Novinky

  • 16.06.2022 Good V Melbourne budou od příštího roku závodit F2 i F3.

  • 19.05.2022 Good Choť Sergia Péreze mu povila třetí dítě, syna Emilia.

  • 13.05.2022 Good Jack Doohan o víkendu otestuje v Kataru vůz stáje Alpine z roku 2021.

Facebook Instagram

Leclerc dostal desetimístnou penalizaci

Leclerc dostal desetimístnou penalizaci

Nespolehlivost PJ Ferrari si začíná vybírat daň.

Tým Ferrari potvrdil, že pohonná jednotka, která Charlese Leclerca zradila v Baku, byla poškozena do té míry, že ji nebude možné opravit. V době odstoupení byl monacký jezdec v boji o vítězství, vedení se vzdal jen aby využil šanci nechat si vyměnit pneumatiky za nové pod virtuálním safetycarem. Jak by boje s jezdci Red Bullu dopadly, to se už nikdy nedozvíme. Leclerc odstoupil před polovinou závodu a hned bylo zřejmé, že selhala pohonná jednotka.

Srdce pohonné jednotky, spalovací motor, byl tentýž, který byl v pohonné jednotce, která Leclerca nedokázala dostat do cíle Velké ceny Španělska. Opravit tehdy nešlo pouze turbo a MGU-H, takže jezdce Ferrari v Ázerbájdžánu poháněla kombinace nových a starých částí pohonné jednotky. Vypadá to tak, že v Ázerbájdžánu selhal některý ze starších dílů.

Trest přichází okamžitě. Už zítra klesne Leclerc o deset míst oproti pozici vybojované v kvalifikaci. Scuderia Ferrari totiž Leclercovi dala nový spalovací motor, MGU-H, MGU-K a řídící elektroniku. Při všem ještě zůstal v povolených mezích. Po druhém tréninku ale FIA ​​oznámila, že Leclerc použil další novou kontrolní elektroniku, letos již jeho třetí, přičemž pravidla dovolují použít dvě.

Jezdec dnes ráno v rozhovorech naznačoval, že je to takticky dobré rozhodnutí, jelikož na rovinkách okruhu Gillese Villeneuva se s vysokou maximální rychlostí dá předjíždět. K vítězství by nejspíš potřeboval i pomoc safetycaru, který ale v Montrealu vyjíždí poměrně často.

Leclerc je mezi prvními penalizovanými jezdci. Foto: Ferrari

Zcela z chvostu bude startovat Júki Cunoda, jelikož ten po poruchách PJ Hondy ze začátku sezony překročí povolený limit na straně spalovacího motoru, turbodmychadla, MGU-H i MGU-K.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari