Novinky

  • 23.03.2025 Bad Leclerc a Hamilton z Ferrari a Gasly z Alpine byli vyloučeni z Velké ceny Číny

  • 18.03.2025 Neutral FIA počínaje VC Číny zpřísňuje testování ohýbání zadního křídla

  • 14.03.2025 Good Stefano Domenicali, ředitel F1, má novou pětiletou smlouvu

Facebook Instagram

Týmy si dávají vysoké cíle

Týmy si dávají vysoké cíle

Pravda se poodhalí už ve středu.

Již ve středu v Bahrajnu odstartuje třídenní předsezonní test. Nečekáme žádná velká překvapení, jelikož jsme na konci generace vozů a pohonné jednotky jsou zmraženy už celé roky, ale přece jen srovnání na jedné trati nám napoví více, než vyjádření po filmovacích dnech a v rámci předsezonního PR. Dnes jsou však ještě všichni optimističtí a dávají si vysoké cíle.

V zimě jsme si dali za úkol postavit vůz, který bude stabilnější při průjezdech zatáčkami a předvídatelnější během závodu,“ řekl Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin. „Aerodynamický balík je téměř na sto procent nový, hodně jsme se na něm nadřeli. Díky novým možnostem v naší nové továrně jsme na aerodynamice mohli pracovat déle, vůz jsme sestavili rychleji a nyní jsme už zvědaví, nakolik se bude realita na trati shodovat s našimi očekáváními.

Kromě jiného byl vylepšen i simulátor, ve kterém nyní trávíme hodně času, aby byl vývoj preciznější než v uplynulých letech,“ dodal Fernando Alonso.

My jsme se zaměřili na posílení slabých míst VF-24,“ řekl Davide Paganelli, šéf aerodynamiky Haasu. „S pomocí výkonnostního týmu jsme pracovali na celém voze jako na jednom velkém balíku, abychom vyřešili problémy. Hodně práce bylo odvedeno v zadní části vozu, speciálně na zadním křídle. A myslím, že jsme odvedli velmi dobrou práci. Pokud se na trati potvrdí objevy z větrného tunelu, budeme počínaje prvním závodem mnohem rychlejší.

První filmovací den Isacka Hadjara. Foto: Racing Bulls

"Doufám, že obsadíme šesté místo," řekl Júki Cunoda z týmu Racing Bulls, který byl dva roky po sobě osmým týmem Poháru konstruktérů.

O zajímavý poznatek se podělil Carlos Sainz, nový jezdec Williamsu. Když loni v prosinci testoval vůz FW46, byl lepší, než očekával. Největší změnou pro něj prý byla pohonná jednotka Mercedes, se kterou se už sice seznámil jako jezdec McLarenu, ale po stintu u Ferrari se v prvních kolech musel soustředit hlavně na ni a na nový volat, teprve poté se mohl věnovat pneumatikám a celkovému pocitu z vozu.

Bylo pro nás velmi užitečné, že jsme ho v Abú Zabí posadili do našeho starého vozu, protože nám mohl říct, kde nejvíce zaostáváme za vozem, který řídil jen o pár dní dříve. A byl to vůz schopen vítězit v závodech. Potvrdilo se nám, že vyvíjíme správným směrem,“ řekl James Vowles, šéf týmu Williams.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, Motorsport Week, úvodní foto: Aston Martin