Červeno-bílá nadvláda na začátek
![Červeno-bílá nadvláda na začátek Červeno-bílá nadvláda na začátek](https://img.formule.cz/fotobanka/2023/800_2023______Oliver_Bearman_F2.jpg?w=600)
F2 – posezonní testy – Abú Zabí – 1. den
Závěrečné vystoupení monopostů Dallara z roku 2018 začalo nejlépe pro tým Prema. Úvodnímu dni posezonních testů totiž kraloval v Abú Zabí Bearman před svým týmovým kolegou Antonellim. Třetí skončil Martins. Během středečního programu bylo vyvěšeno celkem pět červených vlajek. Pilotům dělaly potíže také traťové limity.
„Celkově to byl pozitivní den. Zvládli jsme toho spoustu. V příštím roce sice pojedeme s novými auty, v zásadě se ale příliš lišit nebudou. Stále je tedy testování hodně důležité,“ uvedl na konci dne Bearman, který se o den dříve po trati proháněl v monopostu F1 stáje Haas.
Úvodní den testů byl rozdělen na dvě tříhodinové části – dopolední a odpolední. První polovina dopadla nejlépe pro Victora Martinse (1:36,852) před Enzem Fittipaldim (1:36,960) a Jakem Crawfordem (1:37,006). Bearman na Martinse ztratil necelých sedm desetin a obsadil pouze 10. příčku.
Odpoledne dokázala zrychlit většina pilotů. Bearmanovi se podařilo zajet čas v hodnotě 1:36,092. Hned za juniorem Ferrari skončil jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli. Ital, který příští rok přeskočí do F2 rovnou po zisku titulu v evropské regionální formuli, ztratil na Bearmana 195 tisícin sekundy. Martins se propadl z prvního místa na třetí.
Šampion F3 i mistr Super Formule
Andrea Kimi Antonelli nebyl jediným pilotem potvrzeným pro další sezonu, který se ve středu objevil na dráze. Nastoupila i zbylá jedenáctka, která už má jisté angažmá na další rok. Mezi nimi byli mimo jiné i Gabriel Bortoleto s Ritomem Mijatou. Ti přicházejí do „druhé ligy“ ověnčeni významným titulem. Zatímco Bortoleto se letos stal šampionem FIA F3, Mijata usedl na trůn v japonské Super Formuli, kde porazil mimo jiné i účastníka několika velkých cen F1 v barvách AlphaTauri Liama Lawsona.
Rychlejším ze zmíněné dvojice byl během prvního testovacího dne Bortoleto. Pilot stáje Virtuosi se s časem 1:37,044 zařadil na 12. pozici. Pilot Carlinu Mijata, který bude své působení ve „druhé lize“ kombinovat se starty v European Le Mans Series, skončil až na 20. pozici. Japonec zajel čas 1:37,796. Mimo jiné se postaral i o jednu z pěti červených vlajek, když zůstal dopoledne stát v 11. zatáčce.
I ke zbývajícím čtyřem přerušením došlo v dopolední fázi. Dvakrát zůstal stát na dráze Oliver Göthe. Později potkal podobný problém i Enza Fittipaldiho s Jakem Crawfordem.
Velkým tématem byly během prvního testovacího dne také traťové limity. Zatímco dopoledne bylo smazáno celkem 15 pokusů u 11 různých jezdců, odpoledne se zneplatnilo 14 kol u 8 závodníků.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Prema | Mecachrome | 1:36,092 | 80 | |
2. | ![]() |
Prema | Mecachrome | 1:36,257 | + 0.165 | 81 |
3. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 1:36,394 | + 0.302 | 78 |
4. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 1:36,425 | + 0.333 | 49 |
5. | ![]() |
Hitech | Mecachrome | 1:36,644 | + 0.552 | 69 |
6. | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 1:36,690 | + 0.598 | 89 |
7. | ![]() |
Hitech | Mecachrome | 1:36,801 | + 0.709 | 68 |
8. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 1:36,820 | + 0.728 | 75 |
9. | ![]() |
Campos | Mecachrome | 1:36,876 | + 0.784 | 71 |
10. | ![]() |
Van Amersfoort | Mecachrome | 1:36,891 | + 0.799 | 89 |
11. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 1:36,959 | + 0.867 | 74 |
12. | ![]() |
Virtuosi | Mecachrome | 1:37,044 | + 0.952 | 79 |
13. | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 1:37,105 | + 1.013 | 99 |
14. | ![]() |
Rodin Carlin | Mecachrome | 1:37,120 | + 1.028 | 77 |
15. | ![]() |
DAMS | Mecachrome | 1:37,170 | + 1.078 | 74 |
16. | ![]() |
Campos | Mecachrome | 1:37,463 | + 1.371 | 67 |
17. | ![]() |
Van Amersfoort | Mecachrome | 1:37,511 | + 1.419 | 89 |
18. | ![]() |
DAMS | Mecachrome | 1:37,567 | + 1.475 | 73 |
19. | ![]() |
Virtuosi | Mecachrome | 1:37,644 | + 1.552 | 65 |
20. | ![]() |
Rodin Carlin | Mecachrome | 1:37,796 | + 1.704 | 76 |
21. | ![]() |
PHM Racing | Mecachrome | 1:38,168 | + 2.076 | 86 |
22. | ![]() |
PHM Racing | Mecachrome | 1:38,172 | + 2.080 | 81 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2