Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Homolův víkend snů

Homolův víkend snů

TCR Eastern Europe na Slovakiaringu

Předposlední podnik letošního ročníku seriálu TCR Eastern Europe měl jednoho suveréna - Maťa Homolu. Slovenský závodník, který se soustředí zejména na účinkování v TCR Europe a šlo tak teprve o jeho druhý letošní start v TCR Eastern Europe, dominoval před domácími fanoušky v obou závodech. Jeho týmový kolega ze stáje Janík Motorsport Petr Semerád dokázal opět stáhnout celkové vedení Bartosze Groszka a před posledním podnikem sezony v Mostě na něj ztrácí pouhé dva body. Ve hře o titul stále zůstává také Petr Čížek, i když jeho šance už jsou spíše jen matematické.

Homola kraloval již v kvalifikaci a pro start prvního závodu tak získal pole position. V něm poté vedl od startu až do cíle a dojel si pro své první vítězství v šampionátu.

"Už to je pěkně dlouho, co jsem naposledy vyhrál závod na domácí půdě. Jsem šťastný. Samozřejmě, že je lepší, když vyhrajete doma, než když si dojedete pro vítězství někde v zahraničí. Měl jsem dobrý start, pak jsem si vytvořil náskok a bylo to," jásal v cíli Homola, který si v minulosti připsal na konto rovněž dva triumfy v TCR Europe a dokonce také jedno vítězství ve WTCR.

Necelé čtyři sekundy za Homolou projel cílem Petr Semerád. Český jezdec startoval také s modelem Hyundai Elantra. Ten se rozhodl pro slovenský víkend vyměnit za starší model i30, se kterým odjel předchozí závodní víkendy.

Chvíli to dokonce vypadalo, že by mohly v první trojici dojet pouze vozy Hyundai Elantra. Třetí místo měl totiž v úvodu ve svém držení Levente Losonczy. Maďar, který se vrátil do startovního pole poté, co absolvoval první dva podniky s Alfou Romeo Giulietta, se ale nakonec propadl za Petra Čížka. Byl to tak pilot Fullinrace Academy, kdo bral bronz.

Petr Čížek sice na první vítězství stále čeká, i přesto ale pořád má matematickou šanci na titul. Foto: TCR Eastern Europe


Losonczy se navíc musel spokojit až se šestou příčkou. Ve zbytku závodu ho totiž předjel také vedoucí muž šampionátu Bartosz Groszek. Polák se snažil minimalizovat škody poté, co se po nevydařeném startu propadl ze třetí pozice na šestou. Cílem nakonec projel jako čtvrtý. V závěru pak Losonczy ztratil ještě jednu příčku ve prospěch Sebastiana Steibela.

Z desátého na první

Domácí závodní víkend dotáhl Homola k dokonalosti v neděli, kdy zopakoval vítězství ze soboty. Po otočení nejlepší desítky z úvodní jízdy přitom musel začínat až jako desátý. První místo připadlo Robertu Pravdičovi před Žarkem Knegem a debutantem Adamem Rzepeckim. Polský jezdec, jehož bratr Tomasz v TCR Eastern Europe také závodí, koupil vůz Audi RS3 LMS od Radima Adámka. Ten od červencového závodu v Grobniku závodí s novějším modelem z loňského roku.

Právě Rzepecki se po startu dostal do vedení. Na druhé místo se probojoval Václav Janík a Homola byl po několika úvodních zatáčkách již třetí. V dalších kolech si pak poradil i s Rzepeckim a Janíkem a na cestě za triumfem už ho poté nikdo neohrozil.

"Na startu přede mnou byla spousta jezdců. Z TCR Europe jsem ale na něco takového zvyklý. Start se mi povedl a získal jsem spoustu pozic. Při souboji s Václavem Janíkem jsem byl trochu opatrnější, jelikož je to můj týmový kolega a také majitel týmu, takže jsem něchtěl riskovat a raději jsem čekal, až přijde správná příležitost. Pak jsem otestoval tempo vozu a snažil se najít ideální rytmus," řekl v cíli.

Stejného majitele jako v sobotu nemělo pouze první místo, ale také druhá příčka. Na té totiž nakonec dojel Petr Semerád. Bartosz Groszek tentokrát skončil třetí, což znamenalo, že Semerád snížil před posledním podnikem jeho náskok na pouhé dva body.

Mezi touto dvojicí došlo v úvodu k ostrému souboji o čtvrté místo, který se neobešel bez kontaktu. Groszek později dostal penalizaci deset sekund za nebezpečnou jízdu, která ho původně srazila ze třetí příčky na sedmou. Později se však proti ní úspěšně odvolal. Semerád měl ale i přesto k jeho počínání výhrady.
Bartosz Groszek vede už jen o dva body. Foto: TCR Eastern Europe


"Myslím si, že Bartosz byl příliš agresivní. Došlo mezi námi k mnoha kontaktům, dokonce i když jsem ho předjížděl. Skončilo to tím, že mi ohnul tyč řízení," postěžoval si.

