Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Mercedes měl velkou poradu

Mercedes měl velkou poradu

Detaily svého plánu zatím neprozradil.

Už o víkendu v Bahrajnu bylo z tábora Mercedesu slyšet, že letošní vůz není velkým krokem vpřed, jaký se očekával a že bude třeba vymyslet nový plán. Ukázalo se, že šéf týmu nemarnil čas a velkou poradu svolal do Brackley v úterý po VC Bahrajnu. Porady se účastnili i závodníci.

Všichni jsme se sešli a měli jednu velmi dobrou, upřímnou a otevřenou diskusi,“ prozradil George Russell. „V první řadě jsme si zodpověděli otázku, jak jsme se do takové situace vůbec dostali. Plus jsme se samozřejmě dohodli, jaký bude náš postup v krátkodobém a střednědobém horizontu. V podstatě byla řeč o tom, kterou cestou se z toho dostaneme. Změny započaly a věřím, že když se dostanou na závodní dráhu, budeme opět vyhrávat.

Změnit koncept vozu není nikdy bez rizika, ale v tomto bodě už můžeme říci, že víme, že nejsme na správné cestě a že cíle vytýčené pro zimní vývoj nebyly správné. Potřebujeme co nejrychlejší změnu. Bylo rozhodnuto, v podstatě minulý týden v úterý, avšak přenést změny na trať potrvá mnohem déle.

Russell a Toto Wolff shodně tvrdí, že nesprávným směrem je paradoxně posunuly dobré výsledky posledních závodů minulé sezony, včetně vítězství v Brazílii. A to Mercedes jezdil s kompromisním nastavením, aby eliminoval porpoising, ovšem s vyhlídkou, že letos se ta nevýhoda vymaže, jelikož FIA pro letošní rok zavedla úpravy podlahy.

Vůz byl pořád lepší a lepší, proto jsme méně a méně pochybovali o správnosti našeho konceptu,“ vysvětluje šéf týmu. „Teď jsme si ale museli přiznat, že nejsme spokojeni s tím, kam nás tato cesta dovedla. Nejsme spokojeni s celkovým přítlakem, s mechanickým vyvážením a dalšími věcmi. Všechny diskuse byly o tom, jak se co nejrychleji dostat na správný kurz. Všichni zapojení do rozhodovacího procesu jsme již toho názoru, že nesmíme pokračovat původně vytyčenou cestou.

Mercedes W14 je jedním z mála vozů, které by fanoušci rozeznali i bez lakování. Bohužel prostě není a nebude nejrychlejší. Foto: Mercedes

Koncept aerodynamiky s minimalistickými bočnicemi se tedy zařadí na seznam odvážných, ale neúspěšných experimentů týmů F1. Otázka zní, kdy to bude. Je v silách Mercedesu předělat letošní vůz? Vcelku dobrou zprávou pro Mercedes je, že ve včerejší kvalifikaci obsadil druhé místo Fernando Alonso na voze Aston Martin, který používá pohonnou jednotku, převodovku, hydrauliku, zavěšení a další díly nakoupené od Mercedesu a aerodynamické řešení loňského vozu Red Bull napodobil i s pomocí větrného tunelu Mercedesu, který si pronajímá, zatímco má ve výstavbě svůj nový.

Vůbec nám nezáleží na tom, jak bude vůz vypadat,“ řekl Wolff v Saúdské Arábii. „Chceme mít co nejrychlejší vůz. Pokud to znamená, že musí vypadat jako Red Bull, tak ať. Jen ať je rychlý. Pokud bude rychlý, nebudu se za něj stydět. A ne všechna aerodynamika je na očích. Velmi důležitá podlaha, vždyť jsou to vozy s přísavným efektem.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Mercedes