Christian Lundgaard má první pole position v kariéře

GMR Grand Prix – Kvalifikace
Dán Christian Lundgaard potvrdil, že mu okruh v Indianapolisu svědčí a na trati, kde vloni získal svoje zatím jediné umístění na stupních vítězů, si vyjel první pole position v kariéře. V závěru mu k tomu ale dopomohla i drobná chyba Felixe Rosenqvista, který se tak připravil o třetí pole position na této trati. Nicméně první řada bude kompletně skandinávská.
Největším překvapením v úvodu kvalifikace bylo vyřazení loňského vicemistra Josefa Newgardena. Američan závodící za tým Penske byl prvním, kdo na měkké sadě pneumatik zajel rychlé kolo a čas by býval měl ještě na jedno, jenže před ním udělal chybu Pedersen a protože v místě byly vyvěšeny žluté vlajky, musel Newgarden zpomalit.
IndyCar na městských a silničních okruzích má čáru, kde začíná a končí okruh posunutou z prostoru startu a cíle před nájezd do pit lane, aby po absolvování měřeného kola pilot nemusel obkroužit ještě další okruh. Toho využil i Newgarden. Poté, co kvůli Pedersenovi musel zpomalit, zamířil rovnou do boxů a mohl jen sledovat, jak jej ostatní piloti svými pokusy přeskakují.
Na čele skončila dvojice pilotů týmu Rahal Letterman Lanigan Racing Lundgaard a Graham Rahal. Třetí čas zajel Rosenqvist, následovali Armstrong, Power a lídr šampionátu Ericsson. Newgarden skončil na první nepostupové pozici. Dále se za ním seřadili ostatní jezdci v pořadí DeFrancesco, VeeKay, Pagenaud, Daly, Pedersen a Canapino.
Ve druhé skupině se ukázalo, že v Indianapolisu se opravdu příliš nedaří pilotům týmu Penske a Andretti. Na nepostupových příčkách skončili loňský vítěz Herta, McLaughlin a také Grosjean, který neskrýval svoje rozčarování nad tím, že pro něj kvalifikace skončila tak brzy. Skončili také Robb, Ilott, Castroneves a Ferrucci.
Nejrychlejší byl v této skupině O´Ward. Postupová místa si vyjeli také Palou, Harvey, Kirkwood coby jediný z Andrettiho čtveřice a Dixon.
V prostřední fázi se nejprve Lundgaard a O´Ward usadili na čele výsledkové listiny. Dán svůj čas vylepšil po přezutí na měkkou sadu pneumatik, ale o dvě setiny jej překonal Palou. O´Ward obsadil třetí příčku před stájovým kolegou Rosenqvistem. Na postupové příčky se dostali také Harvey a v samotném závěru i Kirkwood.
Skončili tak tři piloti týmu Chipa Ganassiho, konkrétně Ericsson (7. místo na startu), Dixon (9.) a Armstrong (11). Poslední v této skupině byl i kvůli chybě v 7. zatáčce v posledním ostrém kole Power. Ačkoliv týmy McLarem a Rahal Letterman Lanigan měly ve finále dva vozy, musely počítat i ztrátu jednoho monopostu, protože dál nepostoupili Rahal a Rossi.
Lundgaard a Harvey se vydali ve finálové šestce na trať hned na použité sadě měkkých pneumatik. Harvey byl v prvních chvílích nejrychlejších, pak jej ale na druhé sadě překonal Lundgaard. Mezi ně se dokázal vmístit Palou.
Už se zdálo, že dánského pilota v závěru o první pole position připraví Rosenqvist, který měl rozjeté vůbec nejrychlejší kolo, udělal chybu v 9. zatáčce a nakonec se musí spokojit se druhým místem. Druhou řadu utvoří Palou a Harvey, třetí pak O´Ward a Kirkwood.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:09,3321 | |
2. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:09,3348 | + 0.003 |
3. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:09,3780 | + 0.046 |
4. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:09,4220 | + 0.090 |
5. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:09,5422 | + 0.210 |
6. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:09,6292 | + 0.297 |
7. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:09,4419 | Top 12 |
8. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:09,4711 | Top 12 |
9. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:09,4757 | Top 12 |
10. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:09,5471 | Top 12 |
11. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:09,6148 | Top 12 |
12. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:10,1872 | Top 12 |
13. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:09,8402 | 1. skupina |
14. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:09,8375 | 2. skupina |
15. | ![]() |
Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | 01:09,8676 | 1. skupina |
16. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:09,9899 | 2. skupina |
17. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:09,9625 | 1. skupina |
18. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:10,0747 | 2. skupina |
19. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:10,2625 | 1. skupina |
20. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:10,2562 | 2. skupina |
21. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:10,2669 | 1. skupina |
22. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:10,2747 | 2. skupina |
23. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:10,5181 | 1. skupina |
24. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:10,2920 | 2. skupina |
25. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:10,5424 | 1. skupina |
26. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:10,3509 | 2. skupina |
27. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:10,5879 | 2. skupina |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment