Oranžové stmívání
VC Abú Zabí - 2. trénink
Druhý volný trénink na Velkou cenu Abú Zabí patřil McLarenu. Nejrychlejší byl Norris, druhý skončil Piastri. Třetím časem se blýsknul Hülkenberg. Verstappen měl problémy s motorem a také se potýkal s nedotáčivostí. Kvůli tomu obsadil až 17. pozici.
Druhý volný trénink se v Abú Zabí rozběhl od 17:00 hodin místního času. Asfalt měl 32 stupňů, vzduch 26. V tomto případě již panovaly podmínky, které byly relevantní pro sobotní kvalifikaci i nedělní závod. Trénink totiž začínal ve stejném čase. Navíc nastoupili již všichni závodní piloti.
V prvním tréninku byl sice nejrychlejší Leclerc, přesto Monačan nemohl být spokojený. Kvůli technickým problémům totiž zmeškal celou první polovinu tréninkových jízd a navíc byl penalizován ztrátou 10 míst na startu nedělního závodu kvůli nasazení nové baterie. Trest byl udělen také pilotům Williamsu. Albon i Colapinto se dozvěděli, že v neděli ztratí pět míst za nasazení nových převodovek.
Po začátku druhého tréninku netrvalo dlouho a na trať se nahrnuly všechny monoposty. Nebylo divu. Zejména piloti, kteří chyběli v prvním tréninku, měli co dohánět. To ostatně platilo také o Leclercovi, který odjel v prvním tréninku jenom 30 minut.
Russell nebyl v úvodu spokojen s chováním svého vozu. Brit pociťoval při řízení vibrace. Po deseti minutách vládl výsledkové listině Norris, za ním následovali Sainz a Leclerc. Pro Sainze šlo o první svezení víkendu. V prvním tréninku uvolnil kokpit bratrovi Charlese Leclerca Arthurovi.
Jak už bývá v pátek tradicí, nespokojenost s monopostem dával najevo také Verstappen. Pilot Red Bullu měl pocit, že jeho motor nemá v nízkých otáčkách výkon. Za pár minut Nizozemec hlásil i potíže s nedotáčivostí. Zamířil proto do boxů, kde se mechanici podívali jeho vozu "na zoubek". V tu dobu patřilo letošnímu šampionovi šesté místo.
Colapinto se stal prvním pilotem, který obul měkké pneumatiky. Argentinec sice rozjel svůj první pokus na nejrychlejší čas ze všech, pak ale vycestoval z dráhy v deváté zatáčce.
Do kvalifikačních simulací na měkké sadě se pouštěli i další. Nejmekčí sadu nazuli mimo jiné Verstappen a Piastri.
Piastri se brzy posunul na první místo před kolegu Norrise. Na druhé místo se poté zařadil loučící se Bottas. Netrvalo však dlouho a Norris, který už byl tou dobou také na měkkých pneumatikách, vrátil úder. Pokořil Piastriho a dostal se zpět do vedení.
Colapinto postával v boxech. Důvodem bylo poškození jeho monopostu. Z něj létaly úlomky při Argentincově výletu ven z dráhy v deváté zatáčce.
Při kvalifikačních simulacích se blýskl mimo jiné Hülkenberg. Pilot Haasu figuroval na třetí příčce hned za piloty McLarenu. Leclerc se potýkal s hustým provozem na dráze. "Polovina pole spí," postěžoval si.
Patnáct minut před koncem se po dráze ploužil pomalým tempem Albon. Vše nasvěčovalo problémům s motorem. Thajec proto směřoval pomalým tempem do boxů. Williams vzápětí na sociálních sítích informoval o tom, že Colapinto již ve zbytku tréninku nevyjede. Na jeho monopostu došlo k poškození podlahy.
V poslední čtvrthodině už se piloti věnovali převážně závodním simulacím a vrátili se zpět na střední směs pneumatik. Výjimkou byl Hülkenberg, který obul novou sadu měkkých pneumatik. Stejný krok učinil Albon, který byl po technických problémech zpět v akci.
Hülkenberg ani Albon už s podobou výsledkové listiny nic nenadělali. Vítězem se stal Norris před Piastrim. Třetí skončil Hülkenberg.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lando Norris |
McLaren |
Mercedes | 1:23,517 | 25 | |
| 2. | Oscar Piastri |
McLaren |
Mercedes | 1:23,751 | + 0.234 | 28 |
| 3. | Nico Hülkenberg |
Haas |
Ferrari | 1:23,979 | + 0.462 | 28 |
| 4. | Carlos Sainz |
Ferrari |
Ferrari | 1:24,099 | + 0.582 | 28 |
| 5. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:24,119 | + 0.602 | 28 |
| 6. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:24,201 | + 0.684 | 28 |
| 7. | Valtteri Bottas |
Sauber |
Ferrari | 1:24,230 | + 0.713 | 24 |
| 8. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:24,235 | + 0.718 | 25 |
| 9. | Alexander Albon |
Williams |
Mercedes | 1:24,269 | + 0.752 | 22 |
| 10. | Juki Cunoda |
RB |
Red Bull PT | 1:24,497 | + 0.980 | 28 |
| 11. | Liam Lawson |
RB |
Red Bull PT | 1:24,503 | + 0.986 | 25 |
| 12. | Pierre Gasly |
Alpine |
Renault | 1:24,517 | + 1.000 | 27 |
| 13. | George Russell |
Mercedes |
Mercedes | 1:24,534 | + 1.017 | 24 |
| 14. | Sergio Pérez |
Red Bull |
Red Bull PT | 1:24,555 | + 1.038 | 27 |
| 15. | Čou Kuan-jü |
Sauber |
Ferrari | 1:24,557 | + 1.040 | 23 |
| 16. | Fernando Alonso |
Aston Martin |
Mercedes | 1:24,574 | + 1.057 | 25 |
| 17. | Max Verstappen |
Red Bull |
Red Bull PT | 1:24,598 | + 1.081 | 26 |
| 18. | Lance Stroll |
Aston Martin |
Mercedes | 1:24,686 | + 1.169 | 29 |
| 19. | Jack Doohan |
Alpine |
Renault | 1:24,961 | + 1.444 | 27 |
| 20. | Franco Colapinto |
Williams |
Mercedes | 1:25,265 | + 1.748 | 10 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren

Kvalifikaci na VC Abú Zabí vyhrál Max Verstappen z týmu Red Bull

06.12. 2024
Lando Norris
McLaren
Oscar Piastri
Nico Hülkenberg
Haas
Carlos Sainz
Ferrari
Mercedes
Charles Leclerc
Valtteri Bottas
Sauber
Kevin Magnussen
Alexander Albon
Williams
Juki Cunoda
RB
Liam Lawson
Pierre Gasly
Alpine
Sergio Pérez
Red Bull
Čou Kuan-jü
Aston Martin
Max Verstappen
Lance Stroll
Franco Colapinto