Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Ferrari vstává z popela, tvrdí čísla

Ferrari vstává z popela, tvrdí čísla

Loni se zlepšilo snad ve všem.

Rok 2021 se určitě do dějin F1 nezapíše jako jeden z nejlepších let Scuderie Ferrari, ale ve srovnání s předchozím rokem se italskému týmu povedl slušný krok vpřed a v obou šampionátech vyhrál neoficiální druhou ligu. V Poháru konstruktérů Ferrari skočilo ze šestého místa na třetí, přičemž získalo o 192.5 bodu více než v roce 2020 a na konto mu přibyly i dvě pole positions a pět pódiových umístění. Carlos Sainz a Charles Leclerc v šampionátu jezdců obsadili páté a sedmé místo, přičemž ze 17 z 22 závodů si odnesli body oba. Naopak bez bodu zůstaly pouze ve Francii, kde se objevil obrovský problém s rychlým opotřebováváním zadních pneumatik.

A jsou zde ještě tři další statistiky poukazující na vzestup červených vozů. V roce 2020 bylo pouhých 48 % zastávek v boxech pod tři sekundy a Ferrari se v této statistice umístilo na nelichotivém devátém místě. V roce 2021 bylo pod tři sekundy 73 % zastávek, navzdory malému zpřísnění pravidel v této oblasti. I v tomto Ferrari vyskočilo až na třetí příčku.

Kromě zastávek v boxech se zlepšila také spolehlivost techniky i jezdců. Loni pouze jednou Leclerkův vůz nedojel do cíle kvůli havárii v Maďarsku a v Monaku neodstartoval do závodu, což bylo ale následkem havárie v kvalifikaci. Předloni vůz Ferrari nedokončil závod šestkrát, a to byla sezona o pět závodů kratší. Scuderia je týmem, který v roce 2021 zaznamenal nejvíce umístění v top 10.

A do třetice zde máme průměrnou ztrátu v kvalifikaci na špičkový Mercedes. V roce 2020 to bylo 1.34 sekundy, v roce 2021 pouze 0.64 sekundy. A to se Ferrari ani moc nesnažilo, protože i tato sezona byla přechodná, poslední před restartem. Mercedes naopak pokračoval ve vývoji kvůli boji o titul, takže se během roku Ferrari vzdálil, avšak na začátku roku byla průměrná kvalifikační ztráta jen o málo větší než 0.4 sekundy.

Druhé místo v Monaku patřilo k vrcholům sezony. Foto: Ferrari

V roce 2022 Ferrari očekává, že se minimálně zúčastní boje o titul, ideálně ho také vyhraje. Cokoli jiného bude po dvou obětovaných, přechodných sezonách zklamáním.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari