GTI TCR) +36,364, 10. Sandro Soubek (Rakousko, MAIR Racing Osttirol, Audi RS3 LMS TCR) +58,909.

Výsledky druhého závodu: 1. Dušan Borković (Srbsko, M1RA Motorsport, Hyundai i30 N TCR) 12 kol, 2. Jáchym Galáš (Česká republika, GT2 Motorsport, Volkswagen Golf GTI TCR) +3,218, 3. Michal Makeš (Česká republika, Mičánek Motorsport powered by Buggyra, Cupra Leon TCR) +4,925, 4. Milovan Vesnić (Srbsko, ASK Vesnić, Cupra Leon TCR) +13,237, 5. Szymon Ladniak (Polsko, GT2 Motorsport, Volkswagen Golf GTI TCR) +17,515, 6. Szymon Jablonski (Polsko, BM Racing Team, Hyundai i30 N TCR) +18,642, 7. Tomáš Korený (Česká republika, ACCR Czech Talent Team, Hyundai i30 N TCR) +29,317, 8. Lukasz Stolarczyk (Polsko, BTC Maszyny Racing, Volkswagen Golf GTI TCR) +55,326, 9. Radim Adámek (Česká republika, Horňák-Aditis, Audi RS3 LMS TCR) +1:44,003, 10. Sandro Soubek (Rakousko, MAIR Racing Osttirol, Audi RS3 LMS TCR) +2 kola.

Konečné pořadí jezdců: 1. Dušan Borković (Srbsko, M1RA Motorsport, Hyundai i30 N TCR) 200 bodů, 2. Milovan Vesnić (Srbsko, ASK Vesnić, Cupra Leon TCR) 84 bodů, 3. Jáchym Galáš (Česká republika, GT2 Motorsport, Volkswagen Golf GTI TCR) 84 bodů, 4. Michal Makeš (Česká republika, Mičánek Motorsport powered by Buggyra, Cupra Leon TCR) 63 bodů, 5. Szymon Jablonski (Polsko, BM Racing Team, Hyundai i30 N TCR) 62 bodů, 6. Sandro Soubek (Rakousko, MAIR Racing Osttirol, Audi RS3 LMS TCR) 50 bodů, 7. Bence Boldizs (Maďarsko, Zengő Motorsport, Cupra Leon TCR) 46 bodů, 8. Maťo Konopka (Slovensko, ARC Bratislava, Hyundai i30 N TCR) 30 bodů, 9. Dušan Kouřil mladší (Česká republika, ACCR Czech Talent Team, Hyundai i30 N TCR) 26 bodů, 10. Carol Wittke (Německo, Fullinrace Academy, Cupra Leon TCR) 24 bodů, 11. Szymon Ladniak (Polsko, GT2 Motorsport, Volkswagen Golf GTI TCR) 24 bodů, 12. Lukasz Stolarczyk (Polsko, BTC Maszyny Racing, Volkswagen Golf GTI TCR) 21 bodů, 13. Tomáš Korený (Česká republika, ACCR Czech Talent Team, Hyundai i30 N TCR) 21 bodů, 14. Radim Adámek (Česká republika, Horňák-Aditis, Audi RS3 LMS TCR) 17 bodů, 15. Igor Stefanovski (Makedonie, LPR Stefanovski Racing Team, Hyundai i30 N TCR) 16 bodů, 16. Petr Čížek (Česká republika, Cupra Leon Competición TCR) 16 bodů, 17. Jakub Wyszomirski (Polsko, Honda Wyszomirski, Honda Civic Type R TCR FK2) 10 bodů, 18. Gábor Kismarty-Lechner (Maďarsko, Zengő Motorsport, Cupra Leon TCR) 9 bodů, 19. Nemanja Milovanović (Srbsko, GM Racing Team, Cupra Leon TCR) 2 body, 20. Žarko Knego (Chorvatsko, Auto Klub Dubrovnik Racing, Cupra Leon TCR) 1 bod, 21. René Martinek (Rakousko, RTM Motorsport, Volkswagen Golf GTI TCR) 1 bod, 22. Rudolf Pešović (Srbsko, GM Racing Team, Audi RS3 LMS TCR) 1 bod, 23. Sebastian Kolakowski (Polsko, Honda Wyszomirski, Honda Civic Type R TCR FK2) 0 bodů.

Konečné pořadí týmů: 1. M1RA Motorsport 200 bodů, 2. GT2 Motorsport 108 bodů, 3. ASK Vesnić 84 bodů, 4. Mičánek Motorsport powered by Buggyra 63 bodů, 5. BM Racing Team 62 bodů, 6. Zengő Motorsport 55 bodů, 7. MAIR Racing Osttirol 50 bodů, 8. ACCR Czech Talent Team 47 bodů, 9. Fullinrace Academy 40 bodů, 10. ARC Bratislava 30 bodů, 11. BTC Maszyny Racing 21 bodů, 12. Horňák-Aditis 17 bodů, 13. LPR Stefanovski Racing Team 16 bodů, 14. Honda Wyszomirski 10 bodů, 15. GM Racing Team 3 body, 16. Auto Klub Dubrovnik Racing 1 bod, 17. RTM Motorsport 1 bod.

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: TCR Eastern Europe/Petr Frýba