Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Semerád se vrátí ve finále TCR Eastern Europe do i30

Semerád se vrátí ve finále TCR Eastern Europe do i30

Exkluzivní rozhovor s jezdcem stáje Janík Motorsport

Petr Semerád vstupuje do posledního podniku letošní sezony TCR Eastern Europe se ztrátou pouhých dvou bodů na vedoucího muže průběžného pořadí Bartosze Groszka. V Mostě ovšem nenastoupí s vozem Hyundai Elantra, který měl k dispozici pro podnik na Slovakiaringu, ale vrátí se zpět do staršího modelu i 30. To a mnoho dalšího prozradil v našem exkluzivním rozhovoru.

Do posledního podniku letošní sezony TCR Eastern Europe vstupujete s dvoubodovou ztrátou na vedoucího muže průběžného pořadí Bartosze Groszka. Jaké jsou tedy vaše pocity před rozhodujícím víkendem? Těšíte se nebo jste spíše nervózní?

Určitě se těším. Bude to rozhodně napínavé. Já ani Bartosz si to nebudeme chtít dát zadarmo. Oba se budeme snažit urvat body a vyhrát. Nějaká zdravá nervozita tu samozřejmě je, ale jsem zpátky ve skvělém autě se skvělým týmem, takže určitě se těšíme.

Na Slovakiaringu jste startoval poprvé s modelem Hyundai Elantra. Obsadil jste dvě druhá místa. Před slovenským víkendem jste si ale nebyl jistý, zdali pojedete s Elantrou i v Mostě. Jak to tedy bude?

Tento víkend se vrátíme k Hyundai i30.

Petr Semerád už v Mostě s Hyundai Elantra nepojede. Foto: TCR Eastern Europe


Proč jste se tak rozhodl? Slovakiaring byl pro vás s Elantrou úspěšný…

Určitě to byl úspěšný víkend. Hodně rychle jsem si na Elantru zvykl a moc dobře se mi řídila. Prioritou týmu je ale TCR Europe. Elantry se tak nyní vrátily z Nürburgringu. Tam to bylo trochu jako demoliční derby a auta proto přijela hodně pošramocená. Jedeme proto raději s i30, která je v perfektní kondici. Nechceme riskovat, že na Elantře selže něco, co se například nestihlo po Nürburgringu vyměnit.

Na svém voze povezete kompenzační závaží 20 kilogramů, zatímco Bartosz Groszek jich bude mít deset. Myslíte si, že na Autodromu Most bude něco takového znát více nebo spíše méně?

Samozřejmě tam bude nějaký rozdíl. Třeba v Grobniku, kde jsem měl čtyřicet kilogramů a Bartosz nic, byl rozdíl ve váze našich vozů dohromady více než padesát kilogramů. Tam to tedy bylo hodně cítit. Tady máme ale jen dvacet kilogramů a Bartosz deset. Celkový rozdíl je tedy čtyřicet kilogramů, což znamená, že jsme k Bartoszovi blíže. Myslím si proto, že tady to takový problém nebude. Na rozdíl od Slovakiaringu je tato trať hodně technická.

S Bartoszem Groszkem jste letos svedli několik těsných soubojů, které se neobešly bez kontaktů. Po druhém závodě na Slovakiaringu jste dokonce uvedl, že si podle vás počínal až příliš agresivně. Má tedy boj o titul nějaký dopad na vztahy mezi vámi?


Po Slovakiaringu to tak chvíli asi bylo (směje se). Já jsem ale pak Bartoszovi napsal a nějakým způsobem jsme si to vyříkali. On to bere tak, že občasný kontakt je zdravý. Pro mě jako pro rallyeového závodníka je to ale něco trochu jiného a nejsem na to úplně zvyklý ani připravený. Na druhou stranu jsem ale Bartoszovi dost jasně řekl, že pokud bude chtít jet stejně jako na Slovensku, tak budu dělat to samé a nedopadne to dobře ani pro jednoho z nás.

