Byla VC Belgie odstartována včas?

Nikdy nevyhovíte všem.
Bylo nutné čekat až tak dlouho na start Velké ceny Belgie? Během prvního zahřívacího kola hustě pršelo a za vozy se zvedala voda z trati do sprchy pro každého jezdce, s výjimkou prvního v pořadí. Málokdo rozporoval, že není vhodný čas ke startu. O více než hodinu později, když závod začal, měli už všichni jezdci obuty pneumatiky do přechodných podmínek, protože déšť dávno ustal a po pár kolech byla ideální stopa na trati zcela suchá a začalo se přezouvání na slicky. Nemělo se startovat o desítky minut dříve?
Určitě ano, zeptáte-li se Maxe Verstappena, jehož vůz byl od kvalifikace nastaven na velmi vysoký přítlak, protože Red Bull počítal s jízdou na opravdu mokré trati.
"Rozhodli jsme se změnit nastavení (po vítězství ve sprintu), ale bylo nám umožněno závodit pouze na již téměř suché trati. Takže zklamání," řekl 27letý čtyřnásobný šampion. "Bylo to špatné rozhodnutí, protože nás nenechají závodit na mokré trati. Jakmile se závodilo na slickách na suché trati, náš rychlostní deficit na rovinkách byl příliš velký."
Po Silverstonu jsme samozřejmě říkali, že je třeba více opatrnosti, ale dnes to byl opačný extrém. Mezi první a pátou zatáčkou bylo sice hodně vody, ale dva kola za safety-carem a situace by byla podstatně lepší. A zbytek trati byl v pořádku. Čím více by se jezdilo, tím by byla trať lepší. A když nevidíš kvůli sprše za soupeřem, tak můžeš zvolnit a zase uvidíš... Takhle mohou raději rovnou říct, že se bude závodit pouze na suché trati a na slickách.“
A 40letý sedminásobný šampion, pro kterého byla mokrá trať příležitostí napravit chybu z kvalifikace, také souhlasí.
„Bylo zábavné prodírat se dopředu, přitom start byl zbytečně dlouho odkládaný,“ řekl Lewis Hamilton. „Musel jsem křičet: „Tak pojďme, už můžeme jet!“ A oni čekali a čekali. Asi se báli po minulém závodě, kde jsme nechtěli brzký start, protože viditelnost byla špatná.“
Čekání bylo dlouhé, ale ředitel závodu si ve Spa nechtěl zahrávat s ohněm. Foto: Ferrari
Ředitele závodu se zastal Carlos Sainz.
"Na normální trati možná ano, mohli jsme začít závodit o 5-10 minut dříve. Ale tohle je Spa-Francorchamps, známe jeho historii a je lepší tady být extra opatrní. Nakonec se stihl celý závod, každý dostal, kvůli čemu přišel. Velký respekt řediteli závodu. Po Silverstonu nám řekl, že na této trati bude opatrnější, a to i udělal," řekl jezdec Williamsu.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull