Novinky

  • 11.04.2021 Good Ve druhém závodě formule E v Římě zvítězil Stoffel Vandoorne (Mercedes)

  • 10.04.2021 Good Jean-Éric Vergne (DS Techeetah) vyhrál první závod formule E v Římě

  • 08.04.2021 Neutral Brit Mark Blundell, účastník 61 velké ceny, slaví 55. narozeniny

Facebook Instagram

Red Bull bude v Imole ještě lepší

Red Bull bude v Imole ještě lepší

Vývoj RB16B nezastavuje ani nezpomaluje.

Zdá se, že po letech má Red Bull opět reálnou šanci na výhru v šampionátu. Nemíní si ji nechat ujít a už do druhého závodu sezony nastoupí s vylepšeným vozem.

"V Imole budeme mít na voze pár novinek a další jsou ve vývoji pro další závody. Bojujeme na dvou frontách. Potřebujeme doladit vůz, odstranit problémy, aby tým nečekaly žádná nepříjemná překvapení. Zároveň chceme mít v Imole tak rychlý vůz, jak jen bude možné," řekl Paul Monaghan, šéfinženýr Red Bullu.

"Všechno máme ve svých rukou. Nemůžeme ovlivnit, co budou dělat Mercedes, McLaren, Ferrari..., musíme zůstat soustředění na sebe. Identifikovali jsme několik věcí, které by se na voze daly zlepšit a pracujeme na nich. Nevíme, co budou dělat ostatní, takže nemůžeme pomyslet na nic jiného, ​​než dát tomu sto procent.

Ale ne všechno směřuje pouze k Imole. Pokud tam budeme první vidět šachovnicovou vlajku, tak si řekneme, že jsme mistři světa? To určitě ne! Bude to dlouhý boj, dlouhá sezona a nikdo nevyhraje ani neprohraje šampionát v prvních závodech. Po Bahrajnu bylo v garáži cítit zklamání, ale máme rychlý vůz, fantastické jezdce, dobrý tým a všichni vědí, že se jen tak nevzdáme."

Red Bull nesmí polevit ve vývoji RB16B, ale musí myslet na budoucnost. Neřešitelný hlavolam? Foto: Red Bull

Pokud bude boj o titul mezi Red Bullem a Mercedesem tak těsný, jak to vypadá, mají oba týmy závažný problém. Tento rok začal platit rozpočtový strop, oba týmy se musely vzdát velké části svých zaměstnanců a také času ve větrném tunelu a při superpočítači s CFD mají méně než dosud. Ani tyto stáje již tedy nemají možnost pracovat na dvou plnohodnotných projektech najednou, přitom pro příští sezonu je třeba postavit zcela nový vůz využívající přísavný efekt. Čím více se Mercedes a Red Bull zakousnou do boje o letošní titul, a rozhodovat mohou drobnosti, tím lépe pro týmy Ferrari, McLaren, Alpine a Aston Martin, které chtějí nástup nové generace vozů využít k přemostění propasti mezi nimi a aktuální špičkou.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull

Komentáře ke článku