Myslím si tedy, že jsme se nějakým způsobem shodli na tom, že by byla škoda, kdyby se rozhodovalo o titulu mimo trať. Já se tedy určitě budu snažit o to, aby to bylo co nejvíce férové. Těsný souboj by byl hezký hlavně pro diváky, pro nás by to bylo spíše stresující. Myslím si ale, že naše vztahy ve finále tolik neutrpěli a vyříkali jsme si to. Věřím, že v Mostě to bude čistý víkend.
Petra Semeráda a Bartosze Groszka dělí před posledním podnikem pouhé dva body. Foto: TCR Eastern Europe


Na Slovakiaringu jste dojel oba závody na druhé pozici za Maťem Homolou. Ten ale nestartuje v celé sezoně, neboť se soustředí zejména na TCR Europe. Nechci, aby to vyznělo špatně, ale nebyla podle vás škoda, že jste nepoužili týmovou režii? Kdybyste oba závody vyhrál, vedl byste šampionát…

Toto rozhodnutí asi není na mně, toto je otázka spíše na tým. Bylo mi jasné, že Maťo nebude chtít na týmovou režii přistoupit, pokud bude v závodě přede mnou. To samozřejmě chápu. Byl to jeho domácí závod, chtěl se předvést v dobré světle a naprosto to respektuji. Nemůžu proti němu říct půl slova. Naopak mi dal rady, díky které mi pomohly sžít se s Elantrou. Už od začátku jsem neměl ambice ho porazit. Bylo mi jasné, že budu bojovat maximálně o druhé místo.

V letošním roce jste původně neměl v plánu odjet celou sezonu TCR Eastern Europe, chtěl jste se věnovat zejména rallye. Vzhledem k vašim vydařeným výkonům jste ale změnil názor a v některých případech jste dokonce rallye upozadil, naposledy před týdnem, kdy jste zrušil start na Barum rallye. Je tedy možné, že vás letošní úspěch v TCR Eastern Europe přiměje věnovat se do budoucna závodům TCR více a třeba i na úkor rallye?

To je ještě předčasné, záleží na spoustě okolností. Stále se ale cítím více jako rallyeový jezdec, ne jako okruhový. V rallye jsem strávil asi posledních pět let, začínal jsem s ním ještě v době, kdy jsem jezdil formule. Popravdě se ale necítím na to, že bych se měl stát primárně okruhovým jezdcem. Na druhou stranu by ale byla škoda na letošním úspěchu v TCR Eastern Europe nějakým způsobem nestavět. Čas ukáže, jaká bude správná cesta, kterou se vydat.

Jak říkáte, v posledních letech jste se věnoval hlavně rallye. Existují tedy nějaké rallyeové zkušenosti, které se dají využít na okruzích?


Určitě. Ty disciplíny zas tak rozdílné nejsou. Na okruzích je to hlavně o preciznosti, v rallye zase o tom, abyste jeli co nejrychleji v rámci nějaké improvizace. Je třeba co nejrychleji a co nejlépe reagovat na podmínky, které panují. V obou případech ale jedete s autem, které má čtyři kola a volant. Myslím si, že přejít z rallye na okruhy je mnohem jednodušší než jít z okruhů do rallye.
Letos se Petr Semerád v rallye blýsknul mimo jiné čtvrtým místem na Rallye Bohemia. Foto: Rallye Bohemia


Dovedl byste si do budoucna představit například i to, že byste se stájí Janík Motorsport přestoupil do TCR Europe?

Dovedu si představit hodně věcí, ale v tuto chvíli o tom nejsem schopen nějak více mluvit. V tuto chvíli je pro nás priorita víkend v Mostě. Pak uvidíme, jak to bude dál.

Zdroj: exkluzivní rozhovor redakce, úvodní foto: TCR Eastern Europe