Novinky

  • 20.09.2022 Good Bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya slaví 47. narozeniny

  • 17.09.2022 Good Alonso věří, že pokoří hranici 400 velkých cen F1.

  • 15.09.2022 Good Antonio Giovinazzi se má zúčastnit testu s Alpine.

Facebook Instagram

Semerád má rychlejší auto než já, uvědomuje si Groszek

Semerád má rychlejší auto než já, uvědomuje si Groszek

Exkluzivní rozhovor s lídrem TCR Eastern Europe před finálovým podnikem

Bartosz Groszek vstupuje do posledního podniku letošní sezony TCR Eastern Europe jako vedoucí muž průběžného pořadí. Polský jezdec má dvoubodový náskok před svým nejbližším pronásledovatelem Petrem Semerádem. Jezdec stáje Aditis věří, že i když ještě nikdy v Mostě nezávodil, tak se dokáže velmi rychle přizpůsobit. Obavy mu však dělá skutečnost, že Semerád má k dispozici rychlejší vůz než on. I o tom promluvil v našem rozhovoru.

Je před vámi poslední podnik letošní sezony TCR Eastern Europe. Vstupujete do něj jako lídr průběžného pořadí s náskokem dvou bodů na Petra Semeráda. Jaké jsou tedy vaše pocity před víkendem?

Velmi dobré. Do posledního podniku jdeme opět s cílem, který máme už od začátku sezony - vyhrát titul.

Poslední podnik letošní sezony bude hostit Autodrom Most. Tam jste ještě nikdy nezávodil. Jak tedy vypadala vaše příprava? Připravoval jste se například více než na předchozí závodní víkendy?

V Mostě jsem sice nezávodil, už jsem tu ale s Audi testoval, takže vím, jak trať vypadá. Příprava na Most byla podobná jako při předchozích víkendech. Trénoval jsem na simulátoru a také jsem analyzoval telemetrii a onboard záběry.

V Mostě si Bartosz Groszek zazávodí vůbec poprvé. Foto: TCR Eastern Europe

Zatímco vy jste v Mostě nikdy nezávodil, zbylí dva kandidáti na titul Petr Semerád a Petr Čížek už s tímto okruhem zkušenosti mají. To platí zejména o Čížkovi, pro kterého jde o domácí okruh a má tu tak hodně naježděno. Myslíte si tedy, že to pro vás bude nevýhoda nebo myslíte, že jeden volný trénink bude stačit k tomu, abyste se s tratí dobře sžil?

Vím, že mají oba více zkušeností. Mně to ale nevadí. Mám v plánu se trať velmi rychle naučit a pak s nimi bojovat. Například Semerád jel letos poprvé pro změnu v Poznani a nebylo pro něj problémem rychle se přizpůsobit novým podmínkám (v jednom závodě dokonce vyhrál - pozn. red.). Doufám, že u mě to bude tento víkend stejné.

Autodrom Most je spíše technická trať. Letos se vám podařilo zvítězit mimo jiné i na Hungaroringu, který je také technický. Věříte tedy, že i Autodrom Most může vašemu Audi sedět?

Uvidíme. Semerád a Čížek ale mají ve srovnání se mnou novější auta, která jsou mnohem rychlejší. To platí zejména na rovinkách. Není tedy jednoduché závodit s jezdci, kteří jedou na rovince o 10 km/h rychleji než vy. Při testovacích dnech a jízdách na simulátoru se mi tato trať líbila. Podle mě se podobá Poznani. Není zde mnoho prostoru pro chyby a tak dále.

 

Z dvojice Petr Semerád a Bartosz Groszek nejspíše vzejde nový letošní šampion. Foto: TCR Eastern Europe



S Petrem Semerádem jste letos svedli několik těsných bitev. Při druhém závodě na Slovakiaringu jsme mohli mezi vámi vidět i kontakty a Semerád později řekl, že jste si počínal příliš agresivně. Ovlivnily tedy boj o titul a souboje na dráze nějakým způsobem vaše vztahy?

Ne. Po posledním víkendu na Slovakiaringu jsme si sice trochu promluvili, ale myslím si, že naše vztahy zůstávají stejné. Podle mého názoru Petr pořád nemá tolik zkušeností se závody TCR a to je důvod, proč mu souboj na Slovensku přišel příliš agresivní. Měl by se podívat, co předváděl jeho týmový kolega, se kterým se dělí o auto (Jáchym Galáš - pozn. red.), při podniku TCR Europe na Nürburgringu.

 

Během letošní sezony pořídil tým Aditis nové Audi RS3 LMS z roku 2021. Je to ale váš týmový kolega a zároveň šéf Radim Adámek, kdo s tímto vozem od podniku v Grobniku závodí. Nemyslíte si tedy, že kdybyste nové auto dostal vy, byl by pro vás nyní boj o titul snazší?

Asi ano. Nové Audi je mnohem rychlejší. Jak jsme ale mohli vidět, je také velice nespolehlivé. Do druhého závodu na Slovensku dokonce Radim nemohl kvůli technickým problémům ani odstartovat. Takže celkově jsem rád, že jsem zůstal ve starém Audi.

S novějším Audi letos u stáje Aditis závodí Radim Adámek. Foto: Aditis Racing



Aditis Racing měl letos v plánu nastoupit i do vybraných podniků TCR Europe, v nichž už jste měl s novým Audi nastoupit vy. Když jsme spolu mluvili po prvním podniku na Hungaroringu, uvedl jste, že nejspíše pojedete stejně jako loni v Monze. Můžete to tedy nyní potvrdit?

Nemůžu. Podle mého názoru je totiž letošní počínání jezdců TCR Europe na dráze velmi špatné. Občas to vypadá spíše jako demoliční derby než jako závody TCR. A já nechci riskovat, že nabourám nové auto jenom proto, abych se zúčastnil jednoho podniku.

Když tedy účast v TCR Europe padá, znamená to, že konec sezony TCR Eastern Europe bude znamenat i konec vaší letošní sezony?

Ano, vypadá to, že po Mostě už žádný závod TCR nepojedu.

A co rok 2023? Je možné, že se natrvalo přesunete do TCR Europe?


Uvidíme na začátku příštího roku.

Zdroj: exkluzivní rozhovor redakce, úvodní foto: Aditis