Novinky

  • 20.09.2022 Good Bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya slaví 47. narozeniny

  • 17.09.2022 Good Alonso věří, že pokoří hranici 400 velkých cen F1.

  • 15.09.2022 Good Antonio Giovinazzi se má zúčastnit testu s Alpine.

Facebook Instagram

Ferrari přiznává prohru ve vývojovém závodě

Ferrari přiznává prohru ve vývojovém závodě

Novinky Red Bullu však prospívají pouze Verstappenovi.

Mattia Binotto po VC Itálie otevřeně přiznává, že není spokojen s tempem vývoje F1-75. Ve srovnání s Red Bullem je vidět, že tým z Maranella neodvedl nejlepší práci.

V posledních několika závodech, v podstatě od Maďarska, má Red Bull lepší rychlost než my. Ne v kvalifikacích, tam máme dobré výsledky, takže čistá rychlost je dobrá,“ řekl šéf Scuderie. „Nicméně v závodě máme mnohem větší problémy s degradací pneumatik. V tomto ohledu má Red Bull jasně lepší vůz, což znamená, že dokázal vylepšit jeho balanc lépe než my balanc našeho vozu. A důvod? Ten musíme zjistit. Pokud už ne kvůli této sezoně, tak kvůli příští.

U Red Bullu však jako by se výrazně zlepšila jen rychlost vozu Maxe Verstappena. Technický ředitel to vysvětluje tím, že Verstappen je přizpůsobivější než Sergio Pérez.

Je těžké najít mu nastavení, se kterým bude spokojen a se kterým bude stejně rychlý jako Max,“ vysvětluje Pierre Waché. „Při nastavování vozu je důležitá práce s hmotností. Na začátku sezony byl vůz těžký a my jsme měli při přesouvání hmotnosti svázané ruce. Časem jsme ale objevili velmi dobrou rychlost při nastavení, se kterým je Max spokojenější. On dokáže závodit prakticky v čemkoli. Musíme hledat cesty, jak Sergiovi pomoci. Ale není to snadné, jelikož při odchýlení se od ideálního nastavení, aby mu vůz více vyhovoval, vůz zároveň ztratí část rychlosti.

Red Bull je rychlostně mimo dosah Ferrari, ale využít toho zatím dokázal pouze Verstappen. Foto: Red Bull

Pérez může asi pouze doufat, že další vývoj opět náhodně pohne s ideálním nastavením, a to bude tentokrát lépe vyhovovat jeho stylu. Týmy už mohou pracovat na vozech pro příští sezonu, ale jelikož se nebudou zásadně měnit technická pravidla, tak výsledky vývoje mohou být aplikovatelné na letošní vozy. Tým Alpine se prý už velmi těší na novou podlahu, která má masivně zlepšit generování aerodynamického přítlaku, který bude velmi důležitý na okruzích v Singapuru i Suzuce.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Ferrari