Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

De Vries si našel nové místo

De Vries si našel nové místo

Pojede formuli E za Mahindru

Dva měsíce po vyhazovu z AlphaTauri má Nyck de Vries nové angažmá. Nizozemský závodník se vrací do formule E, kde se stal v ročníku 2020/2021 šampionem. Závodit bude za tým Mahindra, kde utvoří dvojici s Edoardem Mortarou. Oba s indickou stájí podepsali víceleté kontrakty.

„Je to pro mě tak trochu návrat domů. Formule E je pro mě totiž rodinné prostředí. Vidím tu spoustu známých tváří, všechny týmy i jezdce. Je pěkné se do takového prostředí vrátit,“ těší se De Vries na novou výzvu.

První působení 28letého pilota v této sérii s Mercedesem sice bylo úspěšné, tentokrát se ale nejspíše bude muset připravit na jinou výzvu. Mahindře se totiž vstup do éry vozů Gen3 nepovedl. Monopost M9 Electro se ukázal jako nekonkurenceschopný a nespolehlivý a indický tým se letos mezi stájemi umístil až na předposledním desátém místě. Jelikož navíc homologace stávajících monopostů platí až do konce nadcházejícího ročníku, budou týmy letos závodit se stejnými vozy a nedají se tak čekat zásadní změny v rozložení sil.

Že půjde o dlouhodobý projekt, si De Vries dobře uvědomuje a důvěřuje mu: „Myslím si, že už během loňské sezony tým ukázal slušný pokrok, i když se to ne vždy promítlo do výsledků. Jsem ale nadšený zejména z toho, co plánují do budoucna, ze změn, které chtějí udělat a také z toho, že nabírají nové zaměstnance. Chtějí se posouvat dopředu a řekl bych, že mají slušný základ,“ říká.

I výkonný ředitel stáje Frederic Bertrand upozorňuje, že návrat Mahindry na špici nepřijde hned: „Počítáme s tím, že i další rok se ponese ve znamení vývoje a pokroku. V šampionátu jako formule E nemůžete dosáhnout úspěchu přes noc. Podepsali jsme však Nycka s Edem a do týmu navíc přijdou i další posily, což nám dává solidní základ, na kterém můžeme stavět,“ dodává.

Mahindra vsadí na zkušenou dvojici s úspěšnou minulostí. Foto: Mahindra Racing



Indickou stáj už před nedávnem posílil Tony Ross, který v minulosti působil jako inženýr Mercedesu nejen ve formuli E, ale také ve F1. Kromě toho se očekává příchod dalších technických pracovníků. Někteří by údajně měli přijít rovněž z F1.

Edoardo Mortara do Mahindry přestupuje po šesti letech u stáje Venturi, potažmo Maserati. I Švýcar si ve formuli E vydobyl dobrou pověst. Na konto si totiž připsal šest vítězství a zatímco v ročníku 2020/2021 se stal vicemistrem právě za Nyckem de Vriesem, o rok později skončil celkově třetí.

Dvojitý program?



Působení u stáje Mahindra by nemuselo být jediným závodním programem Nycka de Vriese v roce 2024. Nedávno se totiž objevily také spekulace o tom, že by mohl v jedné z posádek Toyoty pro vytrvalostní mistrovství světa nahradit Josého Maríu Lópeze a utvořit tak trio s Kamujem Kobajašim a Mikem Conwayem. Tato možnost je sice ve hře, není to s ní ovšem tak úplně jednoduché.

Pokud by se De Vries s Toyotou skutečně dohodl, vznikly by tři termínové kolize mezi jeho závazky ve vytrvalostním MS a formuli E. Zatímco v únoru se kryje předsezonní testování WEC v Kataru s dosud nespecifikovaným podnikem formule E, v úvodu května kolidují šestihodinovka na okruhu Spa-Francorchamps s formulí E v Berlíně a na začátku června se konají ve stejné době e-Prix v Jakartě a testovací den před 24 hodin Le Mans. V těchto třech případech by tak De Vries musel čelit dilematu, zda dát košem Mahindře nebo Toyotě.

Termínové kolize budou muset řešit u Envisionu. Zde totiž bude pokračovat Sébastien Buemi. Švýcar rovněž závodí pro Toyotu ve WEC a nic nenasvědčuje tomu, že by toto angažmá mělo skončit. Problém termínových kolizí mezi formulí E a WEC by se ale mohl týkat většího množství pilotů.

Zdroj: Motorsport, The-Race, FORMULE.cz, úvodní foto: Mahindra Racing