Pátek v Kalifornii pro O‘Warda

Acura Grand Prix of Long Beach – 1. trénink
Mexičan Pato O‘Ward zajel se svým mclarenem nejrychlejší čas v pátečním volném tréninku, který přinesl velmi těsné výsledky. Hned prvních patnáct jezdců se vešlo do rozestupu necelé jedné vteřiny. O’Wardův čas měl hodnotu 1:06,6874.
O’Ward byl v úvodním závodě sezony v St. Petersburgu druhý. Tam se dařilo také pilotům týmu Penske, který vloni mimo ovály úplně formu neměl. Že je to minulostí a St. Petersburg nebyla výjimka, naznačil i páteční trénink v Long Beach. Druhý nejrychlejší čas zajel Power, třetí byl McLaughlin a vítěz z St. Petersburghu Newgarden skončil na pátém místě.
Do první pětky se vměstnal také Félix Rosenqvist. I on potvrzuje, že forma v St. Petersbugu a to, jak se s jeho příchodem zvedl tým Meyer Shank Racing, nebude náhodný výstřel.
To samé platí i o výkonech Dána Lundgaarda, o němž se už teď mluví jako o nejžhavějším zboží příští silly season, tedy období přestupů na konci a po skončení ročníku. V Long Beach byl na úvod šestý, výrazně před stájovými kolegy Rahalem (12.) a Fittipaldim (20.)
Zaujal také Agustín Canapino. Argentinec, kterého vloni angažoval tým spoluvlastněný jeho krajanem Riccardem Juncosem i přesto, že měl zkušenosti prakticky výhradně se sportovními vozy a neuměl anglicky, ve své druhé sezoně ukazuje, že se na americkou sérii už adaptoval. Na úvod byl v Long Beach 10., výrazně před zkušenějším, co do startů v monopostech, stájovým kolegou Grosjeanem (19.)
Loňský šampion IndyNXT Rasmussen byl na úvod závodního programu na slavném městském okruhu devátý. Dán absolvující omezenou sezonu u týmu Ed Carpenter Racing (bez závodů na oválech vyjma Indy500) byl suverénně nejlepší ze všech nováčků, ostatní skončili od 21. místa níže.
Velká pozornost je přirozeně upřena na úřadujícího šampiona Formule 2 Pourchaira startujícího za Arrow McLaren namísto zraněného Davida Malukase. V úvodním tréninku byl Francouz 21.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:06,6874 | 20 | |
2. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:06,7811 | + 0.094 | 27 |
3. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:06,8258 | + 0.139 | 22 |
4. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:06,8600 | + 0.173 | 21 |
5. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:06,8976 | + 0.211 | 20 |
6. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:07,0855 | + 0.399 | 23 |
7. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:07,1448 | + 0.458 | 19 |
8. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:07,2445 | + 0.558 | 17 |
9. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:07,2773 | + 0.590 | 34 |
10. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:07,3868 | + 0.700 | 25 |
11. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:07,4217 | + 0.735 | 24 |
12. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:07,4445 | + 0.758 | 20 |
13. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:07,5065 | + 0.820 | 22 |
14. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:07,5718 | + 0.885 | 27 |
15. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:07,6382 | + 0.951 | 24 |
16. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:07,9303 | + 1.243 | 21 |
17. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:07,9692 | + 1.282 | 20 |
18. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:08,0163 | + 1.329 | 23 |
19. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:08,0655 | + 1.379 | 14 |
20. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:08,1203 | + 1.433 | 35 |
21. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:08,2857 | + 1.599 | 35 |
22. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:08,3261 | + 1.639 | 34 |
23. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:08,5840 | + 1.897 | 13 |
24. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:08,6917 | + 2.005 | 30 |
25. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:08,8257 | + 2.139 | 15 |
26. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:08,8727 | + 2.186 | 14 |
27. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:09,0424 | + 2.355 | 33 |
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment