Jediný trénink v Iowě vyhrál McLaughlin

SUKUP INDYCAR Race Weekend – 1. trénink
Zatímco v pátek řádily nad oválem Iowa Speedway bouřky, v sobotu se počasí uklidnilo a zatím žádné změny programu závodního víkendu tak nebyly nutné. Piloti dostali v sobotu ráno místního času jedinou možnost se připravit na následující kvalifikaci a dva závody, které je čekají v sobotu večer a v neděli odpoledne.
Nejrychlejší čas – 0:17,5376 – zajel Scott McLaughlin. Pro tým Penske představuje Iowa jednu z možností, jak alespoň částečně zlepšit mizernou sezonu. Trojice McLaughlin, Newgarden a Power stále čeká na vítězství, to ostatně platí i o Chevroletu coby dodavateli motorů. Jenže v Iowě od roku 2012, kdy soupeří Honda a Chevrolet, vyhrála japonská automobilka jen tři z šestnácti závodů a tým Penske z posledních deseti vyhrál hned osm.
Ostatně, že Iowa svědčí Chevroletům, dokládají i výsledky tréninku. V první desítce byly jen tři hondy, z toho nejlépe na tom byl lídr šampionátu Palou, který byl sedmý.
Dobré výkony z posledních týdnů potvrdil v tréninku Nolan Siegel, který dovezl svůj mclaren na druhém místě. Třetí byl Rossi, čtvrtý O’Ward. Šestinásobný vítěz závodu v Iowě Josef Newgarden zajel pátý čas. Rossiho stájový kolega z týmu Eda Carpentera Christian Rasmussen byl šestý.
Trénink byl třikrát přerušený kvůli červeným vlajkám – nejprve O’Ward dostal hodiny při výjezdu z boxů, potom Abelovi zhasnul motor, a nakonec Rasmussen otřel vůz o zeď.
Druhý muž průběžného pořadí šampionátu Kyle Kirkwood do tréninku nenastoupil. Předcházely mu totiž jízdy, při kterých piloti pogumovovávali trať mimo ideální závodní stopu, při přejetí z ní na vnitřek dráhy se Kirkwood dostal až za bílou čáru ohraničující trať, ztratil nad vozem kontrolu a narazil do zdi.
V 19:30 začíná kvalifikace, která určí pořadí na startu obou závodů – první letmé kolo rozhodne o tom, jak se piloti seřadí na roštu sobotního závodu, druhé kolo pak určí pořadí na startu nedělního závodu.
Sobotní závod startuje ve 23 hodin českého času, nedělní pak v 19 hodin.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:17,5376 | 47 | |
2. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:17,6211 | + 0.083 | 67 |
3. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:17,6339 | + 0.096 | 59 |
4. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:17,6454 | + 0.107 | 53 |
5. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:17,6526 | + 0.115 | 71 |
6. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:17,6652 | + 0.127 | 34 |
7. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:17,6823 | + 0.144 | 65 |
8. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 00:17,7169 | + 0.179 | 71 |
9. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:17,7218 | + 0.184 | 50 |
10. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:17,7221 | + 0.184 | 54 |
11. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:17,7450 | + 0.207 | 53 |
12. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:17,7696 | + 0.232 | 62 |
13. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:17,7773 | + 0.239 | 33 |
14. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:17,7883 | + 0.250 | 41 |
15. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:17,8164 | + 0.278 | 38 |
16. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 00:17,8352 | + 0.297 | 60 |
17. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 00:17,8371 | + 0.299 | 64 |
18. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:17,8539 | + 0.316 | 53 |
19. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:17,8669 | + 0.329 | 56 |
20. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:17,8749 | + 0.337 | 68 |
21. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:17,8800 | + 0.342 | 56 |
22. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:17,9074 | + 0.369 | 45 |
23. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:17,9278 | + 0.390 | 69 |
24. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 00:18,0061 | + 0.468 | 44 |
25. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:18,0674 | + 0.529 | 47 |
26. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:18,4128 | + 0.875 | 44 |
27. | ![]() |
Andretti Global | Honda | Žádný čas | 0 |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment