Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Co je Hamiltonovo magické tlačítko?

Co je Hamiltonovo magické tlačítko?

Tentokrát prý selhal prst.

"Nevypnul jsem magické? Přísahal bych, že jsem ho vypnul," slyšeli jsme po skončení VC Ázerbájdžánu z vysílačky Lewise Hamiltona. Britský jezdec se posunul ze třetího místa na druhé, když jeho soupeř v boji o titul, Max Verstappen, odstoupil ze závodu poté, co mu praskla pneumatika. Následovala červená vlajka a pevný restart po ní dal Hamiltonovi ještě šanci na vítězství. Před startem bylo vidět, jak se mu kouří z dobře zahřátých brzd, jenže před první zatáčkou zablokoval kola, vyjel z dráhy a propadl se na chvost pole, kde dojel na nebodované pozici. Ale o jakém magickém tlačítku to byla řeč?

"Máme takové tlačítko, které nám pomáhá zahřát brzdy. Jak jsme se s Pérezem rozjeli, nechtěně jsem ho aktivoval. Pak se mi prostě zablokovala kola a jel jsem rovně," vysvětloval úřadující šampion.

Kouzelné tlačítko by tedy mělo být tlačítko, které okamžitě zruší nastavené rozložení brzdné síly a v činnosti nechá pouze přední brzdy, které se díky tomu rychle zahřejí. To má smysl pouze v zahřívacím kole, nebo během pomalé jízdy za bezpečnostním vozem. V závodním tempu se nevyhnutelně stane to, co se stalo Hamiltonovi včera.

"Dotkl se tlačítka a změnil rozložení brzdné síly. Veškerá šla dopředu a vůz kvůli tomu samozřejmě dobře nebrzdil. Selhal prst," oznámil Toto Wolff v rozhovoru pro Sky.

Mercedes má po Baku nad čím přemýšlet. Foto: Mercedes

Katastrofální neděli Mercedesu završil Valtteri Bottas, jenž dojel na dvanáctém, tedy také nebodovaném místě. Nemá vysvětlení, proč byl o tolik pomalejší než Hamilton.

"Vůz se choval v podstatě stejně jako v kvalifikaci," řekl finský jezdec. "Ještě nevím proč, ale evidentně jsme nebyli dostatečně rychlí. Od startu jsem se pouze trápil. A když se přede mě dostal i Aston Martin..., byl prostě rychlejší. A jednou ze slabých stránek našeho vozu je zahřívání pneumatik, takže při restartu jsem neměl šanci, soupeři se prostě přehnali kolem. Moc velká zábava to tedy nebyla."

Zdroj: Motorsport, motorsport-Magazin, Sky, úvodní foto: Mercedes