Střídání domácích na čele, Ferrari stále silné

VC Velké Británie – 2. trénink
Nejrychlejší čas opět přišel od domácího závodníka, tentokrát však od jiného. Vítězem druhého volného tréninku se stal Norris před Leclercem a Hamiltonem. Ferrari tak potvrdilo slibný začátek z prvního tréninku.
Byly to právě rudé vozy, kdo tréninku dominoval před jeho přehoupnutím do druhé poloviny. V tu dobu se jezdilo povětšinou na střední sadě a týmy především sbíraly data. Na prvním místě se usadil Hamilton (1:216,592), druhý byl jeho kolega Leclerc (1:26,887) a třetí pozice patřila Piastrimu (1:26,912).
Při kvalifikačních simulacích udeřil McLaren. S časem 1:25,816 se do čela posunul Norris. I v tomto případě ale Ferrari obstálo. Druhý Leclerc ztratil 222 tisícin, třetí Hamilton 301 tisícin. Vedoucí muž šampionátu Piastri byl o 470 tisícin sekundy pomalejší než jeho kolega Norris.
U Red Bullu nemůže po pátku panovat spokojenost. Verstappen si opět stěžoval na nedotáčivost. Nizozemec, o jehož odchodu do Mercedesu se v posledních dnech začalo spekulovat více než kdy dříve, nakonec obsadil pátou pozici. Cunoda se tradičně trápil a skončil až patnáctý.

Trénink nebyl narušen žádným vážným incidentem. Ve větších potížích se ocitl pouze Sainz, který se roztočil na výjezdu ze 7. zatáčky. Po několika vteřinách v klidném stavu se ale jeho monopost opět rozjel. Španěl doplatil na silný boční vítr, který během pátku na Silverstone panoval.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() | ![]() | Mercedes | 1:25,816 | 26 | |
2. | ![]() | ![]() | Ferrari | 1:26,038 | + 0.222 | 29 |
3. | ![]() | ![]() | Ferrari | 1:26,117 | + 0.301 | 29 |
4. | ![]() | ![]() | Mercedes | 1:26,286 | + 0.470 | 27 |
5. | ![]() | ![]() | Red Bull PT | 1:26,314 | + 0.498 | 23 |
6. | ![]() | ![]() | Mercedes | 1:26,383 | + 0.567 | 28 |
7. | ![]() | ![]() | Mercedes | 1:26,430 | + 0.614 | 24 |
8. | ![]() | ![]() | Mercedes | 1:26,523 | + 0.707 | 27 |
9. | ![]() | ![]() | Red Bull PT | 1:26,524 | + 0.708 | 27 |
10. | ![]() | ![]() | Red Bull PT | 1:26,624 | + 0.808 | 28 |
11. | ![]() | ![]() | Mercedes | 1:26,840 | + 1.024 | 30 |
12. | ![]() | ![]() | Mercedes | 1:26,876 | + 1.060 | 24 |
13. | ![]() | ![]() | Ferrari | 1:26,904 | + 1.088 | 27 |
14. | ![]() | ![]() | Ferrari | 1:26,941 | + 1.125 | 26 |
15. | ![]() | ![]() | Red Bull PT | 1:26,980 | + 1.164 | 25 |
16. | ![]() | ![]() | Mercedes | 1:27,159 | + 1.343 | 27 |
17. | ![]() | ![]() | Ferrari | 1:27,165 | + 1.349 | 29 |
18. | ![]() | ![]() | Renault | 1:27,174 | + 1.358 | 24 |
19. | ![]() | ![]() | Ferrari | 1:27,226 | + 1.410 | 27 |
20. | ![]() | ![]() | Renault | 1:27,289 | + 1.473 | 29 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren