Novinky

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

  • 12.11.2024 Neutral BWT Alpine Team bude od roku 2026 používat pohonnou jednotku a převodovku Mercedes.

Facebook Instagram

Čížek mění působiště

Čížek mění působiště

Od Fulína přechází ke Smejkalovi

Třetího muže loňského ročníku TCR Eastern Europe Petra Čížka budeme v letošní sezoně vídat s novým týmem. Mostecký závodník bude sice i nadále usedat do vozu Cupra Leon Competición TCR, už ale nepojede za stáj Fullinrace Academy. Jeho novým působištěm se stane litvínovský EXPRES AUTO Racing. Zde utvoří jezdeckou dvojici se šéfem stáje Vítem Smejkalem, který rovněž přechází na novější model Cupry.

„S hrdostí si vám dovolujeme oznámit, že český tým EXPRES AUTO Racing se zúčastní v sezoně 2023 celé série TCR Eastern Europe ve složení Petr Čížek a Vít Smejkal se závodními vozy Cupra Leon Competición,“ představil tým své plány na sociálních sítích.

Čížek je nejzkušenějším závodníkem v historii TCR Eastern Europe. V šampionátu působí už od jeho vzniku v roce 2019 a od té doby absolvoval celkem 39 startů. Chyběl pouze při závěrečném podniku sezony 2020 na Hungaroringu, který se stáj Fullinrace Academy rozhodla vynechat kvůli tehdejší nepříznivé koronavirové situaci ve světě.

Petr Čížek při historicky prvním podniku TCR Eastern Europe na Hungaroringu v roce 2019. Foto: TCR Eastern Europe



Právě s týmem Petra Fulína strávil Čížek všechny ze svých předchozích sezon v TCR Eastern Europe. Zatímco v roce 2019 ještě usedal do staršího modelu Cupra Leon, od sezony 2020 se přesunul do novějšího vozu Cupra Leon Competición. Celkem sedmkrát dojel v TCR Eastern Europe na stupních vítězů. Na své první vítězství sice stále ještě čeká, loni měl ale matematickou naději na titul ještě před závěrečným podnikem sezony v Mostě. Celkově nakonec skončil na třetí pozici.

Spolupráce mezi Čížkem a Fulínem ovšem začala ještě dříve než v roce 2019. Právě pod dohledem trojnásobného mistra Evropy dělal Čížek své první krůčky ve světě motorsportu. Dělo se tak v roce 2016 v seriálu Octavia Cup.

„Jsem mu vděčný za to, jak mě posunul dopředu. Sám bych takto rychle nebyl schopen konkurovat ostatním. Ze začátku jsme se na každém závodním víkendu od čtvrtka do neděle posouvali v čase na kolo o zhruba šest až osm sekund. To bych bez zkušeného trenéra nedokázal. Člověk, který se v motorsportu nikdy předtím nepohyboval, potřebuje dobrého mentora. Kdybych já neměl Petra, určitě bych se tak rychle nedokázal přiblížit těm rychlíkům, kteří mají motokárovou minulost,“ vzpomínal Čížek loni v jednom z našich rozhovorů.

Pro nového týmového kolegu Petra Čížka Víta Smejkala bude letošní sezona teprve druhou v TCR Eastern Europe. Svou premiéru si zde odbyl loni. Tehdy ale ještě startoval se starším vozem Cupra Leon a navíc odjel jen tři podniky. Nejlépe dosáhl na osmé místo při první jízdě na Red Bull Ringu a celkově skončil s deseti body sedmnáctý.

Vít Smejkal změní pro letošní sezonu techniku. Foto: TCR Eastern Europe



Čížek jde do letošního roku s cílem zopakovat umístění mezi nejlepší trojicí. Smejkal by rád pronikl do nejlepší osmičky.

 

Šance pro Kohlerta


Novým týmovým kolegou Carola Wittkeho u stáje Fullinrace Academy se po odchodu Petra Čížka stane nejspíše Andreas Kohlert. Ten už s týmem loni při závodních víkendech testoval. Jezdecké složení stáje Petra Fulína by tak mělo být čistě německé.

„Všechno je více méně otevřené, já ale pevně věřím tomu, že zase pojedeme. Je to velmi pravděpodobné. Jednáme s Carolem Wittkem i Andreasem Kohlertem s tím, že předmětem dohody by měla být jejich účast v rámci celé sezony,“ prozradil Fulín.

Tým by navíc mohl nasadit i třetí auto: „Je to rovněž v jednání. Jsou ale na samém začátku, takže to zatím není na zveřejnění jména,“ dodává.

A jaká je možnost, že by se za volantem třetího vozu objevil sám Fulín? Nepříliš velká.

„Myslím si, že to téměř s jistotou mohu vyloučit. Máme svých starostí dost. Já se rád svezu, ale nechci za to platit peníze. Pokud by se objevil nějaký partner nebo nějaká situace, kdy bych do toho mohl skočit, tak se rád svezu. Na rovinu, nevidím úplně rozdíl ve svezení v závodě nebo v tom, když zajíždím referenční časy pro někoho z našich jezdců. Rozdíl je v tom, že zatímco v jednom případě člověk dělá svou práci, za kterou je třeba i odměněn, tak v té druhé situaci za to musí neadekvátně zaplatit. Určitě se ale hodně svezu v rámci testování,“ vysvětluje.

Andreas Kohlert si příští rok nejspíše odbude svou premiéru v TCR Eastern Europe. Foto: Fullinrace Academy



Lákadlem pro Fulína není ani nový koncept TCR závodění. Ten teoreticky umožňuje probojovat se do světového finále i účastníkovi regionální série, jako je právě třeba TCR Eastern Europe.

„Obavám se, že světové finále bude záležitostí pro týmy, které podporuje továrna. Pokud se díky příznivému koeficientu nějaký soukromník probojuje do takové společnosti, je velmi nepravděpodobné, že by měl šance na úspěch.“

Posledním startem Fulína, který v minulosti absolvoval mimo jiné i dva závodní víkendy ve WTCC a tři ve WTCR, je loňské finále TCR Eastern Europe na Autodromu Most. Tam nahradil Carola Wittkeho a suverénně ovládl oba závody.

Zdroj: TCR Eastern Europe, FORMULE.cz, úvodní foto: TCR Eastern Europe