Václav Janík se nakonec musel spokojit s pátou pozicí. Na té skončil poté, co v závěru svedl ostrou bitvu s Petrem Čížkem a Leventem Losonczym. Zatímco Čížek nakonec skončil čtvrtý, Losonczy šestý. Čížek tak před posledním podnikem v Mostě stále zůstává ve hře o titul. Jelikož už ale ve hře bude jen 55 bodů a Čížkova ztráta na Groszka činí 51 bodů, jsou jeho šance spíše už jen v rovině teorie.

Adam Rzepecki nakonec do cíle vůbec nedojel. Poláka nejprve potkal výlet mimo trať krátce poté, co ztratil třetí pozici. Pak se navíc ukázalo, že ulil start a obdržel penalizaci průjezdu boxy. Později vycestoval do kačírku ještě jednou a definitivně odstoupil. Šachovnicovou vlajku neviděl ani ze druhé pozice startující Žarko Knego, který rovněž vyjel z trati a poškodil si zavěšení. Robert Pravdič získal po startu z pole position dva body za deváté místo.

Smejkalův návrat za jeden bod

Petr Semerád, Václav Janík a Petr Čížek nebyli jedinými Čechy, kterým víkend přinesl body. Skórovat totiž dokázal i Vít Smejkal. Pro litvínovského závodníka startujícho pod hlavičkou týmu Aditis šlo o druhé vystoupení v TCR Eastern Europe. Zatímco v prvním závodě skončil jedenáctý se ztrátou 345 tisícin na Roberta Pravdiče, v neděli už mu to na desáté místo vyšlo. Navázal tak na bodované výsledky z červnových závodů na Red Bull Ringu. Ty mu vynesly osmou, respektive desátou příčku.
Návrat Víta Smejkala do startovního pole skončil na bodech. Foto: TCR Eastern Europe


Majitel týmu Aditis Radim Adámek naopak zažil víkend plný trápení. Zatímco v sobotu skončil kvůli technickým problémům na poslední 13. pozici, v neděli kvůli nim vůbec nenastoupil.

Ve startovním poli během slovenského víkendu chyběli někteří z předních jezdců. Stejně jako v Grobniku nenastoupil vítěz druhého letošního závodu na Red Bull Ringu Milenko Vukovič. Chyběl například také šampion ze sezony 2019 Milovan Vesnič, který před měsícem v Grobniku triumfoval. Již třetí závodní víkend za sebou vynechal také druhý jezdec stáje Fullinrace Academy Carol Wittke.

Závěrečný podnik na Autodromu Most se uskuteční o víkendu 2.-4. září v rámci doprovodného programu mistrovství Evropy tahačů.

Výsledky prvního závodu: 1. Maťo Homola (Slovensko, Hyundai/Janík Motorsport, Hyundai Elantra N TCR) 12 kol, 2. Petr Semerád (Česká republika, Hyundai/Janík Motorsport, Hyundai Elantra N TCR) +3,723, 3. Petr Čížek (Česká republika, Fullinrace Academy, Cupra Leon Competición TCR) +10,577... 4. Bartosz Groszek (Polsko, Aditis Racing, Audi RS3 LMS TCR) +17,273, 7. Václav Janík (Česká republika, Hyundai/Janík Motorsport, Hyundai i30 N TCR) +25,499, 11. Vít Smejkal (Česká republika, Aditis Racing, Cupra Leon TCR) +1:20,703, 13. Radim Adámek (Česká republika, Aditis Racing, Audi RS3 LMS TCR) +1:31,783.

Výsledky druhého závodu:
1. Maťo Homola (Slovensko, Hyundai/Janík Motorsport, Hyundai Elantra N TCR) 12 kol, 2. Petr Semerád (Česká republika, Hyundai/Janík Motorsport, Hyundai Elantra N TCR) +9,021, 3. Bartosz Groszek (Polsko, Aditis Racing, Audi RS3 LMS TCR) +18,094... 4. Petr Čížek (Česká republika, Fullinrace Academy, Cupra Leon Competición TCR) +21,984, 5. Václav Janík (Česká republika, Hyundai/Janík Motorsport, Hyundai i30 N TCR) +22,667, 10. Vít Smejkal (Česká republika, Aditis Racing, Cupra Leon TCR) +54,256... DNS Radim Adámek (Česká republika, Aditis Racing, Audi RS3 LMS TCR).

Průběžné pořadí: 1. Groszek 156, 2. Semerád 154, 3. Čížek 105... 4. Homola 83, 5. Janík 80, 12. Galáš 28, 13. Adámek 15, 17. Smejkal 6, 18. Wittke 4.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: TCR Eastern Europe