Grosjean se u nového týmu uvedl nejlepším časem

Firestone Grand Prix of St. Pete – 1. trénink
Francouz Romain Grosjean naznačil, že tým Andretti Autosport by jeho podpisem mohl trefit jackpot. Na Floridě ovládl první trénink na úvodní závod letošní sezony. Za ním skončil stájový kolega a obhájce vítězství na městském okruhu v St. Petersburgu Colton Herta. Dvojnásobný vítěz závodu Will Power byl třetí.
Úvod tréninku patřil na Floridě nováčkům. Ti totiž v IndyCar mohou těžit z extra sady pneumatik a také ji využili. Další nová tvář u Andrettiho týmu v IndyCar, Kanaďan DeFrancesco v úvodu udával tempo, pak jej ale na čele vystřídal šampion Indy Lights Kirkwood. Oba piloti v loňské sezoně v juniorské sérii závodili za Andrettiho tým. Andretti si ale pak vybral DeFrancesca a Kirkwood našel místo u týmu A. J. Foyta.
Na chvíli se na čelní pozici výsledkové listiny objevil Castroneves, pak se ale o nejlepší čas začali přetahovat Grosjean a Herta.
Sedminásobný šampion NASCAR Jimmie Johnson se postaral o jediné přerušení, když skončil v únikové zóně 10. zatáčky. Sám se dostal zpátky na trať, ale byly vyvěšeny červené vlajky.
V závěru se někteří piloti ještě dokázali zlepšit, nikdo ale nepřekonal bývalého závodníka Formule 1. Grosjeanův čas má hodnotu 1:01.0525. Herta za ním zaostal o jednu desetinu, Power ztrácel dalších necelých 8 setin.
Jeho bývalý stájový kolega Pagenaud skončil v prvním tréninku v barvách stáje Meyer Shank Racing na čtvrtém místě. Jeho parťák Castroneves byl 11. Dobře si vedli zkušení jezdci týmu Rahal Letterman Lanigan Racing, kdy Graham Rahal byl 5. a Harvey 7. Nováček Lundgaard zajel předposlední čas. Z nováčků si nejlépe vedl pilot týmu Dale Coyne Racing David Malukas, který uzavíral první desítku.
Komu se naopak nevedlo, tak byli dvojnásobný vítěz závodu Newgarden, jemuž patřila až 14. příčka. Ale až za ním skončili všichni piloti stáje Chipa Ganassiho, přičemž obhájce titulu Palou byl 17. Formu nepředvedly ani jezdci McLarenu, Rosenqvist byl 16., O’Ward dokonce 20.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:01,0525 | 14 | |
2. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:01,1567 | + 0.104 | 19 |
3. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:01,2282 | + 0.175 | 18 |
4. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:01,3249 | + 0.272 | 18 |
5. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:01,3683 | + 0.315 | 13 |
6. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:01,4570 | + 0.404 | 17 |
7. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:01,4903 | + 0.437 | 16 |
8. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:01,5354 | + 0.482 | 18 |
9. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:01,5522 | + 0.499 | 17 |
10. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:01,5889 | + 0.536 | 22 |
11. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:01,6086 | + 0.556 | 18 |
12. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:01,6177 | + 0.565 | 22 |
13. | ![]() |
Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | 01:01,6632 | + 0.610 | 21 |
14. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:01,6903 | + 0.637 | 18 |
15. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:01,6922 | + 0.639 | 18 |
16. | ![]() |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:01,7267 | + 0.674 | 14 |
17. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:01,7267 | + 0.674 | 17 |
18. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:01,7617 | + 0.709 | 17 |
19. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:01,7747 | + 0.722 | 18 |
20. | ![]() |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:01,8297 | + 0.777 | 14 |
21. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:02,0382 | + 0.985 | 19 |
22. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:02,1578 | + 1.105 | 23 |
23. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:02,2448 | + 1.192 | 23 |
24. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:02,4246 | + 1.372 | 13 |
25. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:02,5246 | + 1.472 | 22 |
26. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:03,7173 | + 2.664 | 22 |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment