Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Mračna nad Indií

Mračna nad Indií

V Hajdarábádu už se nejspíše nepojede

Letošní premiérový závod formule E v Indii byl minimálně na nějakou dobu nejspíše i derniérový. Jeví se totiž stále pravděpodobněji, že elektrická série do Hajdarábádu v příštím roce už nezavítá.

„Momentálně to vypadá tak, že se závod v Hajdarábádu konat nebude. Šance, že by se v roce 2024 v Indii jelo, jsou velmi malé. Je za tím více důvodů a není možné určit jeden konkrétní,“ prozradil serveru Hindu jeden z vrcholných představitelů indické motoristické federace, který si nepřál být jmenován.

Hajdarábád chyběl už v předběžném kalendáři, který byl publikován v červnu. Mělo se však za to, že zbývá dořešit již jen poslední detaily a poté už znovuzařazení závodu do kalendáře nebude nic bránit. Jak šampionát, tak stát Telangána, jehož součástí Hajdarábád je, totiž projevily zájem podnik opět uspořádat. Podle zjištění serveru Motorsport byl ovšem na konci srpna rozpuštěn organizační tým a promotéři přestali přípravy závodu financovat.

Rychlý okruh v Hajdarábádu letos hodnotili jezdci pozitivně. Premiérový závod na této trati ovšem nebyl zvládnut perfektně po manažerské stránce. Ještě na začátku víkendu se totiž dokončovaly poslední práce v zázemí, které bylo nutné provést, aby byly naplněny standardy FIA. V pátek pak kvůli zmatkům vnikla na trať běžná silniční doprava. Kvůli tomu musel být start úvodního volného tréninku odložen o téměř hodinu. Podle informací serveru Hindu nemá možný konec závodu v Hajdarábádu nic společného s okruhem jako takovým. Důvody mají být manažerské.

Přestože to momentálně s Hajdarábádem vypadá bledě, vedení formule E ještě nechce házet flintu do žita. Letošní závod v Indii totiž považuje za úspěšný a cílem je uspořádat ho i letos, a to v sobotu 10. února.

Budoucnost formule E  v Indii je ohrožena. Foto: Envision Racing


„Formule E a vláda Telangány letos společně psaly historii. Ve městě totiž uspořádaly vůbec první motoristický závod mistrovství světa. Tuto pozoruhodnou e-Prix si užívaly živě miliony fanoušků z celého světa a ekonomiku Hajdarábádu se díky tomu podařilo posílit o 84 milionů dolarů. O možném návratu do Hajdarábádu v roce 2024 aktivně diskutujeme,“ říká hlavní představitel šampionátu Alberto Longo.

Zdali se v Indii pojede nebo ne, bude definitivně jasné 19. října. V tomto termínu se totiž uskuteční další zasedání Světové rady motorsportu FIA, na kterém by měla být určena finální podoba kalendáře pro další rok.

Více Severní Ameriky i Malaga?



10. únor není jediným volným termínem v předběžném kalendáři formule E pro další sezonu. Zaplnit bude třeba ještě další dvě data – 24. února a 25. května.

Pokud jde o druhý únorový termín, zde se zdá být favorit jasný. Toto datum totiž pravděpodobně dostane jihoafrické Kapské Město, kde se letos stejně jako v Hajdarábádu jelo poprvé. Na květnovou pozici existuje více kandidátů, pravděpodobně se ale v tomto termínu pojede na okruhu, který dosud součástí kalendáře ještě nebyl. Nejvíce se v této souvislosti mluví o španělské Malaze nebo o dalším závodě na území Severní Ameriky.

To potvrzuje i výkonný ředitel formule E Jeff Dodds: „Vedeme rozhovory s různými městy. Nezavrhoval bych možnost, že by se vedle Portlandu uskutečnil ještě jeden závod v Severní Americe. I ve Španělsku je ale v současnosti motorsport velkou věcí a hodně s nimi mluvíme. Všechny tyto konverzace jsou velmi pokročilé,“ uvádí.

V ulicích Hajdarábádu debutovala formule E letos v únoru. Foto: Jaguar TCS Racing


Původně Malaga se Severní Amerikou měly soupeřit o získání květnového závodu, pokud by se ale nejelo v Hajdarábádu, mohlo by se najít místo pro oba podniky. V případě Severní Ameriky ale není jasné, kde by se závodilo. Doddsovi by se líbila představa přivést formuli E na některý z velkých amerických stadionů. Ve hře by mohl být například baseballový stadion celku Los Angeles Dodgers. Něco takového se ale jeví jako reálná varianta spíše až pro rok 2025. Ve hře by mohl být i závod v ulicích Chicaga, kdy se letos premiérově představilo NASCAR. I tato možnost má ovšem svá proti.

„Řekněme, že místní úřady by nám dovolily zde závodit týden nebo dva před NASCAR. Ale upřímně, nemyslím si, že toto by pro nás byla cesta. Potřebujeme totiž svou vlastní identitu a vlastní prostor. Nechceme být doprovodným podnikem pro nějakou hlavní akci. Chceme svůj vlastní prostor a také svůj vlastní měsíc pro konání závodu. Proto jsme Chicago odmítli. Pořád ale s nimi mluvíme a pokud by se nám podařilo najít jiný termín, rádi bychom to zrealizovali,“ vysvětluje Alberto Longo.

Pro příští sezonu zatím byly potvrzeny závody v Mexico City (13. ledna), Díriji (26.-27. ledna), Sao Paulu (16. března), Tokiu (30. dubna), Římě (13.-14. dubna), Monte Carlu (27. dubna), Berlíně (11.-12. května), Jakartě (8. června), Portlandu (29. června) a Londýně (20.-21. července). Podniky v Díriji, Římě, Berlíně a Londýně se pojedou jako dvojzávody. V Tokiu bude formule E závodit vůbec poprvé.

Zdroj: Motorsport, Hindu, The-Race, FORMULE.cz, úvodní foto: DS Penske