Novinky

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

  • 02.12.2024 Neutral Jack Doohan pojede VC Abú Zabí v týmu Alpine místo Estebana Ocona.

Facebook Instagram

EXPRES AUTO pokračuje v TCR Eastern Europe

EXPRES AUTO pokračuje v TCR Eastern Europe

Tým nasadí nové auto a možná i další jezdce

Petr Čížek usedne do nového vozu, Vít Smejkal bude pokračovat s dosavadním modelem a možná přijdou i další jezdci. U stáje EXPRES AUTO už probíhají v plném proudu přípravy na nový ročník seriálu TCR Eastern Europe.

„Našimi hlavními cíli bude posunout se dopředu ve startovním poli a získávat body. Zatím ale samozřejmě stále musíme počkat, abychom viděli, proti jaké konkurenci se postavíme a zdali bude rošt stejně nabitý jako loni. Bude to těžké, ale udělám maximum. Chceme rovněž věnovat více času testování,“ říká k týmovým ambicím Smejkal, který stáj řídí právě společně s Čížkem.

Loňský rok byl pro projekt EXPRES AUTO v TCR Eastern Europe premiérovým. Po výsledkové stránce táhl tým především Petr Čížek. Dohromady si připsal 48 bodů a celkově obsadil devátou příčku. Nejvíce se mu zadařilo na domácí půdě v Mostě, kde dokončil úvodní závod víkendu jako druhý. U Víta Smejkala byla situace komplikovanější. Závodníka z Litvínova trápily potíže se zády, kvůli kterým dokonce musel vynechat úvodní podnik v Oscherslebenu, a žádné body si na konto nepřipsal. Nejlépe dojel třináctý při posledním závodě v Brně.

Petr Čížek (vlevo) a Vít Smejkal (vpravo) budou i letos reprezentovat v TCR Eastern Europe stáj EXPRES AUTO. Foto: TCR Eastern Europe/Petr Frýba


Ačkoli jistá je v tuto chvíli zatím jenom účast Čížka se Smejkalem, není vyloučeno, že se jezdecká sestava stáje rozroste: „Nyní probíráme různé varianty včetně možnosti, že bychom nasadili další jezdce. Stále je ale všechno v jednání,“ prozradil Smejkal pro oficiální web seriálu TCR Eastern Europe.

Změna techniky



Ačkoli Petr Čížek i Vít Smejkal budou letos pokračovat s modelem Cupra Leon Competición, první jmenovaný nepojede s identickým vozem jako loni. Auto, do kterého usedal již od roku 2020, totiž vyměnil za nové. Nemělo by ale jít o žádnou radikální změnu.

„Jde více méně o totožné auto. Rozdíl je pouze v tom, že prošlo faceliftem. Ten ale není na první pohled příliš znát,“
vysvětluje Čížek, v čem se oba speciály liší.

Do tohoto vozu bude Petr Čížek usedat od sezony 2024. Foto: EXPRES AUTO


V TCR Eastern Europe absolvuje mostecký jezdec již svou šestou sezonu. Součástí šampionátu je totiž jeho vzniku v roce 2019. Před svým příchodem do EXPRES AUTO závodil za tým Petra Fulína. Nejvíce se mu povedla sezona 2022, v níž obsadil celkové třetí místo. Na stupně vítězů se během svého působení v seriálu podíval v osmi případech. Kromě vozu Cupra Leon Competición závodil i se starší verzí Leonu, do kterého usedal v roce 2019. Na kontě má mimo jiné i příležitostné starty v někdejším evropském poháru cestovních vozů ETCC nebo v TCR Europe.

Víta Smejkala vídáme v TCR Eastern Europe od roku 2022. Tehdy odjel tři podniky se starším Leonem pod hlavičkou stáje Aditis. Nasbíral deset bodů a nejlépe skončil osmý na Red Bull Ringu. Předtím se věnoval závodům do vrchu a na okruzích účinkoval také v Carbonia Cupu.

Letošní ročník TCR Eastern Europe se bude skládat ze šesti podniků. Vše odstartuje o víkendu 27.-28. dubna, kdy se vůbec poprvé pojede na maďarském okruhu Balaton Park. Následovat budou závody na Red Bull Ringu (18.-19. května), Slovakia Ringu (8.-9. června), v Mostě (3.-4. srpna), Brně (7.-8. září) a na Salzburgringu (21.-22. září). I na posledním zmíněném okruhu se TCR Eastern Europe představí premiérově.

Zdroj: TCR Eastern Europe, FORMULE.cz, ceskeokruhy.cz, úvodní foto: TCR Eastern Europe/Petr Frýba