Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

De Vries si našel nové místo

De Vries si našel nové místo

Pojede formuli E za Mahindru

Dva měsíce po vyhazovu z AlphaTauri má Nyck de Vries nové angažmá. Nizozemský závodník se vrací do formule E, kde se stal v ročníku 2020/2021 šampionem. Závodit bude za tým Mahindra, kde utvoří dvojici s Edoardem Mortarou. Oba s indickou stájí podepsali víceleté kontrakty.

„Je to pro mě tak trochu návrat domů. Formule E je pro mě totiž rodinné prostředí. Vidím tu spoustu známých tváří, všechny týmy i jezdce. Je pěkné se do takového prostředí vrátit,“ těší se De Vries na novou výzvu.

První působení 28letého pilota v této sérii s Mercedesem sice bylo úspěšné, tentokrát se ale nejspíše bude muset připravit na jinou výzvu. Mahindře se totiž vstup do éry vozů Gen3 nepovedl. Monopost M9 Electro se ukázal jako nekonkurenceschopný a nespolehlivý a indický tým se letos mezi stájemi umístil až na předposledním desátém místě. Jelikož navíc homologace stávajících monopostů platí až do konce nadcházejícího ročníku, budou týmy letos závodit se stejnými vozy a nedají se tak čekat zásadní změny v rozložení sil.

Že půjde o dlouhodobý projekt, si De Vries dobře uvědomuje a důvěřuje mu: „Myslím si, že už během loňské sezony tým ukázal slušný pokrok, i když se to ne vždy promítlo do výsledků. Jsem ale nadšený zejména z toho, co plánují do budoucna, ze změn, které chtějí udělat a také z toho, že nabírají nové zaměstnance. Chtějí se posouvat dopředu a řekl bych, že mají slušný základ,“ říká.

I výkonný ředitel stáje Frederic Bertrand upozorňuje, že návrat Mahindry na špici nepřijde hned: „Počítáme s tím, že i další rok se ponese ve znamení vývoje a pokroku. V šampionátu jako formule E nemůžete dosáhnout úspěchu přes noc. Podepsali jsme však Nycka s Edem a do týmu navíc přijdou i další posily, což nám dává solidní základ, na kterém můžeme stavět,“ dodává.

Mahindra vsadí na zkušenou dvojici s úspěšnou minulostí. Foto: Mahindra Racing



Indickou stáj už před nedávnem posílil Tony Ross, který v minulosti působil jako inženýr Mercedesu nejen ve formuli E, ale také ve F1. Kromě toho se očekává příchod dalších technických pracovníků. Někteří by údajně měli přijít rovněž z F1.

Edoardo Mortara do Mahindry přestupuje po šesti letech u stáje Venturi, potažmo Maserati. I Švýcar si ve formuli E vydobyl dobrou pověst. Na konto si totiž připsal šest vítězství a zatímco v ročníku 2020/2021 se stal vicemistrem právě za Nyckem de Vriesem, o rok později skončil celkově třetí.

Dvojitý program?



Působení u stáje Mahindra by nemuselo být jediným závodním programem Nycka de Vriese v roce 2024. Nedávno se totiž objevily také spekulace o tom, že by mohl v jedné z posádek Toyoty pro vytrvalostní mistrovství světa nahradit Josého Maríu Lópeze a utvořit tak trio s Kamujem Kobajašim a Mikem Conwayem. Tato možnost je sice ve hře, není to s ní ovšem tak úplně jednoduché.

Pokud by se De Vries s Toyotou skutečně dohodl, vznikly by tři termínové kolize mezi jeho závazky ve vytrvalostním MS a formuli E. Zatímco v únoru se kryje předsezonní testování WEC v Kataru s dosud nespecifikovaným podnikem formule E, v úvodu května kolidují šestihodinovka na okruhu Spa-Francorchamps s formulí E v Berlíně a na začátku června se konají ve stejné době e-Prix v Jakartě a testovací den před 24 hodin Le Mans. V těchto třech případech by tak De Vries musel čelit dilematu, zda dát košem Mahindře nebo Toyotě.

Termínové kolize budou muset řešit u Envisionu. Zde totiž bude pokračovat Sébastien Buemi. Švýcar rovněž závodí pro Toyotu ve WEC a nic nenasvědčuje tomu, že by toto angažmá mělo skončit. Problém termínových kolizí mezi formulí E a WEC by se ale mohl týkat většího množství pilotů.

Zdroj: Motorsport, The-Race, FORMULE.cz, úvodní foto: Mahindra Racing