Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Norris chce nahánět Red Bull

Norris chce nahánět Red Bull

Piastri potřebuje zlepšit konzistentnost.

Oscar Piastri se minulou neděli poprvé v kariéře dostal na stupně vítězů velké ceny F1. Mladíkovi je 22 let a od roku 2017 je prvním nováčkem, kterému se podařilo dostat na pódium. Úplně skvělou náladu však neměl, jelikož týmový kolega Lando Norris ho nejen obral o druhé místo, které Piastrimu patřilo po kvalifikaci, ale byl i evidentně rychlejší, což se projevilo na časové ztrátě v cíli závodu.

Každé stupně vítězů jsou výjimečné, řekl bych. Získat první, je jedno kde, je samozřejmě výjimečná událost,“ řekl mladý Australan. „Ale víte, myslím, že to asi nebyla jedna z mých nejlepších neděl. Ještě mám na čem pracovat. Ale ano, mám zasloužené pódiové umístění, a to je skvělé. V některých fázích závodu jsem nebyl dostatečně rychlý. Okruhy s rychlou degradací pneumatik jsou asi to hlavní, co potřebuji zlepšit. V juniorských seriálech tento faktor chybí, takže nezbývá nic jiného než se učit za pochodu.

To Norris byl se svým výkonem spokojen, stejně jako s vozem a McLaren tlačí k útoku na vítězství. Samozřejmě, až příští rok.

Další fantastický den. Druhé a třetí místo, víc jsme chtít nemohli. Tým odvedl úžasnou práci. Měl jsem dobrý start a téměř jsem Maxe dostal, jenže Max je Max. Ve druhé zatáčce jsem měl malou šanci, ale aspoň jsem to zkusil. Závodní tempo bylo extrémně dobré, v porovnání se všemi ostatními. V cíli jsme nebyli hned za Maxovým zadním křídlem, ale nebyli jsme ani nekonečně daleko. Tlačíme na pilu, jedeme správným směrem. Je vidět progres, ačkoli jistě ještě budou i horší závody.

Piastriho to číslo 3 trochu i mrzelo. Foto: McLaren

Na 19sekundové ztrátě na Verstappena prý má nemalý podíl Sergio Pérez. Tomu v neděli nevyšlo nic. Kvalifikace, start, odpykání trestu následované udělením dalšího, který se na trať vrátil odpykat už téměř ze sprchy, jelikož si při kolizi s Kevinem Magnussenem poškodil systém řízení, ale jeho tým nechtěl nechat trest přenést na startovní rošt následujícího závodu. A nezvládl ani jízdu šnečím tempem s poškozeným vozem do boxů, kde pod virtuálním safety carem překážel Norrisovi.

Nevím, co to tam... Musel mít problém, že? Jenže pod VSC se předjíždět nesmí, není-li očividné, že ten před vámi má nějaký problém. Neměl jsem odkud vědět, jestli má problém, nebo jestli mě jen z nějakého důvodu potřebuje zpomalit. Nebyl jsem si jistý, tak jsem nemohl riskovat předjetí. Jel tak strašně pomalu... A ještě, když palubovka ukázala, že VSC bude končit, podřadil na první převodový stupeň, musel jsem jít na vnějšek vedle něj a téměř tam do mě vrazil. Opravdu netuším, co to mělo znamenat. Vřískal jsem do přilby, nadával. Nevěděl jsem, co s tím. Ztrácel jsem čas vůči Maxovi a kluci od Ferrari, kteří předtím byli 12 nebo 13 sekund za mnou, najednou byli 1.4 sekundy za mnou. Takže jsem ztratil 10 vteřin? Když měl problém, měl uhnout z cesty. Měl dát jasně najevo, že nemá vůz v pořádku.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: McLaren