Norris si dodal sebevědomí před kvalifikací

VC Emilie-Romagni – 3. trénink
McLaren znovu na prvních dvou místech, tentokrát ale Norris porazil Piastriho. Rozestup mezi „papájovou“ dvojicí činil rovných 100 tisícin. Třetí Verstappen zaostal jen o 181 tisícin.
Úvodní minuty třetího tréninku se tradičně nesly v pozvolnějším duchu. V prvních deseti minutách kroužilo po dráze pouze pár monopostů a ve zbytku první poloviny tréninku hrály hlavní roli pokusy na střední směsi. Na prvním místě se usadil Norris před Verstappenem.
Kvalifikační simulace s měkkou sadou pneumatik specifikace C6 přišly ke slovu 20 minut před koncem. Norris nakonec zvítězil s časem 1:14,897 před Piastrim (1:14,997) a Verstappenem (1:15,078).
U Mercedesu nadále bojují s poskakujícími monoposty. Antonelli skončil čtvrtý, Russell osmý. Z dvojice Ferrari byl rychlejší pátý Leclerc. Hamilton se před italskými fanoušky nadále trápí a skončil až desátý.
Třetí trénink se obešel bez vážnějších incidentů a červené vlajky vyvěšeny nebyly.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,897 | 18 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,997 | + 0.100 | 18 |
3. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:15,078 | + 0.181 | 16 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,399 | + 0.502 | 14 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:15,451 | + 0.554 | 25 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,457 | + 0.560 | 20 |
7. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:15,508 | + 0.611 | 19 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,662 | + 0.765 | 13 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,732 | + 0.835 | 19 |
10. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:15,787 | + 0.890 | 24 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,819 | + 0.922 | 17 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:15,944 | + 1.047 | 13 |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,975 | + 1.078 | 21 |
14. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:15,977 | + 1.080 | 20 |
15. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:15,990 | + 1.093 | 13 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,046 | + 1.149 | 16 |
17. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,110 | + 1.213 | 13 |
18. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:16,210 | + 1.313 | 13 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,238 | + 1.341 | 15 |
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,387 | + 1.490 | 14 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren