Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Piastriho nejtěžší závod v životě

Piastriho nejtěžší závod v životě

Sargeant měl podezření hypertermii.

Lando Norris byl včera po vystoupení z vozu rád nejen za druhé místo, ale i za malou ztrátu na vítězného Maxe Verstappena.

Rychlost byla ještě lepší, než jsem očekával. V některých částech závodu jsme byli dokonce o trochu rychlejší než Max, v jiných o trochu pomalejší,“ řekl britský jezdec. „Jsem šťastný za celý tým, za Oscara, za každého v McLarenu, za dva jezdce McLarenu na stupních vítězů, už potřetí. Fantastické!

Co měli Verstappen, Norris a třetí Oscar Piastri po vystoupení z vozů společné, bylo evidentní vyčerpání. Časté výměny pneumatik umožnily závodníkům jet naplno, přitom Katar přebírá od Singapuru pověst místa s nejhorším klimatem k závodění. A okruhy s rychlými zatáčkami, jaké má Lusail, jsou přitom náročné samy o sobě. Denní horko podvečer hned neopadlo, jen jej doplnila zničující vlhkost, kterou by člověk v pouštní krajině nečekal.

"Definitivně nejtěžší závod mého života," řekl Piastri. „Se třemi zastávkami se v podstatě jelo celou dobu kvalifikační tempo, 57 kvalifikačních kol.

Závod nevydržel nováček Logan Sargeant, vzdal to po 42. kole s podezřením na hypertermii. Je třeba podotknout, že před víkendem měl symptomy chřipky a v neděli byl dehydratován. Vyšťaven byl i jeho týmový kolega, Alexander Albon, jenž potřeboval v parc fermé pomoc při vystupování z monopostu a také se nechal vyšetřit v lékařském středisku.

Dost často trénuji odolnost vůči teplu v sauně. Když to někdy přeženu, musím ze sauny vyběhnout ven. Přesně tak jsem se cítil ve 20. kole,“ řekl George Russell po vyčerpávající pouti z posledního místa na čtvrté.

Včerejší závod se dal zvládnout jedině ve stoprocentní fyzické kondici. Foto: Williams

Esteban Ocon přiznal, že již v 15. a 16. kole ho napínalo na zvracení a samotné dokončení závodu považuje za úspěch. O nevolnosti mluvil také Kevin Magnussen, Lance Stroll se obával ztráty vědomí. Veterán Fernando Alonso mechaniky Aston Martinu žádal, aby ho na něj při výměně pneumatik vylili vědro studené vody, což však, z nějakého důvodu, prý neumožňují pravidla. Charles Leclerc naznačil, že by jezdci mohli další závod v takových podmínkách bojkotovat, avšak příští rok se bude v Kataru závodit až 1. prosince.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: McLaren