Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Hamiltona výjimečně nadchlo i druhé místo

Hamiltona výjimečně nadchlo i druhé místo

Místo katastrofy monumentální úspěch.

Ne moc často vídáme Lewise Hamiltona nadšeného tím, že skončil druhý, ale včera mu to udělalo velkou radost. Zajisté i proto, že to byla kvalifikace a body se budou udělovat až dnes, ale především proto, že první místo obsadil Charles Leclerc a jeho rival v boji o mistrovský titul, Max Verstappen, skončil až třetí.

"Tak tohle jsme rozhodně nečekali! Monumentální úspěch! V trénincích jsme se neuvěřitelně trápili," řekl Hamilton po kvalifikaci. "Za dva dny jsme na voze změnili strašnou spoustu věcí. Obrovské množství práce se udělalo v noci i mezi tréninky."

Podobně jako v Monaku, je velkým nepřítelem Mercedesu nízká teplota pneumatik.

"Zahřívání je neuvěřitelně náročné. Takto velké problémy jsme s tím snad ještě ani neměli."

Hamiltonovi pomohlo, že mu Valtteri Bottas na dlouhé rovince poskytl svůj aerodynamický stín.

"Od samého začátku s Valtterim a Lewisem máme dohodu, že je náhoda, kdo bude kde na trati první a kdo druhý," řekl šéf týmu, Toto Wolff. "Tento víkend to vyšlo na Lewise a samozřejmě řekl, že chce jet druhý."

Druhý za Leclerkem? To beru! Foto: Mercedes

Bottas skončil ve Q3 na desátém, tedy posledním místě, přičemž byl o více než 1.2 sekundy pomalejší než Hamilton. Vysvětlení je několik. Ve druhém pokusu ve Q3 se mohl i on schovat do aerodynamického stínu, ale kvalifikaci předčasně ukončily červené vlajky. Část ztráty může jít na vrub práci s pneumatikami a část možná způsobila odlišná specifikace vozů Mercedes W12.

Jako v Barceloně, i v Baku sáhli jezdci Mercedesu po odlišných zadních přítlačných křídlech. Hamilton si vybral křídlo generující vyšší aerodynamický odpor, ale i přítlak. Bottas naopak křídlo, se kterým vůz hůře sedí v zatáčkách, ale vyšší maximální rychlost na konci rovinek mu umožní předjíždět. Desáté místo však určitě nebylo součástí Finova plánu.

"Byl to chaos ukončený rudým praporem, ale to se dalo čekat," řekl včera Bottas. "Jako ostatní, i já jsem přišel o závěrečné kolo, ale beztak jsem přesvědčen, že něco nebylo v pořádku. Jsem mnohem pomalejší, ale nevím proč. Nemám vysvětlení. Před víkendem jsem si myslel, že budeme vpředu. Lewis tam je a já bych měl být také. Ale nemám jiné vysvětlení, než že něco nebylo v pořádku."