Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Ferrari si pomáhá ohebným zadním křídlem

Ferrari si pomáhá ohebným zadním křídlem

Plný padok stížností.

Než pravdu odhalily kamery, přiznal šéf týmu Ferrari, že i zadní křídla červených vozů se ve vysoké rychlosti ohýbají. Maranello tedy také musí své zadní křídlo v nejbližších týdnech upravit, pokud má projít přísnější kontrolou FIA.

"Ano, i my jsme prozkoumali tuto oblast. To je snad normální, že týmy využívají všechny příležitosti, vždyť tak to má být," řekl v Monaku Mattia Binotto. "Technická vyhláška teď pravidla upřesní, takže se budeme muset přizpůsobit. Na čas na kolo to bude mít maličký dopad, ale budeme muset navrhnout nové křídlo."

Cenu nového křídla odhadl šéf týmu Red Bull, kvůli kterému Mercedes upozornil FIA na trik s ohebným zadním křídlem. Prý to bude stát kolem 500,000 dolarů.

"Pro tím jako náš, který pracuje na úrovni rozpočtového stropu, to bude znamenat, že budeme muset někde udělat kompromis," potěžkal si Christian Horner.

A když už víme, že i Ferrari má ohebné křídlo, tak chápeme, proč si v Monaku stěžuje šéf McLarenu. Tomu se nelíbí rozhodnutí FIA, že ohebnost zadních křídel se začne lépe ověřovat až ve Francii, čili zadní křídla nevyhovující pravidlům od začátku sezony, dostala zelenou i do Monaka a Ázerbájdžánu.

"Jsme rádi, že FIA ​​zareagovala vydáním technické vyhlášky," řekl Andreas Seidl. "Nicméně silně nesouhlasíme s načasováním. Z našeho úhlu pohledu není důvod umožnit týmům nadále porušovat pravidla. Už v uplynulých závodech měly nefér výhodu, což nás samozřejmě netěší. Jako by to nestačilo, ještě si ji nějaký čas ponechají. Nesouhlasíme s tím a diskutujeme s FIA."

Zadní křídlo SF21 se také ohýbá. Foto: Ferrari

"Oddalování účinnosti rozhodnutí nás dostává do legálního vakua a nechává dveře otevřené protestům," řekl v Monaku šéf Mercedesu, Toto Wolff. "Kromě nás cítí nespravedlnost ještě minimálně dva další týmy a celá věc by mohla skončit na ICA (Mezinárodním odvolacím soudu). Proces by mohl trvat týdny. Tak dlouho by nebyly potvrzeny výsledky nejprestižnějšího závodu (VC Monaka), a to nechceme."

Wolff dále řekl, že chce dohodu na lepší kontrole ohebnosti křídel již v Baku, což je prý trať, kde bude mít ohebné zadní přítlačné křídlo velkých dopad na rychlost vozu.

"Náš vůz je navržen tak, aby vyhovoval pravidlům, kterých dodržování se kontroluje předepsanými testy. A náš vůz dosud prošel všemi testy," kontruje Horner, podle něhož je protest na Mezinárodním odvolacím soudu pouze prázdnou výhrůžkou.

Avšak stížnosti na ohýbající se zadní křídla nejsou jediné, o kterých se mluví v padoku VC Monaka. Dva velcí rivalové intenzivně hledají chyby jeden na druhém.

"Víme, že v kvalifikaci všichni musí mít na pneumatikách zahřívací dečky (z bezpečnostních důvodů). Red Bull si v Barceloně své mohl sundat předčasně. Pouze oni jediní. Co to vypovídá o rovných podmínkách pro všechny?" ptá se Lewis Hamilton.

"Pusťte si záznam z Imoly a všimněte si předku našeho konkurenta, jak se ohýbá! Přitom víme, že předek vozu je mnohem citlivější než zadek," zvolil Horner obranu útokem.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Ferrari