Týmy si dávají vysoké cíle

Pravda se poodhalí už ve středu.
Již ve středu v Bahrajnu odstartuje třídenní předsezonní test. Nečekáme žádná velká překvapení, jelikož jsme na konci generace vozů a pohonné jednotky jsou zmraženy už celé roky, ale přece jen srovnání na jedné trati nám napoví více, než vyjádření po filmovacích dnech a v rámci předsezonního PR. Dnes jsou však ještě všichni optimističtí a dávají si vysoké cíle.
„V zimě jsme si dali za úkol postavit vůz, který bude stabilnější při průjezdech zatáčkami a předvídatelnější během závodu,“ řekl Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin. „Aerodynamický balík je téměř na sto procent nový, hodně jsme se na něm nadřeli. Díky novým možnostem v naší nové továrně jsme na aerodynamice mohli pracovat déle, vůz jsme sestavili rychleji a nyní jsme už zvědaví, nakolik se bude realita na trati shodovat s našimi očekáváními.“
„Kromě jiného byl vylepšen i simulátor, ve kterém nyní trávíme hodně času, aby byl vývoj preciznější než v uplynulých letech,“ dodal Fernando Alonso.
„My jsme se zaměřili na posílení slabých míst VF-24,“ řekl Davide Paganelli, šéf aerodynamiky Haasu. „S pomocí výkonnostního týmu jsme pracovali na celém voze jako na jednom velkém balíku, abychom vyřešili problémy. Hodně práce bylo odvedeno v zadní části vozu, speciálně na zadním křídle. A myslím, že jsme odvedli velmi dobrou práci. Pokud se na trati potvrdí objevy z větrného tunelu, budeme počínaje prvním závodem mnohem rychlejší.“
První filmovací den Isacka Hadjara. Foto: Racing Bulls
"Doufám, že obsadíme šesté místo," řekl Júki Cunoda z týmu Racing Bulls, který byl dva roky po sobě osmým týmem Poháru konstruktérů.
O zajímavý poznatek se podělil Carlos Sainz, nový jezdec Williamsu. Když loni v prosinci testoval vůz FW46, byl lepší, než očekával. Největší změnou pro něj prý byla pohonná jednotka Mercedes, se kterou se už sice seznámil jako jezdec McLarenu, ale po stintu u Ferrari se v prvních kolech musel soustředit hlavně na ni a na nový volat, teprve poté se mohl věnovat pneumatikám a celkovému pocitu z vozu.
„Bylo pro nás velmi užitečné, že jsme ho v Abú Zabí posadili do našeho starého vozu, protože nám mohl říct, kde nejvíce zaostáváme za vozem, který řídil jen o pár dní dříve. A byl to vůz schopen vítězit v závodech. Potvrdilo se nám, že vyvíjíme správným směrem,“ řekl James Vowles, šéf týmu Williams.
Zdroj: Motorsport, RaceFans, Motorsport Week, úvodní foto: Aston Martin