Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Hlavní zóna DRS je letos v Bahrajnu kratší

Hlavní zóna DRS je letos v Bahrajnu kratší

Novinky mají i Barcelona, ​​Paul Ricard, Džidda a Las Vegas.

FIA oznámila, že zkracuje zónu DRS na hlavní rovince Mezinárodního okruhu v Bahrajnu. Nezměněna zůstává první zóna DRS mezi třetí a čtvrtou zatáčkou, i druhá mezi desátou a jedenáctou. Třetí loni začínala 170 metrů za poslední zatáčkou, letos je aktivační bod umístěn o 80 metrů dále. FIA nejspíše věří, že menší změny v technických pravidlech opět usnadní předjíždění, které by s pomocí DRS pak mohlo být v Bahrajnu až příliš snadné a málokterého diváka těší vidět prosté objíždění pomalejšího vozu na dlouhé rovince pouze díky velkému rozdílu v rychlosti vozů. Očekává se, že trend zkracování zón DRS bude pokračovat.

Novinky hlásí i jiné okruhy. Barcelona-Catalunya uspěla ve snaze získat licenci Grade 1 pro verzi trati bez šikany před poslední zatáčkou. Šikana byla na okruh přidána údajně hlavně z bezpečnostních důvodů, ale měla také pomoci předjíždění na hlavní rovince v době, kdy se vozy F1 v rychlých zatáčkách nedokázaly držet jeden za druhým. Charakteristiky současné generace vozů s přísavným efektem jsou jiné, takže se trať v podstatě vrací do původní podoby, pouze s úpravami ve prospěch bezpečnosti na vnějšku posledních dvou zatáček a první zatáčky, jelikož vozy budou mít vyšší rychlost při výjezdu na hlavní rovinku, a tím pádem i na jejím konci.

I bez VC Číny je v letošním kalendáři o jeden závod více než v loňském. Přibyly víkendy v Kataru a v Las Vegas a vypadla Francie. Okruh Paul Ricard zareagoval výměnou prezidenta okruhu. Bývalého šéfa týmů Lotus F1 a McLaren, Érica Boulliera, vystřídal bývalý závodník F1, Jean Alesi. Ten na Paul Ricard zažil v roce 1989 úspěšnou premiéru ve světě velkých cen, když dostal smlouvu pouze na tuto velkou cenu, ale po ní následovalo ještě přesně 200 dalších. Část kariéry strávil ve Ferrari, zná se se Stefanem Domenicalim, jenž je nyní generálním ředitelem seriálu F1. Záměr vrátit Francii do kalendáře velkých cen je tedy zřejmý. Alesi prakticky hned po nástupu do funkce zkritizoval francouzské politiky, od kterých očekává pomocnou ruku. Mimo jiné řekl, že asi pouze ve Francii si prezident nikdy nenašel čas poctít velkou cenu svojí přítomností.

Jezdci letos dostanou při předjíždění menší pomoc DRS. Foto: Red Bull

Naproti tomu vládci Saúdské Arábie svoji velkou cenu štědře dotují a rádi se ukáží divákům na okruhu i před televizními přijímači. Saudi původně chtěli nechat velkou cenu na městském okruhu pouhé dva nebo tři roky, než jej přesunou na nový okruh v blízkosti Rijádu. Okruh má však být součástí mnohem většího komplexu, prakticky nového města, které ale ještě nestojí a v dohledné době ani stát nebude, takže bylo oznámeno, že F1 se bude do Džiddy vracet minimálně do roku 2027.

Nakonec zde máme novinku z Las Vegas, kde F1 nebude doprovázet žádná jiná série. Takový výlet by se snad vyplatil seriálu F2, vznikající ženské F1 Academy (která svoji první sezonu zakončí v Austinu) a zájem by jistě měly i domácí seriály. Vegas nejspíše nechce mít své ulice uzavřené na moc dlouho. Vstupenka k stání na tři dny stála 500 amerických dolarů a diváci za ni tedy pravděpodobně dostanou pouze pět a půl hodiny akce na trati. Samozřejmě, ve Vegas očekáváme spoustu jiných doprovodných akcí.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Aston Martin