Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Leclerc téměř zahodil své kolo

Leclerc téměř zahodil své kolo

Konec kvalifikace překvapil.

Charles Leclerc téměř dobrovolně přerušil kolo, kterým se kvalifikoval do první řady startovního roštu Velké ceny São Paula. Souvisí to s náhlou ztrátou přilnavosti, kterou na brazilském okruhu pocítili všichni ve Q3 ještě než se spustil silný déšť. Pravděpodobně to způsobil hlavně rychlý pokles teploty trati.

"Popravdě, za celou kariéru jsem nezažil nic podobného," řekl Monačan. „Za čtvrtou zatáčkou už vůbec nepršelo, ale vůz se řídil extrémně těžko. Žádná přilnavost. Přemýšlel jsem, jestli nemám na konci kola raději rovnou zabočit do boxové uličky. Ale dokončil jsem kolo, a to kolo stačilo na druhé místo. Překvapení. Dnes to bylo hodně divné.

Náhlá ztráta přilnavosti zastihla nepřipravené oba jezdce McLarenu.

Jsem velmi zklamaný,“ řekl Lando Norris po obsazení sedmého místa, přestože dnešní rozstřel ukázal, že McLaren má rychlost i na pole position. „Vůz v kvalifikaci ožil, možná jsme byli zcela nejrychlejší. Takový výsledek je pro mě zklamáním.

Oscar Piastri nezajel měřený pokus, neudržel se na trati.

Přilnavost se prostě ztratila. Nevím, jestli tam už pršelo nebo co, ale vůz neposlouchal. Jel jsem stejně, jako v předchozím kole a vyneslo mě to ven.

Vyvěšení žluté vlajky po Piastriho chybě přerušilo pokus Sergia Péreze, který bude kvůli tomu startovat z devátého místa. Před ním bude George Russel, jenž byl potrestán ztrátou dvou míst na startu za zdržení Pierra Gaslyho v boxové uličce. Gasly s kolegou Estebanem Oconem však zdrželi Péreze, takže i oni přišli o dvě místa.

Nepřizpůsobili jsme zahřívací kolo, teploty, neadaptovali jsme se. Astony to daly, i Max se na pneumatikách zahřátých v garáži vyřítil rovnou na trať a byl nejrychlejší,“ litoval po kvalifikaci šéf Mercedesu, Toto Wolff.

My jsme vyjeli z garáží příliš brzy, zařadili se na konec fronty před výjezdem z boxové uličky,“ dodává šéfinženýr Andrew Shovlin.

Trať jezdce překvapila ještě než se pořádně rozpršelo. Foto: Mercedes

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari