Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Shrnutí tří dnů v Barceloně

Shrnutí tří dnů v Barceloně

Nejrychlejší Mercedes, největší úsměv u Ferrari.

Všichni z padoku zimních testů v Barceloně říkají, že z prvních tří dnů se ještě nedá nic vyčíst. Že týmy se soustředily na ověření korelace dat z trati a z větrného tunelu a CFD, ověřování spolehlivosti, zjišťování přesného toku vzduchu kolem vozu, poznávání zcela nových pneumatik. Kromě toho, nikdo nechce prozradit, jak mnoho paliva držel v nádržích, přičemž plná nádrž vozu přidá až 110 kilogramů. To nám ovšem nezabrání shrnout si alespoň hrubá data.

Nejrychlejší čas celého třídenního testu zajel v jeho poslední den Lewis Hamilton v Mercedesu, těsně následován týmovým kolegou. Byl přitom o 2.5 vteřiny pomalejší než při jeho nejrychlejším loňském kvalifikačním pokusu, který ho dostal na pole position VC Španělska. Vzhledem k tomu, že očekáváme rychlý závod ve vývoji, obavy z výrazného zpomalení F1 můžeme považovat za vyvrácené.

Je ale třeba také zmínit, že Mercedes svá nejlepší kola zajel na pneumatikách ze směsi C5. To je nejměkčí směs Pirelli, která nikdy nebyla v nabídce pro VC Španělska, jelikož tento typ pneumatiky je určen na městské tratě a pomalé autodromy a na rychlém okruhu obyčejně nevydrží více než to jedno kvalifikační kolo. Do první pětky nejrychlejších se ještě vešli Sergio Pérez, Lando Norris a Charles Leclerc, každý z jiného týmu.

Když se vrátíme ke srovnání s loňskou kvalifikací, Aston Martin zpomalil pouze o 1.85 vteřiny, zatímco Alpine o 3.7 vteřiny. Francouzi však kvůli poruše vozu přišli o téměř celý poslední den testů, kdy se obecně jezdilo nejrychleji. A tím se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu, ke spolehlivosti a sběru dat.

Nejvíce dat si z Katalánska odvezl tým Ferrari. Jako jediný se dostal přes hranici 2000 kilometrů. O 200 kilometrů méně odjel Mercedes vcelku těsně následován Williamsem, Red Bullem a McLarenem. Velkým překvapením je zde samozřejmě Williams. Hranici 1,500 kilometrů se pouze přiblížily týmy AlphaTauri, Alpine a Aston Martin. V zoufalé pozici jsou stáje Haas a Alfa Romeo se 748 a 683 kilometry za tři dny. Nezdá se, že by některý z výrobců motorů nezvládl přechod na palivo E10, ale Renault mohou bolet problémy jeho továrního týmu Alpine, který jako jediný používá jeho pohonnou jednotku.

Ferrari může být spokojené, jeho vůz je spolehlivý a asi i rychlý. Více nám napoví další tři dny v Bahrajnu. Foto: Ferrari

Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Mercedes