Russellovi patřil i páteční večer
VC as-Sachíru - 2. trénink
Russellovi se podařilo zajet nejrychlejší čas také ve druhém volném tréninku na Velkou cenu as-Sachíru. Druhý skončil Verstappen a třetí Pérez. Leclerc nezajel žádný čas kvůli problémům s hnací hřídelí.
Druhý volný trénink odstartoval ve 20:30 hodin místního času. Zatímco vzduch měl dvacet čtyři stupňů, teplota trati měla o dva stupně více. Piloti si během druhého volného tréninku museli dávat větší pozor v osmé zatáčce. Krátce před začátkem totiž bylo oznámeno, že ředitel závodu Michael Masi bude v tomto místě dohlížet na dodržování traťových limitů.
Ihned poté, co se na konci boxové uličky rozsvítilo zelené světlo a trénink byl odstartován, se vydal na trať Fittipaldi. Brazilec nazul střední směs pneumatik. V boxech si mezitím již nasazovali přilbu také další debutant Aitken a Vettel. Nic naopak nenasvědčovalo tomu, že by se v dohledné době vydal na dráhu Russell. Vítěz prvního volného tréninku zatím postával bez přilby v boxech.
Fittipaldiho první čas měl hodnotu 0:57,855. V dalším kole pak vylepšil svůj výkon na 0:56,949. Brzy již ale nejezdil po trati sám. Do akce se totiž rozhodli vydat nejprve piloti Alfy Romeo Räikkönen a Giovinazzi a později se přidali také Sainz, Magnussen a Norris. Většina nasadila stejně jako Fittipaldi střední směs. Pouze Räikkönen nazul tvrdou.
Netrvalo dlouho a obě alfy přeskočily Fittipaldiho. Räikkönen zajel čas 0:56,082, Giovinazziho kolo mělo hodnotu 0:56,130. Na prvních dvou místech ale pobyli jen chvíli. Brzy šel totiž do čela Sainz (0:55,969), za kterého se brzy zařadil na druhé místo Norris. Své první měřené kolo si připsal rovněž Magnussen. Na trať se vydali Pérez, Stroll, Ocon, Aitken a Ricciardo. Tak jako většina vsadili na střední směs pneumatik.
Na konci první desetiminutovky o sobě daly vědět racing pointy. Nejprve se ujal vedení Stroll a vzápětí ho přeskočil Pérez. Jezdci se ale ve vedení střídali rychlostí blesku a brzy převzal po Pérezovi štafetu Ocon.
V potížích se ocitl Räikkönen. Fin v první zatáčce vycestoval ven z dráhy. Krátce před ním měl krizovku i Aitken. Ten musel vyjet mimo trať v šesté zatáčce, když se vyhýbal pomalu jedoucímu Magnussenovi.
Ricciardo se posunul na druhé místo. Byl o čtyři desetiny sekundy pomalejší než týmový kolega Ocon. Z boxů vyjíždělo stále více jezdců. Čekali jsme již jen na Leclerca, Albona, Verstappena, Russella a Bottase.
Po patnácti minutách jsme byli svědky dalších potíží. Vettel dostal na výjezdu ze druhé zatáčky smyk a roztočil se. Větší bolehlav ale přivodil týmu Ferrari Leclerc. Monačan si po výjezdu mimo trať poškodil vůz a pomalým tempem mířil do boxů.
Současně došlo ke změnám v první trojici. Z té vypadl Ricciardo. Australana překonali Pérez, který postoupil na druhou příčku, a Gasly. Pilot AlphaTauri se usadil na třetí příčce.
Po dvaceti minutách čekání jsme konečně mohli spatřit na trati také Russella. Čekalo se už jen na Britova parťáka Bottase a na piloty Red Bullu Albona s Verstappenem. Russellův první měřený čas, který zajel na tvrdých pneumatikách, stačil na šesté místo.
Sedm minut před koncem první půlhodiny už po trati kroužili také Albon, Verstappen a Bottas. Fin se během prvních kol se svým vozem spíše pral. Poté ale zajel na tvrdých pneumatikách druhý nejrychlejší čas. Byl o dvě desetiny pomalejší než Verstappenův. Z Bottasova druhého místa ale bylo brzy třetí. Verstappen se totiž na střední specifikaci gum posunul do čela.
Většina jezdců zajela svá maxima na střední směsi. Výjimku tvořili Bottas, Russell, Räikkönen a Latifi. Ti zajeli svá nejrychlejší kola na tvrdých pneumatikách. Leclerc po potížích v úvodu na svém kontě zatím žádný čas neměl.
Po první půlhodině vedl Verstappen. V nejlepší desítce se nacházeli rovněž druhý Ocon, třetí Bottas, čtvrtý Albon, pátý Pérez, šestý Kvjat, sedmý Gasly, osmý Russell, devátý Ricciardo a desátý Stroll.
V úvodu druhé třicetiminutovky si prohodili pozice Bottas a Albon. Thajec odsunul pilota Mercedesu na čtvrtou příčku a posunul se na třetí. Rovněž se objevily v akci měkké pneumatiky. K nasazení červeně značeného obutí se zatím odhodlal pouze Aitken. Pilot Williamsu se díky nim posunul z devatenáctého místa na sedmnácté, když přeskočil Fittipaldiho a svého týmového kolegu Latifiho.
Verstappen sice i nadále vedl, nelíbilo se mu ale chování vozu v první zatáčce. Zamířil proto do boxů. Potíže hlásil i Norris, jehož vůz měl poškozenou podlahu.
Z boxů naopak vyjel zpět na trať Pérez. Mexičan se stal po Aitkenovi druhým jezdcem, který nazul nejměkčí sadu pneumatik. Brzy na těchto gumách vyjeli i Stroll a Räikkönen. Dalo se očekávat, že se brzy přidají další. A tak se opravdu dělo.
Pérezovo první kolo na měkkých pneumatikách mělo hodnotu 0:54,866. Po tomto výkonu se posunul do čela.
Vettelovi už ale první kolo na měkkých tolik nevyšlo. Byl totiž příliš široký v páté zatáčce a roztočil se. V blízkosti Vettelova roztočeného vozu se tou dobou nacházel Magnussen. Dán zachoval duchapřítomnost a zpomalil, aby zabránil možnému incidentu.
O třetí pozici mezitím přišel Ocon. Byl to Kvjat, kdo se posunul na bronzové umístění. Ocona ale překonali i Stroll a Ricciardo. Francouz ale brzy zareagoval a posunul se na druhé místo. Za prvním Pérezem zaostal pouze o 74 tisícin sekundy.
Brzy o sobě začaly dávat vědět mercedesy. Neprve se posunul na první místo Bottas. Finův čas byl ale nakonec smazán kvůli nerespektování limitů trati v osmé zatáčce a vedení tak zůstalo Pérezovi. Ne však nadlouho. Zrychlil totiž i Russell a dostal se na první místo.
Čtyřicet minut před koncem jsme se dozvěděli, co stálo za potížemi Leclerka z úvodu. Ferrari odhalilo poškození hnací hřídele.
Verstappen se posunul na třetí místo před Ocona. Později jsme ho ale viděli vyjet v osmé zatáčce mimo trať. Následně si postěžoval na nedotáčivost. Jeho slova o pár chvil později zopakoval také týmový kolega Albon.
Další výlet mimo trať si v osmé zatáčce udělal krátce poté i Bottas. Fin tak musel vzdát další kolo. Tou dobou se nacházel pouze na jedenácté příčce.
Verstappen zrychlil a posunul se před Péreze na druhé místo. Na prvního Russella mu ale stále chybělo 128 tisícin sekundy. Druhý pilot Red Bullu Albon se nacházel na páté příčce. Kamery ho zachytily v osmé zatáčce mimo trať.
Leclerc stále zůstával bez času. A půlhodiny před koncem bylo jasné, že ani žádný nezajede. Ferrari totiž uvedlo, že se Monačan na trať nevrátí ani ve zbytku tréninku.
Problémy se ale objevily i u Sainze. Jeho vůz potkaly problémy s řazením. Španěl se tak odebral do boxů.
V závěrečné půlhodině jsme již nebyli svědky nejrychlejších časů. Startovní pole se soustředilo na závodní simulace. U McLarenu se dokázali vypořádat se závadou na Sainzově voze. Španěl se tak mohl vrátit zpět do akce.
Bottas se nadále potýkal s traťovými limity. V závěru mu totiž bylo kvůli jejich překročení v osmé zatáčce smazáno další kolo. V tomto případě se ale jednalo o příliš pomalý čas na to, aby se Fin posunul z jedenáctého místa nahoru. Nemuselo ho to tedy příliš mrzet. Později jsme jej viděli také mimo trať v páté zatáčce.
Nepříjemný závěr tréninku zažil Gasly. Jeho prst byl totiž zasažen kamínkem ze štěrku, který se zvedl poté, co jeden z vozů vycestoval mimo trať. Z Francouzova hlášení do vysílačky bylo cítit, že se jednalo o pro něj bolestivou záležitost.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | George Russell |
Mercedes |
Mercedes | 0:54,713 | 48 | |
| 2. | Max Verstappen |
Red Bull |
Honda | 0:54,841 | + 0.128 | 43 |
| 3. | Sergio Pérez |
Racing Point |
Mercedes | 0:54,866 | + 0.153 | 52 |
| 4. | Esteban Ocon |
Renault |
Renault | 0:54,940 | + 0.227 | 50 |
| 5. | Alexander Albon |
Red Bull |
Honda | 0:55,036 | + 0.323 | 42 |
| 6. | Daniil Kvjat |
AlphaTauri |
Honda | 0:55,068 | + 0.355 | 58 |
| 7. | Lance Stroll |
Racing Point |
Mercedes | 0:55,104 | + 0.391 | 44 |
| 8. | Daniel Ricciardo |
Renault |
Renault | 0:55,124 | + 0.411 | 47 |
| 9. | Pierre Gasly |
AlphaTauri |
Honda | 0:55,133 | + 0.420 | 48 |
| 10. | Carlos Sainz |
McLaren |
Renault | 0:55,258 | + 0.545 | 39 |
| 11. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 0:55,321 | + 0.608 | 52 |
| 12. | Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo |
Ferrari | 0:55,484 | + 0.771 | 54 |
| 13. | Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo |
Ferrari | 0:55,533 | + 0.820 | 57 |
| 14. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 0:55,738 | + 1.025 | 49 |
| 15. | Nicholas Latifi |
Williams |
Mercedes | 0:55,784 | + 1.071 | 52 |
| 16. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 0:55,830 | + 1.117 | 43 |
| 17. | Lando Norris |
McLaren |
Renault | 0:56,031 | + 1.318 | 14 |
| 18. | Pietro Fittipaldi |
Haas |
Ferrari | 0:56,110 | + 1.397 | 56 |
| 19. | Jack Aitken |
Williams |
Mercedes | 0:56,260 | + 1.547 | 58 |
| 20. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 2 |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes

V testu mladých jezdců byl nejrychlejší Jak Crawford

04.12. 2020
George Russell
Mercedes
Max Verstappen
Red Bull
Sergio Pérez
Racing Point
Esteban Ocon
Renault
Alexander Albon
Daniil Kvjat
AlphaTauri
Lance Stroll
Daniel Ricciardo
Carlos Sainz
McLaren
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Antonio Giovinazzi
Kevin Magnussen
Haas
Williams
Sebastian Vettel
Ferrari
Pietro Fittipaldi
Charles Leclerc