Daruvala přece jen našel sedačku
Místo Mahindry pojede za Maserati
Jehan Daruvala nakonec příští rok opravdu pojede ve formuli E. Původně byl sice Ind spojován se závodní sedačkou u Mahindry, kde letos působil jako rezervní jezdec, nakonec se ale jeho působištěm stane Maserati. Zde nahradí Edoarda Mortaru a stane se novým týmovým kolegou Maximiliana Günthera, kterého s týmem čeká druhá sezona.
„Každý si myslel, že když jsem rezervní jezdec Mahindry, tak určitě půjdu tam. Já ale vždy chtěl pro sebe to nejlepší, stejně jako moji manažeři. A pak se zkrátka naskytla tato příležitost od Maserati. Je to pro mě něco obrovského. Maserati je ohromná značka, která má velkou historii. Nemůžu se dočkat, až ji budu reprezentovat,“ říká současný pilot F2 ke svému novému angažmá.
S monopostem třetí generace už se Daruvala dvakrát svezl. Stalo se tak právě v barvách Mahindry. Zatímco nejprve absolvoval nováčkovský test v Berlíně, poté také nováčkovský trénink v Římě. Když se indická stáj v průběhu sezony rozešla s Oliverem Rowlandem, byl rodák z Bombaje jedním z kandidátů na jeho nahrazení pro zbývající čtyři podniky. Mimo jiné by ale musel řešit dvě termínové kolize se závody F2 a možná i proto se Mahindra rozhodla povolat Roberta Merhiho.
Je třeba dodat, že uplynulá sezona byla pro Mahindru o poznání méně úspěšná než pro Maserati. Monopost s označením M9Electro se totiž ukázal jako nekonkurenceschopný a nespolehlivý. Při prvním závodě v Mexico City s ním sice dokázal Lucas di Grassi vybojovat třetí příčku, zbytek sezony byl ale pro indický tým trápením a nakonec obsadil až předposlední desáté místo. Naopak Maserati skončilo šesté. Vidět bylo zejména díky Maximilianu Güntherovi. Němec skončil v šampionátu sedmý, čtyřikrát vystoupal na stupně vítězů a při druhém závodě v Jakartě dokonce vybojoval vítězství.
Ačkoli se Daruvala rozhodl přijmout nabídku Maserati, považuje rok strávený v roli rezervního pilota Mahindry za užitečný: „Formule E je v porovnání s juniorskými sériemi, ve kterých jsem dosud závodil, něčím úplně jiným. Budu se toho tedy muset hodně naučit. To, že jsem strávil jeden rok jako rezervní jezdec, pro mě tím pádem bylo vlastně docela dobré. V zákulisí jsem se toho hodně naučil,“ dodává.
K přestupu indického závodníka do formule E se schylovalo již delší dobu. Už během svého působení ve F2 se nechal slyšet, že svou budoucnost vidí spíše v elektrické sérii než ve F1. Jeho možný přestup do královny motorsportu se pak vzdálil ještě o něco více v úvodu letošního roku, kdy byl vyřazen z juniorského programu Red Bullu.
Ve F2 letos Daruvala závodí už čtvrtou sezonou. Během svého působení v tomto šampionátu vystřídal stáje Carlin, Prema a MP Motorsport. Dokázal sice vyhrát čtyři závody, v celkovém pořadí ale výraznějšího úspěchu nedosáhl. Nejlépe skončil sedmý v letech 2021 a 2022. Před letošním posledním podnikem je dvanáctý. Nejvýraznějším úspěchem jeho formulové kariéry je patrně třetí místo ve FIA F3 z roku 2019. V minulosti nebyl jenom juniorem Red Bullu, ale také dnes již neexistující stáje Force India.
Před Daruvalovým angažováním byl s Maserati hodně spojován Felipe Drugovich. Loňský šampion F2, který letos nezávodí a místo toho působí jako rezervní jezdec stáje Aston Martin ve F1, s Maserati absolvoval nováčkovské testy i nováčkovský trénink. V obou případech zajel nejrychlejší čas. Mluvilo se i o Nycku de Vriesovi. Zatímco Nizozemec ale nakonec podepsal smlouvu s Mahindrou, Drugovich se podle všeho snaží získat místo ve F1. Brazilec patří mezi jezdce, kteří jsou spojováni s potenciálním nahrazením Logana Sargeanta u Williamsu.
Daruvala už u Maserati absolvoval test na simulátoru. Do reálného monopostu by měl usednout ještě před předsezonními testy, které začnou 23. října ve Valencii.
Zdroj: Motorsport, ABB Formula E, FORMULE.cz, úvodní foto: Maserati MSG Racing