Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Verstappenovi se Vegas nakonec líbilo

Verstappenovi se Vegas nakonec líbilo

Stížnost na penalizaci vzal zpět.

Max Verstappen vyhrál první velkou cenu Las Vegas, tak jako většinu závodů letošní sezony. Tentokrát to ale bylo drama, které bavilo i samotného Verstappena, jenž si ve městě hříchu až do závodu hodně stěžoval hlavně na vyčerpávající marketingové povinnosti.

Šampionovi se nepodařilo vyhrát kvalifikaci, startoval ze druhého místa vedle Charlese Leclerca na Ferrari, kterému jistě prospěla extrémně dlouhá zadní rovinka (Las Vegas Strip). Aby toho nebylo málo, z historického vozu, který se předváděl před závodem, vytekl olej jen pár metrů před místem, ze kterého musel Verstappen startovat. Pořadatel nedokázal udělat nic jiného než olejovou skvrnu zasypat práškem.

Jako by nestačilo, že vnitřní strana byla špinavější, ještě se tam i rozlil olej. To byl pravděpodobně důvod našich havárií v první zatáčce,“ míní Carlos Sainz.

Verstappen však navzdory všemu v první zatáčce závodu přebral vedení. Nepočínal si však zcela čistě, Leclerca vyhnal ven z trati. Na incidenty v prvních zatáčkách po startu si komisaři zpravidla berou méně přísný metr, avšak v tomto případě udělili pětisekundovou penalizaci.

Oba jsme brzdili hodně pozdě, ale já jsem byl uvnitř. Jakmile zde vybočíte z ideální stopy, nemáte téměř žádnou přilnavost. To byl důvod. Brzdil jsem, ale pneumatiky nelepily. Nevystrčil jsem Charlese ven schválně, prostě jsem jen nedokázal dobrzdit a doklouzal jsem až na okraj trati. Když jsem se dozvěděl o penalizaci, plný adrenalinu, tak se mi to nezdálo spravedlivé, ale při zpětném pohledu asi musím říct, že bylo.

Na městském okruhu v nevadské poušti nebyl Verstappen tím, kdo předváděl nejlepší práci s pneumatikami. Leclerc byl lepší, hodně natáhl první stint na středně tvrdé směsi a na trať se vrátil před Verstappena. Tady Nizozemci pomohlo štěstí, druhou výměnu pneumatik absolvoval za safetycarem, zatímco Monačan zůstal na trati, pět kol staré pneumatiky nemělo smysl měnit. Verstappen pak předvedl krásnou stíhací jízdu narušenou pouze kolizí s Georgem Russellem.

Všechno šlo jako po másle, než jsem kolidoval s Maxem. Prostě jsem ho vůbec neviděl, měl jsem ho v mrtvém úhlu. Nečekal jsem, že mě tam bude předjíždět. Přitom jsem ani neměl v plánu ho moc blokovat, protože jsem věděl, že v cíli bude beztak přede mnou,“ přiznal Brit, který za kolizi obdržel pětisekundovou penalizaci.

V 37. kole se Verstappen na rovince Strip s pomocí DRS a pozdního brzdění ujal vedení a vybudoval si čtyřsekundový náskok, který teprve v posledním kole závodu zahodil, aby se pokusil pomoci týmovému kolegovi udržet druhé místo, což se však nepodařilo.

Užil jsem si hodně zábavy. DRS hodně pomohlo, byl to pěkný závod. A myslím, že závodu hodně pomohla i pomalá degradace pneumatik, mohli jsme na ně dost tlačit,“ řekl Verstappen.

Verstappenovi se nakonec závod moc líbil. Foto: Red Bull

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull