Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Ricciardo je součástí restartu AlphaTauri

Ricciardo je součástí restartu AlphaTauri

De Vries prý není nováček a stagnoval.

Výměna nováčka Nycka de Vriese za hodně zkušeného Daniela Ricciarda je prezentována jako součást velkého restartu týmu z Faenzy. Jak víme, italský tým Red Bullu už má nového ředitele a příští rok bude mít také nového šéfa, nové jméno, novou strategii maximální spolupráce se sesterským Red Bull Racingem a začíná nabírat nové zaměstnance v Anglii. Stáj, ve které se v minulosti často srovnávali dva nováčci toužící po místě ve špičkovém týmu, prý Ricciardem začíná novou éru i z perspektivy výběru jezdců. Jeden z nich by měl mít zkušenosti, aby pomáhal s vývojem vozu, získáváním bodů a aby se jeho méně zkušený kolega měl od koho učit.

Dává smysl mít v rodině staršího bratra, který pomáhá mladšímu s učením,“ řekl v rozhovoru pro web Motorsport generální ředitel AlphaTauri, Peter Bayer, než byla oznámena výměna, takže nemohl mluvit otevřeně. „Cíl vychovat mladý talent zůstává, ale věci kolem toho se mohou změnit. Hodně diskutujeme o tom, zda je dobré mít dva mladé jezdce najednou, nebo by bylo lepší mít jednoho mladého a jednoho více zkušeného, což by bylo zajímavější i z hlediska celkového produktu.

Franz (Tost, končící šéf týmu) vždy říkal, že mladý jezdec potřebuje tři roky. Mezi F2 a F1 je obrovská propast a není snadné být trpěliví. Chceme zformulovat jasnou strategii. Vidíme, jako kupříkladu Fernando (Alonso) pomáhá (Lanci) Strollovi. Je super, když mladému má kdo poradit třeba s nastavením vozu.

Bayer to řekl sám, nováček potřebuje k dosažení svého potenciálu čas. Vyhozením De Vriese po 10 závodech si tým z Faenzy a Red Bull vysloužily spoustu kritiky.

Závodění je kruté a rozhodnutí jsou stejně krutá,“ řekl De Vriesův krajan, závodník Tom Coronel. „Ale můžete soudit jezdce, když ještě neodjel ani polovinu sezony? Na Silverstonu nebyl pomalý a od začátku roku je vidět progres, ačkoli sedí v nejpomalejším voze. Moc nezaostává za kolegou, jenž je ve třetí sezoně se stejným týmem.

Kdo vyhodí jezdce po deseti závodech, evidentně udělal chybu při jeho výběru,“ řekl bývalý jezdec F1, Lucas di Grassi.

Těžko si představit, jak těžké musí být naskočit do vozu a ihned podávat dobré výkony, když před sezonou měl jen velmi omezenou možnost testovat,“ řekl Antonio Felix da Costa, kterého Red Bull nikdy nepovýšil do F1. „Nyck se každým dalším víkendem přibližoval Cunodovi, který potřeboval mnohem více času, než se dostal na tuto úroveň.

Ricciardo se těšil na test pneumatik, ale nejspíše už věděl, že dostane mnohem víc. Foto: Red Bull

Nyck dostal smlouvu díky tomu, jak zajel loni v Monze,“ brání se Helmut Marko, šéf motorsportu Red Bullu, v rozhovoru pro nizozemský De Telegraaf. „Očekávali jsme, že bude přinejmenším na úrovni týmového kolegy. Nebyl. Neustále byl o tři desetiny sekundy pomalejší a nebyl vidět žádný progres. Je mu 28 let, má mnoho zkušeností, testoval různé vozy F1. Nehleděli jsme na něj jako na běžného nováčka. K čemu by bylo nechat ho odjet ještě další dvě velké ceny (zbývající do letní přestávky), když se nezlepšuje?

Marko také řekl, že rozhodnutí pomohla dobrá rychlost a konzistentnost Daniela Ricciarda při úterním testu prototypů pneumatik Pirelli. Spekuluje se, že by Ricciardo později mohl v A-týmu nahradit Sergia Péreze, který se tam čím dál více trápí, avšak má smlouvu i na rok 2024. Marko potvrdil námluvy s Landem Norrisem, o kterém řekl, že je mladý, rychlý, hodí se do Red Bullu a navíc kamarádí s Maxem Verstappenem, avšak jeho smlouva s McLarenem končí až rokem 2025.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, De Telegraaf, úvodní foto: AlphaTauri